Gå til innhold

Hvilke spill synes du er oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig en ganske meningsløs tråd. Det er i all hovedsak genuint knakende gode spill som blir nevnt. Det er kanskje ikke så rart at folk blir skuffet (med unntak av de som alltid insisterer på å gå strømmen) når de ikke nyter spill "alle andre" ser ut til å elske, men det er ikke mulig å fastslå hvem som har rett.

Zelda har aldri klart å gi meg brøkdelen av hva resten av verden ser ut til å få av spillene. Spesielt ikke WW. Jeg ville likevel ikke si at det er oppskrytt, men det er kanskje ikke helt min greie.

8070672[/snapback]

Endelig en som har skjønt det.

Tydelig at alle sier "spillet" er oppskrytt for de ikke fikk noe magi ut av det.

Om jeg skal velge hvilke spill som er oppskrytt ut av oppskriften til en del folk her kan jeg jo nevne:

Tekken, GTA (etter 2ern), Oblivion, Final Fantasy, Gears of War, MGS, Quake, hey! hvorfor ikke bare skrive alle spill som har fått god omtale men jeg ikke har blitt avhengig av eller spillt bare i små porsjoner og ikke fenget meg. :roll:

Lenke til kommentar
Kan de høye karakterene på Oblivion tyde på slett testing? For all del - spillet er gjennomført, men ikke SÅ bra.

8085048[/snapback]

Kan ikke svare for andre, men 10/10 på Gamer fikk spillet etter ca. 80 timers spilletid. Det er med andre ord (selvsagt) ikke snakk om noe førsteinntrykk. Oblivion er forøverig det spillet fra 2006 som det er mest trolig at jeg kommer til å spille gjennom på nytt. Noen av questene der er aldeles fenomenale (Thieves Guild, Dark Brotherhood etc.), og stemningen slår knock-out selv på Baldur's Gate-spillene (som kanskje er mine favoritter).

Oblivion ble fort et av de spillene det er populært å mislike. Ikke fordi det ikke leverte varene, men fordi det ikke leverte akkurat de varene mange fans av serien ventet seg.

Men, som jeg snakket om tidligere i denne tråden. Det er ikke noe poeng i å protestere på at noen synes et spill er oppskrytt (uansett hvilket spill). Det finnes ikke én person her som kan diske opp med ei liste over absolutte favorittspill uten at spill på den lista er store skuffelser for andre. Et spill må være likt av mange før det kan bli oppskrytt for andre.

Lenke til kommentar
Foreløpig må jeg si at det splitter nye Crackdown er oppskrytt. Vi har da sett mange nok GTA-kloner nå?

Den der må du utdype litt mer. Med unntak av at du er i en by og er fri skiller det seg ganske kraftig fra gta3 og vice city (de jeg har spilt igjennom). Blir det ikke litt som å spørre om vi ikke har sett nok doom kloner nå?

Når GTA3 kom hadde både jeg og vennegjengen et vagt håp om at dette spillet ville presse flere utviklere til å gi oss en hel by å romstere i.

Det andre er at opp til helt før releasen hadde crackdown fått veldig lite omtale og hvis det sto noe om det var det vel på(eller henta fra) xbox.com.

Når det kom fikk det god kritikk, men alle småfeil som er har blitt omtalt i diverse reviews. Om noe så vil jeg si at spillet er undervurdert. Og når halo 3 betaen kom med ble mer vinklingen at det var den som gjaldt, og ikke selve spillet.

Du skal for all del få lov å mislike spillet, for det er opp til den enkelte, men en grunn er ikke å forakte.

8088527[/snapback]

Det er mest basert på alle rundt meg sin oppfatning av spillet, mer enn previews/reviews (som faktisk ser ut til å være litt mer etter min oppfattelse).

For all del, jeg sier ikke at det er et dårlig spill, men jeg ser ikke det samme enormt fantastiske i spillet som mange rundt meg synes å se. For meg er det hvilket som helst free-roamer skytespill som hverken er bedre eller dårligere enn andre i genren. Men fortell meg gjerne hva det er med spillet som gjør det til et bedre spill enn andre.

Kanskje jeg skal gi samme kritikken som jeg ga til MMORPGs i forrige post - at det er genren i seg selv som er oppskrytt mer enn Crackdown i seg selv. Grunnen til dette kan også sammenlignes med det jeg sa om Oblivion - at spillene hverken er så åpne eller så nyskapende som man ofte får inntrykk av at det er.

Lenke til kommentar

lycitea: Mine svar ville nok vært med på å bygge opp til forventningene man kan få rundt spillet og jeg ville nok glatt ha skrytt det opp.

for eksempel:

- Jeg elsker frihetsfølelsen. Jeg har aldri følt meg så fri i et sandkassespill før. De høydene jeg hadde lyst å nå i gta3 hopper jeg opp til. I Vice city kunne man fly helikopter, men man kunne ikke være modifisert superpurk med svært frie tøyler overfor loven.

