flopflop Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Skrudde opp laptopen isted for å rense den for støv. Da jeg skulle sette den sammen igjen, så jeg at en pin under på prosessoren var brukket. Har satt sammen PCen, men ikke skrudd den på igjen av "frykt" for hva som kan skje. Er prosessoren da verdiløs, eller vil den fungere nesten like godt som før? (dette dreier seg om en gammel laptop som bare blir brukt til skolearbeid, så det er på ingen måte fare på ferde. Er en P4 2,8 ghz) Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Så en post om dette for ikke lenge siden og der stod det at den kan fungere allikevell.Noen pinner blir ikke brukt så kan hende du har flaks Tror ikke det gjør noen skade om du prøver. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 er den brukket av eller bøyd? vet at en del har hatt hell med å bare bøye den på plass. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det skal jo ikke være helt fullt med pinner da Akuratt som på stasjonære så er det noen pins som "mangler" ved kanten på en av sidene.. Er du sikker på at den er brukket? Endret 2. mars 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er den brukket så kan du prøve å sette inn en nål i steden, men du bør passe på at den har ca samme diameter som pin'en også må du kappe den til sånn at den blir omtrent like lang. Tror ikke det er noe fare for at det skjer noe galt om du starter opp, jeg hadde en gang prosessoren skjevt nedi sokkelen, fikk masse restarts og feilmeldinger, men fant til slutt ut at den sto skjevt, fikk rettet den opp og den fungerte igjen. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Sjekk at ikke pinnen er bare bøyd, skru sammen maskinen igjen og test. kan ikke skade noe mer en det som alt har skjedd. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 OK, skal prøve å starte den senere i dag, men for å klare opp i et par ting; - jeg vet det er et hjørne der det ikke er pins for at prosessoren skal passe kun èn vei. Det er ikke her det er brukne pins (det er to pins som er brukket nå) -de er brukket av, ja. Ikke bøyd. dvs, de var bøyd, men da jeg skulle rette dem opp igjen, brakk de av. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 OK, skal prøve å starte den senere i dag, men for å klare opp i et par ting; - jeg vet det er et hjørne der det ikke er pins for at prosessoren skal passe kun èn vei. Det er ikke her det er brukne pins (det er to pins som er brukket nå) -de er brukket av, ja. Ikke bøyd. dvs, de var bøyd, men da jeg skulle rette dem opp igjen, brakk de av. 8066612[/snapback] Shit, jeg tror du har et problem nå.. Men du får prøve pcen ihvertefall. Har ikke peil om det går da men.. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Er jo ikke tidenes krise om prosessoren er gåen.. Den er gammel og brukes som sagt bare til å skrive på skolen. Dersom et er mulig å få tak i en ny P4-moblie, er det jo null stress.. Gøy var det ihvertfall å åpne PCen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Er jo ikke tidenes krise om prosessoren er gåen.. Den er gammel og brukes som sagt bare til å skrive på skolen. Dersom et er mulig å få tak i en ny P4-moblie, er det jo null stress.. Gøy var det ihvertfall å åpne PCen 8071754[/snapback] Sjekk bruktmarkede, Har sikkert noe der. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Heh, sitter selv med avbrukkede pins på et par CPU`r her på jobben, fungerer som hakka møkk de Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har du prøvd det nå eller? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Kjenner selv en som har knekt av 4-pins på en gammel P4, går fortsatt som juling den Edit; tror det var 4 Endret 5. mars 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Veit ikke om det er sagt, memnn om den ikke er knekt helt inn så kan du lodde på en liten bit av en nål eller en annen ting somleder strøm .... Funker iværtfall fett på min gamle Duron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå