Gå til innhold

hvem tror på frelse?


Anbefalte innlegg

Folk sitter her og diskutere religion og om det finnes en Gud, men når alt kommer til alt er ikke religion det riktige ordet. Religion er mennesker som ikke har noen erfaring med Gud som diskuterer med andre mennesker uten erfaring med Gud OM mennesker som har hatt erfaring med Gud.

 

Jeg tror på frelse og evig liv forresten :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg tror på frelse, jeg tror på Gud, jeg tror at Jesus kan frelse oss gjennom korset. Jeg tror på ett evig liv i paradis etter døden.

 

Hva vil dere oppnå ved å være ateister?

 

Å være ateist vil føre til en ting: evig fortapelse. Hvorfor vil dere heller gå til evig fortapelse enn å følge Jesus?

Lenke til kommentar
Frelse og Paradis er tøv, det er kun en menneskapte begreper,for folk som føler de trenger det for å gjøre tilværelsen sin bedre. De lurer seg selv med tanken om at det finnes "et liv etter døden" og at du kan få tilgivelse for dine "synder". Jeg ser på det som svakhet.

8106585[/snapback]

 

Svakhet for hva?

Alt av begreper er menneskapte...

Og hvorfor liker du ikke at de har greid å få tilværelsen sin betre? Er du ulykkelig?...

:p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Hva vil dere oppnå ved å være ateister?

 

Hva vil du oppnå ved å være kristen? Er du kristen bare for å få evig liv?

 

Som alle med et livssyn eller religion er det å være humanist (som nok er det du mener når du sier ateist) noe man er fordi man er overbevist om at det er rett. Dersom jeg skulle "bli kristen" for å oppnå frelse og møte jesus og slikt, ville jeg levd på en løgn. Jeg ville vært uærlig, ikke bare overfor meg selv, men også overfor gud (om han nå eksisterer (noe jeg ikke tror)).

 

3. Mos 19, 12: "Dere skal ikke sverge falskt ved mitt navn; for da vanhelliger du din Guds navn."

 

Når det er sagt, vil jeg si at det er ingenting som tyder på at gud faktisk finnes. Du sier i en annen post at du ikke forstår hvordan verden ble til uten gud. Dette er ikke et godt argument for noenting - det eneste du sier da, er at du ikke forstår hvordan verden ble til uten gud. Det har ingenting med hvor sannsynlig det er at verden blir til uten gud, heller ikke noe med hvor sannsynlig det er at det var akkurat den kristne gud som lagde verden.

 

Det andre argumentet som finnes, er at man har en personlig følelse av gud. Dette kan ikke bestrides. En følelse er en følelse, men det er langt fra å påstå at en følelse er reell til å påstå at følelsen har noe med omverdenen å gjøre. Alle har hatt irrasjonelle følelser en eller flere ganger i livet - det er fullstendig menneskelig. Å være rasjonell krever innsats.

 

Å være ateist vil føre til en ting: evig fortapelse. Hvorfor vil dere heller gå til evig fortapelse enn å følge Jesus?

8224809[/snapback]

 

Du skriver som om det var enkelt (og ønskelig) å skifte tro. For oss som ikke tror på gud er poenget å leve mens man kan; det vil si før man dør. Evig fortapelse er ikke et spørsmål. Når man dør, så dør man, og før det lever man så godt man kan. Å være humanist handler om å fokusere på mennesker og menneskeverd, og det er så langt fra evig fortapelse man kan komme.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man tro på noe svakt som ett menneske?

 

Hva tror du vil kje når du dør? Tror du at du vil råtne og ligge i jorden og det vil aldri skje noe mer, tror du ikke livet inneholder mer enn bare det jordiske livet?

 

Det er nåtiden som har gjort at vi ser bort fra Gud. Folk følger mengdene tar ikke sine egne avgjørelser, bare avgjør sin fremtid ved å stole på andre. Hvorfor ikke lære mer om kristendommen, gå på møter, høre hva predikanter har å si. Spørre dem som vet mer om ting som dere ikke kan finne en forklarelse på?

Lenke til kommentar
Hvordan kan man tro på noe svakt som ett menneske?

 

Hva tror du vil kje når du dør? Tror du at du vil råtne og ligge i jorden og det vil aldri skje noe mer, tror du ikke livet inneholder mer enn bare det jordiske livet?

 

Det er nåtiden som har gjort at vi ser bort fra Gud. Folk følger mengdene tar ikke sine egne avgjørelser, bare avgjør sin fremtid ved å stole på andre. Hvorfor ikke lære mer om kristendommen, gå på møter, høre hva predikanter har å si. Spørre dem som vet mer om ting som dere ikke kan finne en forklarelse på?

8228397[/snapback]

Så du mener at man skal følge de kristne mengdene, og avgjøre sin fremtid ved å stole på predikantene?

 

Prester og predikanter vet forøvrig ingen ting om hva som skjer etter døden. De har en historie å fortelle. Og de vet hvordan historien går. Men de vet ingen ting om hva som faktisk skjer. De tror. Basert på hva de har lest og blitt fortalt av andre som heller aldri viste.

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener...men det er så utrolig mange mennesker som bare tar ett standpunkt pga uvitenhet. De kan ingenting om kristendommen, vet ikke hva den handler om. Det jeg mente med å oppsøke møter/preikanter var at folk bør lære mer.

 

Man bør ikke ta ett standpunkt ut i fra folkemengden, men ta ett standpunkt ut fra sin egen mening.

 

Frelse er ikke kjent i norden, hva mener du med det? "Bibelen"

 

jeg har tatt ett standpunkt og det holder jeg ved, inntil noe annet er bevist.

Lenke til kommentar
Jeg tror at når jeg dør blir jeg til jord på samme måte som et tre eller en hund. Og så var det over for min del. Forhåpentligvis lever minnet om meg videre hos andre mennesker.

 

Jeg tror ikke på et liv etter døden, jeg tror på et før.

8133618[/snapback]

Jeg er ateist og tror ikke på noe frelse, liv etter døden eller evig liv og jeg er overbevist om at etter livet venter evig død og det var det.

Om jeg huskes eller ikke spiller i grunnen liten rolle da mine handlinger får tale for seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener...men det er så utrolig mange mennesker som bare tar ett standpunkt pga uvitenhet. De kan ingenting om kristendommen, vet ikke hva den handler om. Det jeg mente med å oppsøke møter/preikanter var at folk bør lære mer.

8228574[/snapback]

Kristendommen er heller ikke viten. Det er tro.

 

Å ta et religiøst standpunkt gjør man ikke fordi man vet. Så å velge religion er i bunn og grunn å velge basert på uvitenhet. Å tro er ikke det samme som å vite.

 

Jeg ser ingen grunn til at man skal oppsøke religion. Forføreriske historier som skal lokke folk til å vie livet sitt til en sannhet uten bakgrunn i virkeligheten er ikke noe jeg anser som positivt.

 

Skal man gjøre seg opp en mening basert på viten, så må man basere meningen på det vitenskapen har funnet ut. Og vitenskapen har ikke gitt oss noen grunn til å bli religiøse ennå.

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener...men det er så utrolig mange mennesker som bare tar ett standpunkt pga uvitenhet.

8228574[/snapback]

 

Det er mange som er ateister uten å ha en reflektert mening om det. Jeg tror dog det er som tilhører en religion som gjør det pga uvitenhet, enn ateister som er ateister pga uvitenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...