- I gta 3 er politijaktene en spennende ting, men man blir (eller kan bli) litt lei når man er uheldig å dylter borti en bil og får politiet på hælene når man skal utføre et oppdrag å komme seg videre. I Crackdown kan man nesten gjøre så mye herk man vil, med alt og alle.

- Måten man plukker ut nettverket av kriminalitet er noe jeg liker, hvordan du merker at du har tatt ut rektrutøren til gruppa så du møter ikke på "uendelig" mengder styrker. At når du har fjernet kriminalitet ifra et område så er det borte.

- Det at man kan velge å leke seg rundt i en by enten med eller uten kriminalitet når man har tatt ut alle bossene.

Uansett ender det opp med smak. Noen liker bilspill, mens andre liker strategi, og liker du ikke sjangeren er det ikke værre enn å holde seg vekke. Jeg liker ikke MMORPG og velger derfor å verken lese noe om disse eller prøve dem mer, for jeg vet at dette ikke er en type spill for meg. Jeg kan ikke kalle WOW oppskrytt fordi jeg ikke liker sjangeren.

Jeg klarer selv ikke å komme på et spill jeg ble skuffa over for forventningene var så store, så kansje jeg aldri har forventet så mye av spill, eller bare fortrengt mine dårligere spillopplevelser.

Lenke til kommentar
Rainbow Six (de gamle)

Har aldri spilt noe så kjedelig og trist, elendig grafikk og kjedelige miljøer. Viss det skulle være så realistisk burde de vel inkludert blod?

SWAT er en bedre serie imho.

8091321[/snapback]

At grafikken er elendig nå har jo ikke en dritt å si... Var utroli bra når det kom.

Spillene er veldig spillbare enda i mine øyne.

Lenke til kommentar
Overraskende at MS sin hovedfranchaise på XBox-plattformen fremstår som klar dumpekandidat.

8070320[/snapback]

Også litt oppsiktsvekkende at WoW, som visst skal være blandt de ypperste i online spill, fremstår som en klar dumpe kandidat. Og Metal Gear Solid.

Lenke til kommentar

I starten er world of warcraft det beste mmorpget jeg vet om, men det avtar enormt når du har kommet til 60(70).

Jeg har ikke noe imot alt før 60(70), men når du kommer til raiding så blir du raskt lei. Questing i wow hadde jeg aldri noe problem med, det var rett og slett gøy syntes jeg, men når jeg raidet i litt over et år på de samme instancene så ble jeg bare så elendig lei wow.

Dette kan man strengt talt også si om andre spill i mmorpg sjangeren, men det tar så kort tid å komme til 60(70) i forhold til andre spill, at gleden ikke er stor nok for min del.

Lenke til kommentar

Det spillet som har skuffet meg mest opp gjennom tidene, og som forsåvidt også var oppskrytt, er Unreal 2.

Etter å ha ventet i åresvis, kom det et mission-basert møkkaspill, så langt fra Unreal 1 som en kan komme. Vel, nesten...

Oppdragene var grufullt kjedelige, karakterene likeså. Jeg husker jeg var sur etter jeg hadde rundet det. "Javel? Var dette alt?". Spillet var kort også.

Jeg kan ramse opp sikkert hundre spill jeg synes er kjedelige, men Unreal 2 troner nok øverst siden forventningene mine var såpass høye.

Spill som WoW er i prinsippet kjedelige, ja, men såklart blir det kjedelig hvis en kun løper rundt og dreper tigre og krokodiller. Det man synes er gøy med onlinespill er det sosiale. Ikke grinding og questing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Kvifor har trådtittelen blitt endra til "Hva syntes du er verdens kjedeligste Spill"? Dette tyder noko heilt anna enn den opprinnelege tittelen.

Kay

8096323[/snapback]

Trådstarter. du kan ikke bare bytte emne til noe helt annet så 6 sider med svar ikke stemmer overens med nåværende tittel. du kunne like gjerne laget en ny tråd om du ville starte en diskusjon rundt det kjedeligste spillet.

Lenke til kommentar

Verdens mest kjedelige spill? For meg så ligger nok CS ganske høyt på lista. Men jeg tror faktisk Unreal 2 må toppe den.

Men folkens - vær litt forsiktige med å si at spill er oppskrytt. Selv om jeg er ganske så langt unna CS-fan som det går an å komme, vil jeg fortsatt ikke si CS er oppskrytt - populariteten til spillet har vært enorm (CS-moden kom ut for GANSKE mange år siden, og spilles fortsatt). Med et såpass populært spill vil jeg si det er en stor sjans for at spillet ikke er oppskrytt i det hele tatt, selv om noen (meg inkl.) heller vil se på at maling tørker enn å spille det.

Samme går for oblivion vil jeg tro, uten at det er lett å sammenligne de spillene. Og WoW selvfølgelig, kjempepopulært, og selv om mange ikke spiller det, betyr ikke det at det er oppskrytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...