Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei. Stefaren min har en jobb pc han skulle hatt noe backup på, så vi skal ha det opp på min maskin... Men finner ikke maskina hans på nettverket... Hva har jeg gjort galt eller mer sannsynlig ikke gjort... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Samme arbeidsgruppe? 8064142[/snapback] Arbeidsgruppe? Beklager, men jeg er helt grønn på dette feltet, første gang jeg skal "snakke" med en annen maskin... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Trykk på Windows tast + Pause, gå inn på fliken "datamaskinnavn", der kan du se om hans maskin er på samme gruppe som din, evt melde den inn i gruppen. Du må også huske å dele noen mapper Sjekk instillingene i brannmuren, at fildeling tillates Nå skal du finne maskinen under Microsoft Windows Nettverk Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Åpne for fil og printerdeling i brannmuren, evt slå av brannmuren mens du prøver deg fram. Dessuten må du dele ut mappa eller mappene du skal kopiere fra. Skal du browse etter maskinen må begge maskinene ligge i samme arbeidsgruppe. Dersom du vil koble direkte til, kan du koble til ved å gå til kjør og skrive \\maskinnavn\c$ Da vil du få opp en påloggingsboks som ber om brukernavn og passord til den maskinen du vil koble deg til. Du har da full tilgang til målmaskinens c-disk. C$ er alltid delt, av administrative hensyn. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 har kopla ut windows brannmuren for lengst... Har zonealarm, er det noe sånt i den? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 har kopla ut windows brannmuren for lengst... Har zonealarm, er det noe sånt i den? 8064291[/snapback] Jeg kjenner ikke zonealarm, men alle softwarebrannmurer jeg har vært borti må åpnes opp, eller slås av, for at du skal få til fildeling. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jepp. Og den innebyggede brannmuren funker faktisk helt fint. Dette er portene den åpner på lokalnett for fildeling Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Skrudde av Brannmur på begge pc'ene og fikk de inn i samme arbeidsgruppe så nå er koblet opp mot hverandre. Takker for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå