Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget maskin vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har nettopp satt ihop en ny maskin:

Intel E6600 s775

Corsair DDR2

Asus P5N-E s775

Seagate SATA2

Hiper type-R

PCI-E XFX 7800 GT

Problemet er at maskinen vil ikke starte. Både lyset på PSU-en og på hovedkortet lyser, men det skjer ingenting når jeg trykker på startknappen. Har sjekket at alle ledningene er i, og ja, også sjekket den lille "pwr on" pin-en fra kabinettet. Er det noe jeg kan ha glemt å gjøre? Er det noen deler som ikke passer? Noen ideèr der ute?

Takkert meget for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har muligheten til å ta et bilde av hovedkortet ditt med alle komponentene hadde det vært lettere for oss å fastslå om du har gjort en feil ved monteringen.

Gi oss en lenke til minnet ditt. Noen Asus hovedkort kan ha problemer med minne som ikke står på qualified vendors list. Dette er et problem Asus jobber med og løsningen ligger sannsynligvis i oppgradering av BIOS.

Lenke til kommentar
Her er bump/bilde. Link

Tviler på at det hjelper.

8064645[/snapback]

Stemmer. Vanskelig å se noe særlig på det bildet. :)

Minnet ditt står på qualified vendors list så dette er neppe problemet.

Prøv å fjern alt som ikke er nødvendig for oppstart av BIOS.

Du trenger kun følgende:

- hovedkort som er koblet til psu med 24 pins OG 4 pins

- en minnebrikke (prøv begge for å se om en er defekt, samt prøv flere av kanalene for å se om en av kanalene er defekt. Om mulig lån en DDR2 modul som du vet virker av en kamerat el. )

- Skjermkort. (Om mulig lån skjermkort som du vet virker av en kamerat.)

- pwr on fra kabinettet

Det er best å fjerne hovedkortet fra kabinettet slik at du eliminerer feil som kan ha kommet pga div kortslutninger. Legg det oppå esken hovedkortet kom i.

Om mulig lån en skjerm som du vet virker.

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ingen ekspert på området men jeg drister meg til å liste opp mulige feil. (Gitt at du har koblet hardware korrekt)

- Defekt cpu

- Defekt hovedkort

- Defekt kabinett (mer konkret pwr on pin fra kabinettet)

- Defekt minne

Ettersom psu tydeligvis virker da du får lys på hk og cpu-kjøler er den sannsynligvis ikke problemet.

Ingen av de andre komponentene kan forhindre cpu viften, kabinettvifter og skjermkortvifte å starte. Så de er også friskmeldte.

Tips til løsning:

Allier deg med en kompis som har hardware som er kompatibelt med ditt og sjekk hver komponent for å fastslå kilden til problemet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Sorry all bumpingen.

Men hvor skal disse plugges? De hører til viftene som er på kabinettet. Bilde

PS, Er begge "kjønn"...

8065410[/snapback]

Det der er en 4-pin S-ATA strømkabel som kan kobles til psu.

Vanligvis kobles kabinettvifter til hovedkortet. Rart...

Hvordan kabinett har du?

Lenke til kommentar

Hvordan kobler jeg den til PSU-en? Fikk det til på et vis (tro jeg), men det ble masse rot og kabler da.

Jeg har dette kabinettet.

EDIT: Må si at det var et ganske vanskelig kabinett å montere i, ikke vært borti slikt før...

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...