Gå til innhold

line6 spider 3 forsterker. Lyd? + pod spørsmål

Anbefalte innlegg

Altså, du har lyst på noko fysisk stort?

Classic 30 klarer fint å fylle eit middels stort lokale med lyd. I store lokale vert ampen som regel mikka opp uansett, og då står den på laaavt. Eg brukar ikkje anna enn eit Mesa shorthead og eit 1x12 lukka kabinett. Ser lite ut, men spelar stort. Det samme klarar Peaveyen.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en stor forsterker som ser brutal ut kjøper du et half-stack fra [sett inn billig Kina-kopi her], evt bare sette en stor sort trekasse ved siden av forsterkeren og slenge noen jackkabler og ymse PA-rot bak den. Så ser det ut som om du har stack.

Har aldri prøvd Peaveyen, men etter det jeg har hørt skal den være kanon. :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Altså, du har lyst på noko fysisk stort?

Classic 30 klarer fint å fylle eit middels stort lokale med lyd. I store lokale vert ampen som regel mikka opp uansett, og då står den på laaavt. Eg brukar ikkje anna enn eit Mesa shorthead og eit 1x12 lukka kabinett. Ser lite ut, men spelar stort. Det samme klarar Peaveyen.

8071076[/snapback]

I store lokaler kommer vi neppe til å spille noe.. Men ja, jeg har lyst på noe som er fysisk stort (ikke for stort.. skal liksom klare å få det med meg ned 3 trapper, en opp og inn i bilen). Den skal levere god lyd og ikke være så alt for stygg..

Lenke til kommentar

Fant en peavey rørforsterker som så ut til å fylle mine krav.. Sann nesten...

Peavey ValveKing 212, 100 watt rørforsterker

Prisen svir litt (NOK 7495.00)

Skulle gjerne tatt en kikk på den med egne øyne

Og hva sier dere til behringer merket?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
Fant en peavey rørforsterker som så ut til å fylle mine krav.. Sann nesten...

Peavey ValveKing 212, 100 watt rørforsterker

Prisen svir litt (NOK 7495.00)

8071872[/snapback]

Valveking skal visst vere heilt grei, men tru meg på at 100w er alt for mykje hvis ikkje du har tenkt å spele i Spektrum i næraste framtid.

Lenke til kommentar

takk for svaret på valveking!

Har funnet noen andre amper jeg synest så grei ut..

-slettet

Marshall MG100HDFX /412A Stack

-slettet

Marshall'en var barsk. :p

Men funker de?

Og om noen har anbefalte forsterkere til sang så blir jeg glad.

Da jeg fant ut at den ene forsterkeren var til bass ble jeg litt sur på siden der de ikke hadde gitt meg den infoen jeg trengte..

Men jeg har funnet en ny:

VOX AD100VT

og

Mackie SRM450 (denne må være rå å spille med!)

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Marshall MG er -elendig-, og Mackien er øh.., beklager å skuffe deg, men, eheheh, ein PA-høyttaler.

VOX'en trur eg er heilt fin, men personleg hadde eg sett etter ein røramp på 50w eller mindre i samme prisleiet. Du ser det, gutten min, at med ein røramp er det absolutt ikkje om å gjere å ha mest moglg watt. Jo mindre ampen er, jo før begynner den å vrenge.

Klarer ikkje å skjønne det at du prioriterer størrelse og looks foran god lyd. Du kjem til å angre.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ikke gjør samme feil som jeg gjorde og kjøpte mg100dfx. Det er til det ytterste 'last resort' om du bare skal ha lyd i stor pakke. Nå kikker jeg på mesa eller peavey classic. Legg litt penger i det nå så slipper du bytte senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...