Gå til innhold

Innvandrertråden - for et fargerikt noreg

Anbefalte innlegg

Da jeg søkte på forumet fant jeg (overraskende nok) ingen topic som var dedikert til innvandrere, men bare til det motsatte. Så jeg tenkte at det ikke ville være så ille å organisere oss som har røtter fra utlandet (er det en annen slik tråd her på forumet?).

Så jeg er intressert i hvor dere kommer fra, og det dere liker mest og minst om norge og europa for øvrig!

Endret av niklnikm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om dere med opprinnelse fra ikke-vestlige kulturer vil oppnå tillit blant de etnisk norske (og vestlige sådan) kan dere ta ansvar for mye av det deres brødre bedriver som trekker en hel kultur ned i søla.

Jeg kjenner innvandrere som er mer ordentlige enn mange nordmenn, men problemet oppstår når en minoritet av innvandrere lager så mye bråk i samfunnet at de overskygger alle de ordentlige menneskene som har kommet hit, begynt å jobbe, kjøpt seg hus og lever i god harmoni med den vestlige kulturen vi tross alt har her i Norge.

Lenke til kommentar
Vel, om dere med opprinnelse fra ikke-vestlige kulturer vil oppnå tillit blant de etnisk norske (og vestlige sådan) kan dere ta ansvar for mye av det deres brødre bedriver som trekker en hel kultur ned i søla.

8067737[/snapback]

Du er hankjønn, ikke sant?

Skal ikke du, sammen med meg, ta ansvar for mye av det våre brødre driver med som trekker et helt kjønn ned i søla?

Lenke til kommentar

Skal ikke du, sammen med meg, ta ansvar for mye av det våre brødre driver med som trekker et helt kjønn ned i søla?

8068248[/snapback]

Det handler om å bevisst distansiere seg fra handlinger man kan kobles opp mot. Jeg tar sterkt avstand fra kvinnediskriminering, og viser dette ved enhver anledning.

Jeg ser ikke på det som nødvendig å denge noen for å få frem et poeng.

Lenke til kommentar

8067737[/snapback]

8068248[/snapback]

Bare man nevner han eller hunnkjønn spesifikt uten å mene det så blir man jo beskylt for diskriminering i Norge. Utrolig hvor latterlig dette er.

I andre europeiske land hadde de ikke skjønt hvorfor i all verden du hadde pirket på akkurat det.

Lenke til kommentar

takk for alle provoserende bidrag

selv er min familie iransk, har bodd i skandinavia i hele mitt liv.

-jeg synes det er mange hyggelige folk her, og mange gode tiltak fra det offentlige og andre som gjør tilværelsen her unik og spennende (festivaler, konkurranser m.m.).

-ser litt kjedelig ut å spise brødskiver hele tiden :p mye bruk og kast her og stort innvandrerhysteri over nothing. men i helhet et veldig fint land

Lenke til kommentar
Da jeg søkte på forumet fant jeg (overraskende nok) ingen topic som var dedikert til innvandrere, men bare til det motsatte. Så jeg tenkte at det ikke ville være så ille å organisere oss som har røtter fra utlandet (er det en annen slik tråd her på forumet?).

Så jeg er intressert i hvor dere kommer fra, og det dere liker mest og minst om norge og europa for øvrig!

8064877[/snapback]

Man kan mislike innvandrere og innvandring så mye man vil men, Norge og Norden og hele Vest Europa har i allefall dratt godt nytte av Dem og hatt økonomisk vekst pga innvandring.

Lenke til kommentar

8067737[/snapback]

8068248[/snapback]

Bare man nevner han eller hunnkjønn spesifikt uten å mene det så blir man jo beskylt for diskriminering i Norge. Utrolig hvor latterlig dette er.

I andre europeiske land hadde de ikke skjønt hvorfor i all verden du hadde pirket på akkurat det.

8072241[/snapback]

Jeg tror ikke du forstod meningen bak innlegget mitt. Meningen var:

Ingen skal trenge å unnskylde seg for hva andre født med likheter til dem har gjort tidligere. Altså:

Menn skal ikke trenge å unnskylde seg for menns oppførsel. Innvandrere skal ikke trenge å unnskylde seg for innvandreres oppførsel. Nordmenn skal ikke trenge å unnskylde seg for nordmenns oppførsel. Tyskere for unge til å ha deltatt i andre verdenskrig skal ikke trenge å unnskylde seg for krigen. Jøder skal ikke trenge å unnskylde seg for Israels politikk.

Det eneste mann skal unnskylde seg for er sin egen oppførsel, sine egne bidrag, sine egne uttalelser.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Bra initiativ. Vet det er veldig varier når det gjelder invanderere hvor snille de er. Alle invanderene jeg kjenner er ikke gullunger da. Sikkert de voksne.

Lenke til kommentar

kommer fra Nordstrand. Virker som invandrerene har mere behov for å makrere seg her. Det er alltid de som skal beefe, imens ikke-innvanvderene bare slår når de blir sure. Aldri for å få makt.

Lenke til kommentar

Spiller det egentlig noen rolle hvor man kommer fra? liker ikke fordomsfulle folk som tar alle under en kam. Ja det er mange innvandrere som er kriminelle men det gjelder nordmenn og. liker selfølgelig ikke at innvandrere kommer til landet bare for å leve på trygd men det finnes de som er inntresert i å jobbe å

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...