Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytting av ip-adresse

Anbefalte innlegg

(Er selv usikker på om dette er ulovelig eller ikke, derfor beklager jeg om denne posten blir stengt)

Finnes det programmer som som kan hjelpe meg med å bytte ip adressen min ganske lett? (og jeg prater ikke om å bare trykke "reparer" på nett tilkoblingen) Grunnen til dette er at jeg er nødt til å vente bortimot 1 og en halv time mellom hver nedlastning på diverse internettsider, og skulle gjerne forbigått dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå har jeg på manuell, men har ellers hatt på automatisk mottak.

Problemet er at sider som for eksempel rapidshare krever en 85min lang ventetid mellom hver nedlastning (som tar 3 min) for folk som ikke er medlemmer (som koster en sum i måneden). Siden registrerer ip adressen min og setter med da på venting mellom nedlastingene, men om jeg kunne byttet ip ville jeg sluppet dette. Veit at andre har gjort dette, men ikke hvordan...

Lenke til kommentar

hmm, da jeg hadde tre nettverkskort i maskinen så fikk jeg forskjellig Ip da jeg skiftet nettverkskort... koblet bare kablene fra modemet over til et annet kort også fikk jeg f.eks 65.119.242.112 istedet for 65.119.242.212

Lenke til kommentar
hmm, da jeg hadde tre nettverkskort i maskinen så fikk jeg forskjellig Ip da jeg skiftet nettverkskort... koblet bare kablene fra modemet over til et annet kort også fikk jeg f.eks 65.119.242.112 istedet for 65.119.242.212

8065377[/snapback]

65.119.242.112 istedet for 65.119.242.212? stor forskjell ser jeg :p

Til trådstarter: bruk programmet Hide Ip . Det lar deg bruke en fake ip. Men noen ganger må du bytte ip 4-5 ganger for å få lasta ned. (siden mange som bruker rapidshare bruker Hide Ip). ;)

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Det nytter ikke å bruke åpne proxier til nedlasting fra nettsteder som krever at du venter en viss tidsperiode før du igjen får tilgang til å laste ned. En åpen proxy, er en proxytjener som er tilgjengelig for enhver Internett-bruker, noe som resulterer i at den nesten alltid blir brukt av en annen person, til akkurat samme formål som du har i tankene. Det du kan gjøre, er å skaffe deg noen private/lukkede proxier. Da kun du/få andre har tilgang til denne proxytjeneren øker sjansene for at nettopp du får brukt den til det du har intensjoner om.

Lenke til kommentar

8065377[/snapback]

Forskjellig mac-adresse og dermed automatisk tildeling av ny ip. DHCPene registerer mac-adressa som kjennetegn.

dei to ipene er innanfor same C-nett så det er definitivt same DHCP som deler dei ut, alt etter størrelsen på nettverket "bak" dhcpen så kan denne dele ut utallige forskjellige C-nett.

Lenke til kommentar

8065377[/snapback]

65.119.242.112 istedet for 65.119.242.212? stor forskjell ser jeg :p

Til trådstarter: bruk programmet Hide Ip . Det lar deg bruke en fake ip. Men noen ganger må du bytte ip 4-5 ganger for å få lasta ned. (siden mange som bruker rapidshare bruker Hide Ip). ;)

8065399[/snapback]

Er da denne tjenesten gratis? Leste på siden at det ikke krever en månedlig avgift, men en liten start sum, eller har jeg kanskje misforstått?

Lenke til kommentar
Forskjellig mac-adresse og dermed automatisk tildeling av ny ip. DHCPene registerer mac-adressa som kjennetegn.

dei to ipene er innanfor same C-nett så det er definitivt same DHCP som deler dei ut, alt etter størrelsen på nettverket "bak" dhcpen så kan denne dele ut utallige forskjellige C-nett.

8065585[/snapback]

Så du sier at dersom jeg endrer MAC-adressen på mitt nettverkskort så vil jeg automatisk få tildelt en ny IP-adresse? I så fall, er det rimelig enkelt å få tildelt en ny IP-adresse.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Det nytter ikke å bruke åpne proxier til nedlasting fra nettsteder som krever at du venter en viss tidsperiode før du igjen får tilgang til å laste ned. En åpen proxy, er en proxytjener som er tilgjengelig for enhver Internett-bruker, noe som resulterer i at den nesten alltid blir brukt av en annen person, til akkurat samme formål som du har i tankene. Det du kan gjøre, er å skaffe deg noen private/lukkede proxier. Da kun du/få andre har tilgang til denne proxytjeneren øker sjansene for at nettopp du får brukt den til det du har intensjoner om.

8065490[/snapback]

Og hvordan skulle jeg få skaffet dette?

Lenke til kommentar

8065585[/snapback]

Så du sier at dersom jeg endrer MAC-adressen på mitt nettverkskort så vil jeg automatisk få tildelt en ny IP-adresse? I så fall, er det rimelig enkelt å få tildelt en ny IP-adresse.

8065726[/snapback]

Endring av MAC-adresse er nok litt meir avansert enn bytte av ip, men ja i prinsippet skal det gå ann. Problemet er at MAC-adressene er hardkoda i nettverkskortet. dermed må ein fikse og trikse litt for å endre på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...