Gå til innhold

lage lingnende side som deiligst.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvile språk kan du? For å lage en slik side bør man være mer enn en person, grunnet at det krever mye koding. Dette bør du kunne: Html, php, SQL, CSS og sikkert noe mer... Bør ha en del erfaring med å lage websider, dette er ikke noe side som er lett å lage (denne siden er laget av proffe, som har dette som arbeid)...

Lenke til kommentar
For å kunne lage slike sider trenger du en del kunnskap. Man kan ikke begynne å sykle før man har gått? Du prøver nå å sykle før du har gått... les og atter les :)

http://hudzilla.org/phpwiki/index.php?title=Main_Page

Der kan du komme godt i gang!

Lykke til!

8065462[/snapback]

fins det ingen norsk tutoral?

Hvile språk kan du? For å lage en slik side bør man være mer enn en person, grunnet at det krever mye koding. Dette bør du kunne: Html, php, SQL, CSS og sikkert noe mer... Bør ha en del erfaring med å lage websider, dette er ikke noe side som er lett å lage (denne siden er laget av proffe, som har dette som arbeid)...

kan bare html å litt php hehe

hvor mye trur du en tar seg betalt for å lage en lingnende side som det?

Lenke til kommentar

Den eller dei som laget den siden har nok fått noen tusenlapper for det. For å få bruker systemet må du blande SQL og php. For å få designet på siden må du ha CSS. Og html er grunn muren i alt, inget slott uten grunnmur vet du :p Du skal være ganske flink for å lage noe slikt, så du har mye å lære. Du kan begynne her...

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Den eller dei som laget den siden har nok fått noen tusenlapper for det. For å få bruker systemet må du blande SQL og php. For å få designet på siden må du ha CSS. Og html er grunn muren i alt, inget slott uten grunnmur vet du :p  Du skal være ganske flink for å lage noe slikt, så du har mye å lære. Du kan begynne her...

8065742[/snapback]

hehe, syns dette er veldig inntresant så dette skal jeg lære meg :)

Men finns det noe i norsk? kan engelsk men går liksom fortere med norsk :)

Lenke til kommentar

w3schools har geniale tutorials, dei er delt opp i kapittel og du kan prøve deg fram på forskjellige eksempel underveis. Tror du lærer det bedre der en på noen norsk side, tror forresten w3scools er laget av nordmenn :hmm:

Lenke til kommentar

Det stemmer ;)

W3Schools er laget av Hege, Kai-Jim og noen andre. Jeg selv har pratet så vidt det er med Hege på mail, hehe.

Nei, men seriøst: W3Schools er det beste stedet å lære. Nå har jeg til og med blitt så lat at jeg ikke gidder å skrive alle kodene mine selv, jeg bare går dit å tar copy&paste, haha.

Men lykke til med å lære deg PHP og MySQL :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg til og med blitt så lat at jeg ikke gidder å skrive alle kodene mine selv, jeg bare går dit å tar copy&paste, haha.

8068184[/snapback]

Jeg føler meg "dårlig" hvis jeg ikke skriver hele koden selv. Hvis jeg f.eks. kopierer fra en side jeg allerede har lagt, føles det som juks.

:p

Lenke til kommentar
Nå har jeg til og med blitt så lat at jeg ikke gidder å skrive alle kodene mine selv, jeg bare går dit å tar copy&paste, haha.

8068184[/snapback]

Jeg føler meg "dårlig" hvis jeg ikke skriver hele koden selv. Hvis jeg f.eks. kopierer fra en side jeg allerede har lagt, føles det som juks.

:p

8083482[/snapback]

Det kalles gjenbruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...