Gå til innhold

Innvandrertråden - for et fargerikt noreg

Anbefalte innlegg

Ikke du da luring, innvandrerne. Dem tråden er dedikert til. -_-

8076995[/snapback]

jeg mener hvor en innvandrer bor i norge, gjør forskjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde vært kult om folk nevnte hvor de kom fra og slik.

8076964[/snapback]

Du kjenner meg. :)

8077033[/snapback]

Jepp, og du meg. Så du vet noe om bakgrunnen min. :)

jeg mener hvor en innvandrer bor i norge, gjør forskjell

8077605[/snapback]

Ok? Og hvordan blir det da interessant for oss å vite hvor du bor? Er du en innvandrer?

Jeg mente at de tråden er ment til (innvandrere) godt kan oppgi hvor de er fra og bor nå.

Lenke til kommentar
Jepp, og du meg. Så du vet noe om bakgrunnen min. :)

8078369[/snapback]

Det gjør jeg. Har allikevel aldri tenkt negativt om deg i den sammenhengen om hvor du kommer fra. Men du vet kanskje hvem jeg mener når jeg snakker om et motsatt tilfelle av deg, som jeg, de etter meg og de etter der igjen gikk i klasse med. Det er slike tilfeller jeg rister på hodet av.

Lenke til kommentar
Vel, om dere med opprinnelse fra ikke-vestlige kulturer vil oppnå tillit blant de etnisk norske (og vestlige sådan) kan dere ta ansvar for mye av det deres brødre bedriver som trekker en hel kultur ned i søla.

8067737[/snapback]

Du er hankjønn, ikke sant?

Skal ikke du, sammen med meg, ta ansvar for mye av det våre brødre driver med som trekker et helt kjønn ned i søla?

8068248[/snapback]

Noe man i realiteten GJØR.. så sammenligningen faller litt ..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Er kurder, fra delvis irakisk og iransk.

Bor i akershus (overraskelse..) lever i harmoni med den norske kulturen :D

Jobber ærlig og betaler skatt, og er ikke kriminell, tvert imot så har jeg arbeidet mye for å hjelpe ungdommer til å se andre ting enn kriminalitet. Er jeg godkjent?

Lenke til kommentar

Du er hankjønn, ikke sant?

Skal ikke du, sammen med meg, ta ansvar for mye av det våre brødre driver med som trekker et helt kjønn ned i søla?

8068248[/snapback]

Noe man i realiteten GJØR.. så sammenligningen faller litt ..

8079797[/snapback]

Gjør man det?

I så fall er man teit.

Hele konseptet med at enkeltpersoners handlinger kaster skam over større deler av hans eller hennes gruppe i samfunnet eller i verden er et primitivt og ubrukelig religiøst konsept som bør avlives så fort som mulig.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jobber ærlig og betaler skatt, og er ikke kriminell, tvert imot så har jeg arbeidet mye for å hjelpe ungdommer til å se andre ting enn kriminalitet. Er jeg godkjent?

Njaa,, hvis du i tillegg liker langrenn, spiser kvikklunch, kjøttkaker og komper (og ikke minst grandiosa), så burde du vel kunne passere :p

Lenke til kommentar

Jeg er halvt annengenerasjons innvandrer :D

Er alltid like morsomt å være på vors eller lignende hvor noen sier at innvandrerne skal ut og så videre, og så mor mi kommer fra Island.

Men, det jeg ville si er at jeg har merket meg en gang ting, er at innvandrere er de hyggeligste mot meg når jeg sitter i butikken. Selv om de kun kan fire ord, ja, nei, takk og hei. De kommer smilende, og går smilene fra butikken. Men det som overrasket meg mest er at det samme gjelder innvandrer ungdom - selv de "tøffe" yoyo gangsters. De er hyggelige inne i butikken.

Eks 1:

En vanlig kvinne kommer inn i butikken, går mot kassen og starter å sette varene sine på båndet.

Eirik: God dag! :o)

Dame: "Mumler" - uten å se deg i øynene.

Eks 2:

En vanlig innvandrer kommer inn i butikken, går mot kassen og starter å sette varene sine på båndet.

Eirik: God dag! :o)

Innvandrer: Hei! :D:D:D Nå Martha tro på engler, hahahahha

Eirik: Hihi, ja. Kongehuset ja...

Lenke til kommentar
Det handler om å bevisst distansiere seg fra handlinger man kan kobles opp mot. Jeg tar sterkt avstand fra kvinnediskriminering, og viser dette ved enhver anledning.

Jeg ser ikke på det som nødvendig å denge noen for å få frem et poeng.

Kanskje du burde vite at disse "problematiske minioritene" er utsatt for 2 typer katalysator?

Som min mor alltid sier (på kinesisk):

Du har "bare" arvet jævelskapet fra den "norsk og kinesisk" kultur, din drittunge.... :rofl:

Det var gode ord...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Er kurder, fra delvis irakisk og iransk.

Bor i akershus (overraskelse..) lever i harmoni med den norske kulturen :D

9283557[/snapback]

Pass på! Så de ikke anklager deg for å ta jobben ifra dem... ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner innvandrere som er mer ordentlige enn mange nordmenn, men problemet oppstår når en minoritet av innvandrere lager så mye bråk i samfunnet at de overskygger alle de ordentlige menneskene som har kommet hit,

8067737[/snapback]

Rettelse: Media overskygger det. Alle saker som involverer innvandrere og kriminalitet blir blåst opp til himmels.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner innvandrere som er mer ordentlige enn mange nordmenn, men problemet oppstår når en minoritet av innvandrere lager så mye bråk i samfunnet at de overskygger alle de ordentlige menneskene som har kommet hit,

8067737[/snapback]

Rettelse: Media overskygger det. Alle saker som involverer innvandrere og kriminalitet blir blåst opp til himmels.

9289143[/snapback]

Ja det er rart det blir mediaoppslag når noen får en arm kuttet av og blir skutt (ref siste voldsepisode i Oslo). Og på det tidspunktet den artikkelen først ble publisert på nettet, visste de ikke noe om nasjonalitet eller hudfarge til de som sto bak, men oppslaget var fortsatt like stort.

Lenke til kommentar
Ja det er rart det blir mediaoppslag når noen får en arm kuttet av og blir skutt (ref siste voldsepisode i Oslo). Og på det tidspunktet den artikkelen først ble publisert på nettet, visste de ikke noe om nasjonalitet eller hudfarge til de som sto bak, men oppslaget var fortsatt like stort.

9289264[/snapback]

Kan du gi meg en link til artikkelen?

Edit: woot! jeg har runda 2k poster jo!

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Kan du gi meg en link til artikkelen?

Edit: woot! jeg har runda 2k poster jo!

9295220[/snapback]

Lite poeng, da den ble redigert med tillagt info om at det var tamilere som var mistenkt til å stå bak. Men det var en tråd her på forumet hvor det var "gjettekonkurranse" om hvorvidt det var nye landsmenn eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...