ELR Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Heisann! Jeg har installert Ubuntu på en partisjon, og ting ser ut til å gå greit. Jeg har til og med fiksa å koble meg til nettet! Problemet er egentlig måten den gjør det på... Ubuntu fant gateway, og jeg plotta inn en adresse, og vips, et brukernavn og passord senere, og jeg var på nettet. Tingen er at jeg ikke vet hvorfor den kobler til nettet på denne måten... I Windows bruker jeg en VPN-tilkobling, men hvordan setter jeg det opp her? En skulle tro jeg ble fornøyd når jeg hadde kommet meg på nettet, men tilkoblingen varer bare i omtrent ti minutter eller noe sånt, og så må jeg koble til på nytt (via nettleseren, har ingen andre måter å legge opp tilkoblingen). Ble dette for innviklet? Sorry, men er litt trøtt Håper noen kan gi meg tips og råd om hvordan jeg kan lage en tilkobling som er permanent, og som ikke detter ut med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Siden profilen din sier "Hybel i Bergen", så gjetter jeg på at det er UiB VPN du snakker om eller noe slikt... På NHH bruker vi iallefall Juniper VPN: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=232607 Framgangsmåten i den første posten i den tråden fungerer iallefall helt flott, men du må følge den til punkt og prikke. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 hehe, yepp, det stemmer! Skal sjekke ut den posten! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå