Gå til innhold

Hvilke spill synes du er oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Første gang jeg prøvde halo med en gang xbox kom ut hos noen jeg kjente ble jeg med en gang hekta. Jeg tror det er det singelplayerspillet jeg har spilt mest i hele mitt liv, men uten to player co-op ville det nok ikke vært det. Nå har jeg klart alle banene på legendary og bare to av dem spilte jeg co-op.

Etter min mening var killzone veldig oppskrytt, det skulle vist slå halo så grundig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Oblivion vil jeg vel si.

med argumentene som kay skrev. pluss det at for å bli kvitt vampyrbitt må du gjennom en altfor lang line.

oblivion gates er heller ikke særlig spennende da de føles helt like alle sammen, storyen suger. skuffende

Lenke til kommentar

Stemmer også for oblivion, flott spill men leveling systemet og noen andre feil gjør at spillet ikke fortjener alle toppkarakterene det fikk.

Men jeg skjønner hvorfor spillet fikk så bra karakterer. De første timene du spiller det virker det nesten perfekt. Det er først etter du kommer litt opp i level og vidre i storylinen at feilene blir åpenbare.

Lenke til kommentar

Selv så syntes jeg Doom 3 er ganske så oppskrytt, det skulle visst ha så kjempe bra grafikk og være skummelt, ok, det er ikke hyggelig men jeg syntes selv at HL2 til tider er skumlere og har mye bedre grafikk. Spillte dette hos en venn og syntes det var bare kjedelig, zombiene var alt for like og bare kjedelige å sloss mot. Online har jeg ikke prøvd men alikevell. Det var dårligere enn det jeg hadde hørt om det :whistle:

Lenke til kommentar

Wow er nok det mest oppskrytte spillet.. Ble veldig skuffet da jeg prøvde det.. Siden jeg trodde egentlig at jeg kom til å bli hekta, og hadde veldig høye forhåpninger til det.. men, det viste seg at veldig mye ble likt, med ekstremt mye grinding og kjedelige quests.. Det varte ikke en måned engang, så var jeg såpass lei.. Da jeg konfronterte "WoW venna" mine med dette, sa de at det ikke blir skikkelig gøy før level 40+... Noe som tar sin tid å bli.. Ett spill skal i min mening være morsomt å spille fra time 1.. :p

Lenke til kommentar

Halo 2, Half-life 2 og Oblivion ble ganske oppskrytt.

Forklaring:

Halo2: Halo 2 ventet jeg og en kompis på i ca. 1 1/2 år. Vi gledet oss og skjekket på bungie.net til tider. Bungie lovte og lovte, spillet skulle bli en revolusjon. Men når det kom ut, var jeg mildt sagt skuffet over storyen. Hadde forventet bedre.

Half-life2: Dette spillet ble også skrytt opp i skyene av Valve, og rykter gikk om forskjellige muligheter, som aldri kom.

Oblivion: Mye av det samme her og, produsenten skryter, men for meg ble det en total letdown når jeg fikk det. Konseptet har blitt brukt før? Ja. Bugs? Ja.

Men selfølgelig, alle disse spillene er bra i dag, da produsentene har fikset litt på patcher, ordnet litt her og der. Så alle spillene i dag er generelt gode. ;)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Har ingen spill jeg direkte er skuffet over, men wow var ikke akkurat min type underholdning.

Vil bare si til de som nevner Oblivion at først og fremst er jeg enig, men det ble fremdeles kanskje min beste spillopplevelse utenom morrowind da jeg innstallerte den massive moden ''Oscuros Oblivion Overhaul'' , den fikser blandt annet levelproblemet og legger til nye ting.

Lenke til kommentar

Halo 2 er også skuffende for meg når det gjaldt singelplayerdelen. Storyen var dårlig, det var så mange fiender overalt at det ofte lønte seg å bare løpe forbi alt gjennom spillet. Ellers var det bra, men jeg syntes det var en skuffelse i forhold til eneren, så jeg syntes ikke det var dårlig, bare skuffende. Multiplayeren var en blast.

Lenke til kommentar

Kritikken dere kommer med overfor WoW kan jo rettes mot hele genren MMORPG. Kanskje man heller skal si at MMORPGs er den mest oppskrytte genren? I så fall kan jeg nikke anerkjennende.

Foreløpig må jeg si at det splitter nye Crackdown er oppskrytt. Vi har da sett mange nok GTA-kloner nå?

Oblivion er et spill jeg virkelig har brukt mye tid på, men jeg er enig i at det er ganske oppskrytt. Det er hverken så åpent eller nyskapende som mange journalister og spillmagasiner vil ha det til.

Lenke til kommentar

Half-Life 2 var alt for oppskrytt. Fanget ikke atmosfæren fra gode gamle Half-Life.

Ikke at det er et dårlig spill, men det ble spillt igjennom får så å bli lagt på hylla for å støve ned. Manglet noe. :hmm:

Half-Life slet jeg nesten ut så mye som jeg spillte det.

Ser frem til "Black Mesa: source". Gamle storyen i ny drakt.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII (kopierer meg selv fra et annet emne). Altså, hva er det folk ser i dette spillet? Hvorfor er sjueren seriens mest populære spill? Hvorfor er spillet sett på av så skremmende mange som tidenes beste RPG? Ja, jeg vet, egne meninger, men jeg får det ikke til å rime.

