spelly Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) i dag, Fredag 2.mars kl 15.45 skjedde noe, som ikke skulle skjedd med en venn av meg. Har var ute i det fine været på Geilo og stod på slalom. Han er vanvittig flink i denne sporten, så han hadde tenkt og ta seg en tur i snowboard parken. ---- Han skulle prøve ut et av de minste hoppene i denne bakken. han tok en liten sats og kjørte. i det han hoppet mast han helt kontrollen på den ene skien, noe som første til at han datt. fabevellet så ikke så veldig vondt ut, men han datt fra en høyde på ca 3-4 meter tenker jeg. jeg tenkte aldrig på at han hadde skadet seg ved det fallet, men siden jeg ikke så noe tegn på at han beveget seg etter titalls sekunder, begynte jeg og bli beskymra, så jeg ropte bort til han: går det bra, svaret jeg fikk tilbake var ganske tomt, men han sa nei.. Han er en person som tåler mye, så når han sier NEI til den type spørsmål så er det alvorlig. noen rødekors eller hva de heter, ble tilkalt, og det så ut til og være alvorlig, han kunne ikke reise seg eller gå, og ambulanse ble tilkalt. rundt 1-2 timer senere, hadde han vært på 3d scanning og fått resultatene. disse resultatene viste 3 splintret ryggvirvler ? og 2 knukne ribbebein. Jeg er ikke flink med sånne ting, så lurte jeg på om noen kunne forklart meg hvor alvorlig dette faktisk er, og hvor lang tid c< det vil ta før han kommer i form igjen. litt trist at dette skal skje med en 16 åring som er fantastisk flink i idrett. ------Vet at de ingen på dette forumet er kvalifisert helsepersonell, men vil bare ha en pekepill på hva dere tror. ---- sikkert en del skrivefeil i det jeg har skrevet over, er litt trøtt får bare beklage det. Endret 2. mars 2007 av spelly Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har ikke noe medisinsk grunnlag for å uttale meg om dette, men å knekke noen ribbein er ikke noe alvorlig tror jeg. Men, å splintre ryggvirvler høres ganske dramatisk ut; om man knekker dem kan man vel bli lam? Lenke til kommentar
spelly Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 noen fler som kan svare ? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ved brudd i ryggen kan mye skje, i verste fall lam fra livet og ned resten av livet, i beste fall blir han som før. Alt etter om nervetådene ble avrevet i støttet eller ikke. Han kan også komme til å slite med ryggproblemer i lang tid fremover. Håper på det beste, trist når slikt skjer! Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Beveget han tærne/føttene eller hadde vondt nedenfor livet etter fallet? Lenke til kommentar
spelly Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Beveget han tærne/føttene eller hadde vondt nedenfor livet etter fallet? 8064966[/snapback] han kunne såvidt bevege tærne. de forflytter ikek han fra det sykehuset som han er i no, for han kan ikke vri seg, bøye seg eller gå, vet ikke om dette er p.g.a smerte . Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) han kunne såvidt bevege tærne.de forflytter ikek han fra det sykehuset som han er i no, for han kan ikke vri seg, bøye seg eller gå, vet ikke om dette er p.g.a smerte . så lenge han kunne røre på tottisene er iallefall ikke nervene i ryggraden ødelagt helt... så han blir nok ikke lam.. men som nevnt så vil det nok ta endel tid før alt blir tilnærmet bra igjen. håper det ordner seg for kompisen din. edit: trykkleif Endret 2. mars 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det at han kan bevege tærne er slik jeg har forstått det veldig bra:) Da kommer vertfall noen signaler gjennom, og vil trolig ikke være lam Lenke til kommentar
spelly Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Takker så mye for svarene jeg har fått. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Send hilsen til kompisen din da og si god bedring Eller bare gi han linken Lenke til kommentar
spelly Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Send hilsen til kompisen din da og si god bedring Eller bare gi han linken 8065291[/snapback] Tenkte på og gi han linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå