Gå til innhold

TT PurePower 560W bråker sinnsykt :(

Anbefalte innlegg

Jeg har en "THERMALTAKE 560W PurePower Dual Fan Atx 12V Active PFC Ball Bearing Fan TempAuto (W0023R)" (for å ta hele navnet), med følgende specs:

560 Watt 
Dual Fan 
ATX 12V 

Power Properties:
AC Input  115V @ 10A, 230V @ 10A 
DC Output  +3.3V @ 30A, +5V @ 40A, +5VSB @ 2.0A, +12V @ 22A, -5V @ 0.5A, -12V @ 1.0A

Først trodde jeg det var CPU vifta mi eller noen av kabinettviftene, men ved å koble ut alle en etter en fant jeg ut at det er strømforsyningsvifta som bråker noe sinnsykt. Og med bråk mener jeg normal viftestøy (mer støy jo fortere den sviver). Hva kan være årsaken?

Jeg brukte eXtreme Power Supply Calculator v2.0 for å regne ut finne en anbefalt PSU og den anbefalte faktisk 560W. I tillegg stod det litt om at man også burde se på antall Ampere på 12V, og at 16A kunne være lite. Der har jeg jo ikke noe problem, min takler 22A :)

Når siden anbefaler 560W så går jeg utifra at det ikke er fullt så mye som systemet mitt trekker...

AMD64 X2 4200+

2x512MB DDR400

1xRaptor 74

5x250GB WD

6600GT

4 kabinettvifter

2 cd/dvd

floppy

Forslag til hva som kan gjøre at den går på (noe som høres ut som) så og si full speed? Vil ikke påstå at det er særlig varmt inne i kabinettet heller.. en vifte i front og en i toppen blåser luft inn, mens to i bakkant drar ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. dual fan var det.. og fan nr 2 sto inn mot kabinettdøra, og ikke ned.. og mitt kabinett har plass til harddisker i tomrommet fra psu og mot døra. Det har tydeligvis blitt for lite luft til inntrekk for å kjøle PSU vil jeg tippe, for når jeg løsnet på harddsikholderen og dro den litt lengre ut i kabinettet (måtte fjerne døra) så sank lyden/viftehastigheten _noe_, men vil ikke si meg helt fornøyd.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...