Først ut, grafikken. Den er virkelig stygg. Det som sies om at grafikken var revolusjonerende i 1997 er bare fjas. Lavpolygonerte figurer på preentrede bakgrunner var normalt før den tid. Final Fantasy VII var utdatert, selv da det slapp ut.

Men så klart, grafikken er ikke alt. Dessverre er ikke noe annet enn musikken spesielt å skryte av. Historien er verken original eller dyp synes jeg. Folk har bedt meg legge en del timer i å gå til bunns i den, men det gidder jeg ikke. Jeg vil at historien jeg får servert skal være god nok, uten at jeg skal måtte arbeide for å like den. Og denne historien tilfredstilte virkelig ikke. Jeg satt litt for ofte og visste hva som ville skje før det skjedde.

Deretter, kampsystemet. Det er latterlig. Materiasystemet er fullstendig blåst, og alle kan lære alt, noe jeg ikke liker. I kamper trenger jeg bare å holde inne en knapp for å vinne, mens jeg healer mellom dem. Mot bosser er det bare å spamme summons, angripe normalt og heale noen ganger. Magier er altfor billige, og Ethers er mer eller mindre gratis, samtidig som man får skremmende mye penger og EXP av fiender.

På ett punkt i spillet bestemte jeg meg for å trene rundt fem levler, noe som endte med at jeg ikke greide å skille mellom fiende og boss, siden alle bossene fra det punktet og til sistebossen gikk ned på noen runder uten at de fikk gjort stort.

Nei, FFVII er muligens det dårligste jeg har spilt i serien hittil, og selv vil jeg definere det som tidenes mest oppskrytte spill. Emokorstog av de verre.

Deretter, Oblivion(meh, kopierer meg selv her og). Makan til skuff har jeg virkelig ikke vært borti. Etter år med venting kjøpte jeg Oblivion til Xbox 360 og gleda meg stort. I førsten så det ut som om det absolutt ville bli en av mine favoritter, men det gikk opp for meg til slutt at dette spillet BARE handler om førsteinntrykk. Etterhvert som jeg ble vant med grafikken, la jeg lett merke til hva jeg ikke likte. Level Scaling er det systemet jeg avskyr mest, jeg takler ikke å se at all treninga mi ikke gir resultater OVERHODET. Å trene er ingen vits, og uansett om jeg velger å være snikskytter eller ridder, er alltid letteste løsning å løpe inn i fienden mens jeg hakker løs med et sverd. Jeg har ingen motivasjon for å utforske verdenen i det hele tatt, siden alt er lagt fram for meg på kartet. Radaren, eller kompasset som det også kalles, viser alltid hvor en skal gå, og hvis labbing tar for mye tid, kan man bare bruke Fast Travel til nærmeste by og dra derfra. Ja, jeg brukte Fast Travel en god del, fordi landskapet blir dønn kjedelig å vandre i etterhvert. Makan til idyllisk sted har jeg ikke sett, og det at helvetes porter er oppe legger jeg ikke merke til en gang, ettersom folk flest ikke bryr seg, selvom en port står 30 meter unna huset deres. Variasjon, noen? Jeg blir SYK av dette uforanderlige stedet!

Og angående folk, hva pokker menes med at AI-en er eksemplarisk? De jeg møter labber målløst fram og tilbake, mens de en eller annen gang i blant holder en utrolig stiv dialog med en annen. At det er litt for få skuespillere for alle folka gjør det ikke spesielt bedre. Dessuten, hva svarte er greia med at vaktene merker når jeg dreper en person langt uti ødemarka?

Ellers er det et par andre ting, som latterlige skills (Security og Personality), for lite våpeninformasjon og et dialogsystem som får meg til å lengte tilbake til Morrowind-leksikonsystemet. Tror aldri jeg har vært så skuffa før. Men jeg skal se om PC-versjonen med mods kan forandre oppfatningen min (på tross av hvor tragisk det er å måtte bruke uoffisielle mods for å redde et ødelagt spill).

Sånn ellers vil jeg nevne Gears of War og Zelda: TP. Gears of War er beint fram kjedelig, og Zelda har grusomt lite utfordring, noe det gode gameplayet ikke burde lide for. Dessuten er musikken dårlig, og i noen tilfeller direkte stygg, samtidig som historien ikke får noen spesielt gradvis utvikling, noe jeg elsket i OoT (uten å måtte sammenligne for mye). Absolutt verdt å spille, men på langt nær noen 9/10 i min bok.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Wow er ganske oppskryt...selv om jeg liker det...

Du må være over lev 60 før det er vært TBC..( unasett om du velger noen av de nye rasene...)

BTW det er BARE morsomt å levele en til 70...ikke 5-7 stykker....det kan de som er 100% hekta gjøre...hvem gidder å gå gjennom

10,000,000 xp for å få noen items som ikke gir noen IRL mening?

Oblivion: en av mange spill som har feilet i Free RPG...gief Fable!

Halo 2: hvem liker forsettelser der alt blir rotet bort....?

( 2 hoved personer....FTL )

Lenke til kommentar
...hvem gidder å gå gjennom

10,000,000 xp for å få noen items som ikke gir noen IRL mening?

8082223[/snapback]

Folk spiller vel et spill fordi de liker spillet på et eller annet nivå, ingen grunn til å ha noen svær dyp mening med spillet. Det at det er gøy er grunn nok.

Spilte Alien Shooter Vengence i dag, klarte spillet :p Det var vel egentlig et svært hjernedødt spill, men ahh det var gøy å slakte flere tusen aliens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...