Rob1N Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hei. Sliter litt med å koble opp Routern min jeg. Jeg har koblet opp det flere ganger nå, men @ lyser ikke. Og får ikke innstalert programvaren. Får melding om at jeg har koblet det feil. Trenger hjelp. PS: Skal kun ha trådløst på bærbarn min mens stasjonæren skal være vanlig. Endret 2. mars 2007 av Rob1N Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei. Sliter litt med å koble opp Routern min jeg. Jeg har koblet opp det flere ganger nå, men @ lyser ikke. Og får ikke innstalert programvaren. Får melding om at jeg har koblet det feil. Trenger hjelp. PS: Skal kun ha trådløst på bærbarn min mens stasjonæren skal være vanlig. 8064794[/snapback] wan til den motakaren fra levrandøren din. å så e det port 1 til stasjonære. viss det var grett nok forklart? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kjenner ingen routere som trenger installert programvare fra en PC for å funke jeg. Hvilken ISP er det ? Kommer noen av maskinene på nett eller inn på routerens kontrollpanel ? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Routeren skal kobles i mellom adsl-modemet og den stasjonere maskinen. Kontakten der kabelen fra modemet skal inn er muligens gråfarget, og merket "DSL. Kontakten for kabelen videre til den stasjonere kan være blåfarget og merket "LAN" el. noe, husker ikke i farten. Fargekodene gjelder for Belkin i hvertfall. Når du har koblet opp går du inn i "Mine nettverksteder" og oppretter et "lite kontornettverk eller hjemmenettverk". Finn et navn på nettverket. Default er "MSHOME" Bruk det eller noe annet. Det viktigste er du bruker samme navn på begge maskinene. Hak av for deling av skrivere og filer. Lag egne navn på maskinene. Evt. kan du prøve følgende: Start -> kjør-> skriv CMD og trykk enter. ET sort vindu kommer opp. Der markøren blinker skriver du: ipconfig /release Trykk enter. Skriv så(el bruk pil høyre): ipconfig /renew Trykk enter. -> exit og enter. Prøv å gå på internet. har du internet så gå inn i "Mine nettverksteder" og trykk på "Vis datamaskiner i nettverket" da bør begge maskinene komme opp. Husk å kryptere nettverket, eller bruk "MAC-adresse filtering" Når du er i CMD skriv: ipconfig /all, på begge maskinene Noter ned "Fysisk adresse", på begge. Og ip adressen etter "Default Gateway", på den stasjonere. Åpne så nettleseren din på den stasjonere, og gjør adresselinjen blank. Skriv så inn ip adressen fra default gateway og trykk enter. Du kommer nå "inn" i routeren din. Vanligvis er default passord blankt. Lag et eget passord med en gang, ellers kan andre med trådløs pc i nærheten faktisk gå inn og sperre deg ute fra eget nettverk. Derfor er det også viktig å kryptere eller bruke Mac adr filt. MAC adresse filtering finner du i "Security" menyen. Hak av for "Enable mac adresse filtering, og skriv ned de fysiske adressene fra begge maskinene i kolonnene. I WPA-PSK lager du en egen nettverksnøkkel. Enten et langt passord, eller rett og slett en setning skrevet i et ord. Husk å hak av for "Broadcast SSID". Mener det var SSID. Hvis ikke blir nettverket usynlig. For deg selv også. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå