Gå til innhold

på jakt etter "ekte" bilspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke til å kjøre med automat jeg. Blir bare loking av det, og skal man ha bra tider så er man jo på en måte tvunget til å bruke manuell. Men det er da greit at de som absolutt ikke greier å koordinere gass, brems, styring og giring inn mot en hairpin slipper å bli ekskludert fra å kjøre :)

Lenke til kommentar

Kjørte i starten med autogir på RBR men gikk over til Manual etter en liten stund, ganske enkelt fordi det er enklere å dosere svingene med manual fremfor automat gir.

Derfor, på realisme fronten, er RBR et knall bra om ikke det beste, rallyspillet som finnes.

GTR er og sinnsvakt morsomt, mens Live for Speed fikk jeg aldri testa ordentlig for jeg mokla med drivere, filer og annet dritt i 3 dager uten å få rattet til å funke 100%.

Lenke til kommentar

Jepp. Kjøringa blir mye mer forutsigbar med manuell giring. Spes i RBR, hvor det er en ekstrem fordel å ligge i riktig gir og riktig fart før man starter på en sving. Aldri heldig å komme inn feil der. Da mister man alt for mye tid, og med realistisk skade er det som regel DNF.

Lenke til kommentar

Skikkelige bilspill får man nok nesten utelukkende på pc.

edit: unntaket er vel RBR, men det er jo ikke spillbart med stikke.

edit2: innlegget under faller på sin egen urimelighet ;)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Gran Turismo er ikke akkurat det jeg forbinder med realisme akkurat. Når jeg smeller i autoværnet i 200 km/t skulle vel bilen teknisk sett sett ut som en filledokke men det gjør den ikke i GT4 i alle fall, der bilen ser like fin ut selv om jeg har kjørt herpa i gresset hele dagen. Dekkene derimot kan se litt sint ut etter en slik behandling.

GTR derimot gir deg ødelagt bil om du kjører for kjært på en stein. Eller RBR hvor du kan ende opp med å bli redda med helikopter vis du kjører i grøfta for kjært.

GT serien er fin arkade det, men er du ute etter realisme tar du frem noe annet.

Blir vel som å si at Collin rallyspillene er realistiske :)

Lenke til kommentar

Ja, det er jo den beste versjonen. Du bør ha et par gig ram da, men det bør flyte greit på de fleste av dagens maskiner. Versjonene er forøvrig helt like, bortsett fra et par grafiske glitcher som ikke er i ps2 versjonen. Vann som mangler i dammer og slikt når det regner.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Har aldri sett spillet før. Jeg antar vel at jeg burde kjøpe PC-versjonen da, siden den fikk best karakter ;P

8090231[/snapback]

PC versjonen er definitivt bedre enn xbox versjonen ihvertfall. Kjørte endel på xbox før jeg fikk det på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...