Gå til innhold

Fra Shuttle til ... dette?


Anbefalte innlegg

Jeg er på nippet til å "investere" i ny hardware, men tenkte jeg skulle sjekke med ekspertene her, før jeg tok steget helt ut. ;)

 

Enkel maskin, som duger til WoW, film og kanskje et eller annet nytt spill (Supreme Commander) i fremtiden.

 

Oppsett, som fra handlevognen.

 

Når det gjelder hovedkortet, er jeg usikker på hva alle de andre P5B versjonene har, som ikke dette har. SLi er uaktuelt. Det kan hende det blir minimalt med klokking, derav litt raskere (enn 533MHz) RAM med OK timings. Kabinettet er Ver. 3. Litt usikker på om kjøleren trengs eller passer.

 

Jeg tror jeg har alt jeg trenger - ser det greit ut? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på nippet til å "investere" i ny hardware, men tenkte jeg skulle sjekke med ekspertene her, før jeg tok steget helt ut. ;)

 

Enkel maskin, som duger til WoW, film og kanskje et eller annet nytt spill (Supreme Commander) i fremtiden.

 

Oppsett, som fra handlevognen.

 

Når det gjelder hovedkortet, er jeg usikker på hva alle de andre P5B versjonene har, som ikke dette har. SLi er uaktuelt. Det kan hende det blir minimalt med klokking, derav litt raskere (enn 533MHz) RAM med OK timings. Kabinettet er Ver. 3. Litt usikker på om kjøleren trengs eller passer.

 

Jeg tror jeg har alt jeg trenger - ser det greit ut? :blush:

8063980[/snapback]

 

Ser bra ut det der ja. Men skal dette være en stue pc? I såfall er vel ikke raptoren det beste valget. Men hvis ikke den skal stå i stua, så er det bra. Du vil kunne klokke dette systemet en god del hvis/når dette skulle bli aktuellt.

Men hvorfor ikke versjon 3 av kabinettet? Dette kabinetter har jo blitt forbedret på 2 ganger av microplex siden orginalen.

https://prisguiden.no/product.php?productId=59781

 

Men du vil få et bra oppsett som vil drive det meste en stund fremover :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Takk for svar, Vinci :)

 

Som jeg prøvde å kommentere, er det versjon 3 av kabinettet som blir bestilt. Prisguiden og webshoppene er ikke alltid like lette å ha med å gjøre når det kommer til nyanser som det der.

 

Når det gjelder raptoren, er jeg ikke sikker på om det er den som kommer til å bråke mest, eller om den virkelig bråker så veldig som folk vil ha det til. Jeg hadde først tenkt å bruke et passivt avkjølt skjermkort (7950GT), men med raptoren i tankene, valgte jeg å gå for et 8800 GTS 320 kort.

 

Maskinen skal stå der hvor jeg oppholder meg og den jeg har idag (Shuttle SB75G2) bråker en del, men ikke så mye at det er unormalt plagsomt. Jeg har også en bærbar jeg bruker til surfing osv. og da har jeg muligheten til å slå av den stasjonære.

 

Jeg er også usikker på om hovedkortet er greit nok. Det finnes så uendelig mange å velge mellom og jeg aner ikke hvilket som er best til mitt behov. Skal som sagt kanskje bare klokke litt, håper RAMen duger. SLi trenger jeg ikke og onboard lydkort og nettverkskort holder i massevis.

 

Jeg tror jeg går for dette oppsettet om ingen kommer med fornuftige endringer eller advarsler. Får bare håpe kjøleren passer. ;)

Lenke til kommentar

Beklager, la ikke merke til at du hadde nevnt versjon 3. Jeg får skylde på de sterke smertestillende tablettene jeg må trykke i kroppen hehe.

8800gts er ikke bråkete faktisk, blandt de bedre på markedet utenom passive selvfølgelig. Vil tro at i ditt oppsett så vil de være raptoren du vil høre best, men synes ikke det er så gale som mange vil ha det til. Men tror ikke selv jeg ville brukt en raptor i et htpc oppsett. Hovedkortet du har valgt skal være bra det, et alternativ du kan se på er Asus P5N-E SLI som har fått masse skryt i reviews.

Har bestillt dette selv, regner med å få det på mandag, dette skal også være en god overklokker. Er mulighet for sli på dette kortet, selv om jeg vet du sa at det var uaktuelt ;) Men har egentlig ikke så mye mer å si om oppsettet ditt annet enn at du vil ikke bli skuffet. Når det gjelder om kjøleren passer, så vil jeg tro at den gjør det. En kompis av meg har det kabinettet og en zalman cnp9500 kjøler og det går vertfall helt greit. Gleder meg virkelig til mandag da jeg får hovedkortet jeg nevnte, geil pc6400 ram og en E6600. Da skal jeg endelig få dra litt mer kraft utav 8800gtx'en :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...