Gå til innhold

line6 spider 3 forsterker. Lyd? + pod spørsmål

Anbefalte innlegg

Hvordan er lyden på spider 3 forsterkerene? Noen sier at den er dårlig, noen sier at den er bra. (Nå tenker jeg spesielt på Spider III 120 link)

Og så tenkte jeg å kjøpe meg en floorpod fra line6 (floorpod'en ).

Men stadig forvirrer spørsmålet om pre-sets og effekter meg. Er pre-sets og effekter det samme? på den poden stod det at den hadde 64 innebygde pre-sets. vil det da si 64 effekter (det virker usannsynlig!)?

Jeg vet den koster 2000 spenn, men hva med den nye modellen floorpod plus? Hvor mye koster den? (164 presets, dette gjør saken enda mer usannsynlig.)

Floor POD® offers 12 prescription-strength amp and cab models from the...

hva vil det si?

edit: endre tittel og la til sprøsmål:

Hva er best av floorpod og floorpod plus?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spider3 er elendig, men nybegynnarar tykkjer den er fantastisk.

FloorPod er eigenteleg ikkje anna enn ein Pod2 med expressionpedal. Pod2 er ikkje heilt den store greia spør du meg. PodXT er mykje betre. Vil anbefale deg å gå til innkjøp av f.eks ein Peavey Classic30 og ein PodXT. Burde ikkje bli så mykje dyrare.

Lenke til kommentar

den kostet en tusenlapp mer og var ikke volumkontroll\wah pedal på..

Er floorpod (vanlig og plus), kompitable med alle forsterkere? Og hva vil de si at de har innebygd amp greier?

Peavey greierne blir alt for dyrt.. det koster jo 20 000 for noe som er brukbart jo..

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
Effekt = distortion, flanger, reverb, wah-wah, chorus osv.

Presets er (i den forstand Line6 bruker det) forhåndsinnstillinger, som er laget for å etterligne lyden til diverse artister.

8064658[/snapback]

Når du sier etterligne andre artister, mener du enkelte sanger eller stilen deres i en helhet?

Der stod det var mulighet for å lage egne pre-sets. Hvordan gjør man dette?

Jeg har sett rundt på nettet, og Line 6 Spider III 150 får jo mye godsnakk! Kan noen forklare meg litt mer spesifikt hva som er så surt og galt med den?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Ja, lyden er dårlig. Én av grunnene til at den får så mye godsnakk er at den blir hovedsakelig kjøpt av nybegynnere uten nok erfaring til å uttale seg. Derfor ligger det masse bra reviews av den på nettbutikkene.

Presets er forhåndsinnstillinger av bass, dist, treble, mid etc. De har visstnok fått enkelte kjente gitarister til å stille inn sin sound, men det er nok mer en gimmick.

Floorpod har wah fordi den har tråkkert. XT har også wah-del, men her trenger du en tråkkert utenom.

Peavey Classic koster ikke 20 000 ...

Hvis du ønsker bra lyd superbillig kjøper du en Epiphone VJ med en PodXT og et Behringer tråkkertbrett.

Masse skrivefeil og dårlig formulering, men jeg trøtt er.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Tru meg, PodXT er lysår foran floorpod!

Og Classic30 låg ikkje på mange tusenlappane sist eg sjekka.

8065940[/snapback]

Jeg er ikke ute etter en liten øvingsforsterker. Jeg har en kustom 12watts tube gitar amp (rør), som banker det meste. Nå vil jeg ha noe som er mye større og leverer noe virkelig godt!

Får ta meg en tur til en forhandler som har spider 3 inne så jeg får høre åssen den er.

Lenke til kommentar

Øh. Classic30 er ikkje akkurat ein liten øvingsforsterkar. Den låter både bedre og høgare enn Spideren. Rør kontra transistorwatt går ikkje an å samanlikne. Og Kustom Tube 12 bankar absolutt ingenting, i alle fall ikkje Classicen som kjører på fire EL84 effektrør.

Menmen. Virkar som om du har stlt deg inn på Spider uansett kva svar du får, så.

Lykke til med digitalt billig transistor-fiksfakseri. :)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

nei, jeg har ikke stilt meg inn på spideren, men hva er det som gjør lyden så dårlig?

De fleste burde ha fått med seg at jeg ikke er typen som bare aksepterer alt her i verden før jeg får et grunnlag.

Edit: Er hele spider serien møkk i følge dere?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Det som hovudsakeleg gjer lyden dårleg i Spider er dårleg kabinettkonstruksjon, billeg høgtalarelement, kjipt effekttrinn, og dei innebygde digitale effektane låter rett og slett ikkje bra. Enkelt og greit plastpreg over heile linja. Skal du ha ein god digital forsterkar (f.eks Vetta 2) må du i alle fall opp i 20.000,-

Peaveyen er ein solid bygd kvalitetsforsterkar heilt utan dilldall som stiller i ein heilt anna klasse enn Spideren.

Edit: Alle billige digitale forsterkarar låter møkk.

Edit2: Du kan òg teste ut Epiphone Valve JR som EvenT sa.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Merk at dette er einkanalsampar (Classic har kanskje 2?), så du får ikkje stort anna enn clean og lett vreng ut av dei utan effektar. Men det blir ikkje problem hvis du kjøper PodXT. ;)

Edit: PodXT-Live er XT med innebygd shortboard. Litt dyrare enn ein vanleg XT, men då slepp du å kjøpe midistyring i tillegg. Så låter den òg liiiiittegrann bedre enn ein vanleg XT. :)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
hva med floorpod plus da?

Og den epiphone greia var...direkte stygg...

Har dere ikke noe å anbefale av den større sorten? Noe som ser bra ut og som låter bra (75 watts til 150 watts)

8069757[/snapback]

Ikkje sjå deg blind på watt!

Watt seier ingenting verken om kor bra den er eller kor høgt den spelar.

Min Mesa/Boogie på 50w blir alt for stor til både oppmikking og studio.

Lenke til kommentar
hva med floorpod plus da?

Og den epiphone greia var...direkte stygg...

Har dere ikke noe å anbefale av den større sorten? Noe som ser bra ut og som låter bra (75 watts til 150 watts)

8069757[/snapback]

Ikkje sjå deg blind på watt!

Watt seier ingenting verken om kor bra den er eller kor høgt den spelar.

Min Mesa/Boogie på 50w blir alt for stor til både oppmikking og studio.

8070311[/snapback]

Jepp. Spiller høyere med en 15w rør-amp enn det jeg gjør med min 75w Spider.

Lenke til kommentar

Ikkje stort meir enn kor mykje den trekker fra strømnettet.

I tillegg til watt må ein ta hensyn til om det er rør/transistor, evt. kva type og antall rør, antall, størrelse og motstand og følsomheit i høgtalarane. Då har ein ein liten peikepinn. Men som regel er kvar modell veldig individuell. Etter mi erfaring spelar alle lav-watts rørforsterkarar mellom 15-35w (EL84 og 6V6) utstyrt med samme kabinett omtrent like høgt, dvs. passe til oppmikking på scene og i studio, bruk i øvingslokale, i tillegg til at ein kan vri på dersom ein har lyst å få dritvondt i øyrene.

Og tru meg: Classic 30 spelar grisehøgt.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Den forsterkeren jeg vil ha nå er en som jeg kan bruke på en middels scene om jeg skal spille en plass. Da vil jeg helst ha noe med litt størrelse på (å komme på scenen med en liten knøtt av en forsterker blir litt teit..). Jeg skal ikke ha et svært beist, men noe som leverer høy, klar, og fin lyd som alle kan nyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...