Gå til innhold

Hva betyr Palestina skjerfet?"

Anbefalte innlegg

Heihei, er det noen som kan forklare meg hva palestina skjerfet betyr? hva støtter du da?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er nyskjerrig, jeg skjønner jo at du støtter palestina i Israel-Palestina konflikten, men lurte på om det var noen som kunne utdype det?

Takk=) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, er jo som du sier da - for å vise misnøye mot undertrykkelsen av det palestinske folk - men beklagligvis har også ungdom på den venstre siden også begynt å bruke det som reklame. Fargene har for så vidt ikke så mye si, men jeg har fått med meg hva noen av dem "betyr"

Rød - sosialisme (RU,SU osv)

Svart - for å vise misnøye rett og slett

Blått - vel, mange sier at det er for høyresiden, men høyre politikken er jo helt på tryne her.

Grønt - Var ikke det de mer radikale i palestiner saken? Plo osv

Har selv et svartsjal, men kunne like godt å tapet opp et israelsk flag på rommet ... ... Men palerstiern har jo brukt slike sjal lenge før konflikten, så nå har det vel i grunn bare blitt et mote for de som ikke veit så mye som konflikten i øst

Lenke til kommentar

Hmmmmm, men hvis venstre-"radikale" ungdommer gjerne vil vise solidaritet for det palestinske folk, er de jo per definisjon mot jødenes okkupasjon av bla.a vestbredden. Strekker vi den litt lenger så er da høyreradiale nasister og venstreradikale palesintasympatisører begge ute etter det samme - ra rotta på jødene? :hmm:

Lenke til kommentar
Hmmmmm, men hvis venstre-"radikale" ungdommer gjerne vil vise solidaritet for det palestinske folk, er de jo per definisjon mot jødenes okkupasjon av bla.a vestbredden. Strekker vi den litt lenger så er da høyreradiale nasister og venstreradikale palesintasympatisører begge ute etter det samme - ra rotta på jødene?  :hmm:

8065524[/snapback]

Svaret ligger i det at hele palestina-tøvet har blitt en mainstream subkultur.

Lenke til kommentar

takk=) da hadde jeg rett, fint å få bekrefta det, hater folk som går rundt med ting som det uten å vite hva det egentlig går ut på. så jeg vil ikke være en av dem.

jeg tror jeg kjøper meg et svart et, vil gjerne at folk skal se hvor jeg står politisk!

det svarte virker tryggest, i og med at jeg ikke er medlem av RU og SU.. osv.

Eller?

Endret av Eli-sa-beth
Lenke til kommentar
okå:) det var egentlig det jeg lurte på, har aldri helt skjønt det=) takk for at dere svarte..

jeg tror jeg kjøper meg et svart et, vil gjerne at folk skal se hvor jeg står politisk!

8065885[/snapback]

Nei Eli-sa-beth, jeg er helt sikker på at du ser bedre ut i Rosa.

Skal du ned til Danmark og slåss?

Lenke til kommentar
okå:) det var egentlig det jeg lurte på, har aldri helt skjønt det=) takk for at dere svarte..

8065885[/snapback]

8065926[/snapback]

Rosa? hva f... slåss, jeg slåss ikke jeg kjemper.

Lenke til kommentar
Tøv og tøv, landet palestinia har jo nesten blitt rundpult i revva av israel

8065587[/snapback]

Palestina er ikke et land. Palestina var aldri noe land. Palestina var navnet på det britiske mandatområdet - altså under britisk styre. Dette landområdet tok britene over fra ottomanerne, som var alliert med tyskland, rundt slutten av første verdenskrig. Dette gjorde de med hjelp fra arabiske nasjonalister som så seg lei på at ottomanerne jaktet på dem og henrettet dem i kaldt blod.

Noe av det første britene gjorde var å sørge for vannforsyning, mat og bekjempelse av alvorlige sykdommer, samt at de betalte både jødiske og arabiske dommere bedre, noe som motvirket den utbredte korrupsjonen som hadde herjet under ottomanernes tyranni.

Britene styrte landområdet frem til staten Israel ble opprettet, med FN i ryggen.

Noe av det første som skjedde da staten Israel ble grunnlagt var at palestina-arabere begynte med geriljakrig inne i Israel, samtidig som flere araberstater gikk til militært angrep på landet.

Forøvrig er arabere representert i Israels nasjonalforsamling den dag i dag.

Lenke til kommentar

8065885[/snapback]

8065926[/snapback]

Besteborgerlig konformitet er best!

Lenke til kommentar
Besteborgerlig konformitet er best!

Det er kjempefint og viktig med opposisjon. Men man får søren meg forsøke å finne noe vettugt å opponere mot - ikke bare være i opprør for å vise at man er noe.

8068263[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. Kan du utdype?

Jo det tror jeg du gjør.

Jeg snakker om undommer som på død og liv skal være i opprør mot systemet. Vi snakker ofte om unger og ungdommer med tilpassningsproblemer. Ungdommer som ikke helt passer inn, og som enten velger ekstremt venstre eller ekstremt høyre.

Jeg har liten respekt for slik ideologi når resultatet blir slik vi ser i København nå.

Dårlig oppdragelse og feil valg av venner.

Vi lever tross alt i ett velferdssamfunn. Ett felleskap hvor vi må sammarbeide; ikke på død og liv opponere mot de folkevalgte - med vold som virkemiddel.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar

Det du skriver er tull og fordommer. Jeg har selv vært aktiv i miljøer med mange "raddiser", og alle jeg har møtt har vært oppegående folk. Mange er jeg sterkt uenig med, men alle har et gjennomtenkt forhold til sine ideer og handlinger. Det du gjør er å umyndiggjøre mennesker fordi du er uenig med dem. Jeg synes det er ganske frekt. Kanskje passer de ikke inn i det konforme borgerlige samfunnet? Men hva så?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...