Gå til innhold

hvem tror på frelse?


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke eller skal ikke være kristen, jeg vil ikke tro på noe sånt som jesus og gud eller satan, jeg tror på natur'saken der, at alt liv ble til ved "Big Bang"

 

 

Edit: Tror ikke på aliens :D

8228750[/snapback]

 

Du er altså av den oppfatning at det ikke finnes en skaper, samtidig som du mener at vi er den eneste "intelligente livsformen" i universet? Eller hvordan definerer du 'aliens'? Dersom jeg hadde, på mystisk vis, fått vite at vi var den eneste intelligente livsformen i universet hadde jeg nok begynt å dra religiøse konklusjoner. Det er derfor jeg stiller meg undrende til din, i mine øyne, selvmotsigende tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke eller skal ikke være kristen, jeg vil ikke tro på noe sånt som jesus og gud eller satan, jeg tror på natur'saken der, at alt liv ble til ved "Big Bang"

 

 

Edit: Tror ikke på aliens :D

8228750[/snapback]

 

Du er altså av den oppfatning at det ikke finnes en skaper, samtidig som du mener at vi er den eneste "intelligente livsformen" i universet? Eller hvordan definerer du 'aliens'? Dersom jeg hadde, på mystisk vis, fått vite at vi var den eneste intelligente livsformen i universet hadde jeg nok begynt å dra religiøse konklusjoner. Det er derfor jeg stiller meg undrende til din, i mine øyne, selvmotsigende tro.

8229074[/snapback]

 

 

Jeg tror ikke at det finnes en mer intelligent livsform enn vår, men det kan godt hende. Jeg tror at det er kanskje noe pølseaktige bløtdyr, der lang ute i universet, tror for all del ikke på Gud!

Lenke til kommentar

Jeg definer 'intelligent livsform' som 'en livsform som har en reflektert holdning til sin egen eksistens', som vi mennesker.

 

Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind-bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the drug store, but that's just peanuts to space.

 

Jeg har selvsagt ingen forutsetning for å _vite_ at det finnes slike intelligente livsformer, men med tanke på hvor vanvittig stort det universet vi kjenner til er, ser jeg det på som arrogant å tro noe annet at det finnes intelligent liv.

 

Hvorfor tror du ikke, egentlig?

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener...men det er så utrolig mange mennesker som bare tar ett standpunkt pga uvitenhet. De kan ingenting om kristendommen, vet ikke hva den handler om. Det jeg mente med å oppsøke møter/preikanter var at folk bør lære mer.

 

Man bør ikke ta ett standpunkt ut i fra folkemengden, men ta ett standpunkt ut fra sin egen mening.

 

Frelse er ikke kjent i norden, hva mener du med det? "Bibelen"

 

jeg har tatt ett standpunkt og det holder jeg ved, inntil noe annet er bevist.

8228574[/snapback]

 

Saken er at alt for mange mennesker kan alt for mye om kristendommen. Utallige timer blir brukt på å lære opp barn om denne merkverdige troen. Hvordan kan du påstå at folk burde lære mer om den religionen som blir mest fortalt om i barneskolen, ungdomsskole, videregående skole og forsvaret?

 

Kristendommen er et tegn på svakhet. Jeg bøyer meg ikke for den guden som slaktet vårt folk og ødela vår kultur.

Lenke til kommentar

Det vi lærer på skolene og søndagsskoler osv, er bare generellt. Og når vi blir tvinget til å høre dette av lærere vil de fleste mest sannsynlig bare forkaste det av manglende respekt til læreren.

 

Jeg har jo selv vært som ukristen gjennom barneskole og ungdomsskole. Her fortalte de mye om kristendommen, men jeg forkastet det pga lærere og medelever. Da jeg kom videre til videregående havnet jeg i ett kristent miljø. Jeg fikk kristne venner og fikk høre deres synspunkt.

 

Jeg fikk da senere ut de spørsmålene jeg hadde og ble etterhvert overbevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...