Didrik_AK Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Få dem til å legge fiber til deg da... gleder meg til dagen jeg skal bestille det ! Si at faren din driver med å sender full backup av pcen sin til utlandet. det hjelper vett Dessuten så skal du passe på så tråden din ikke blir stengt for brudd på rettningslinjene! siden du klager på dålig fart hadde en netlimmiter vært tingen for deg til tider... jeg har 6Mbit/0.5Mbit og limmiter 5kb/s av linja mi til YnHub osv. og av det får jeg max opp og max ned ! (kunne ikke Tele2 og resten av ISP gitt ut full dupex? ) å bo 2km fra sentralen er ikke noe problem. bor selv 1,6km fra sentralen og kan få 20mbit adsl2 Lykke til Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Grunnen til at jeg ikke kan få ADSL2+ er kobberlinjene. Fiber jah. Det har jeg spørt de om før. Det skal komme et boligfelt ca. 1km over oss. De kommer til å bygge fiber ca. 500m fra huset vårt. Vi kunne få det ned til huset vårt om vi betalte, eller hjalp til. Dessverre er det 1-2 år til de kommer til å legge fiberen. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg gikk fra BC 3/3 shdsl til NGT 20/1,3 adsl2, og er rett og slett litt usikker på hva jeg foretrekker. Shdsl-linja holdt alltid spesifisert hastighet og lav ping uansett, mens adsl gir meg reelt brukbare 13/1 Fordelen er jo at downloads går så det griner, mens når jeg skal spille må jeg inn på server å skru ned evt. torrents. Det trengte jeg ikke før. Tror uansett jeg foretrekker ned-hastigheten i adsl faktisk.... Lenke til kommentar
JButton Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Husk også på at SHDSL ikke går like langt fra sentralen som ADSL. 8067942[/snapback] SDSL leveres på betydelig lengre linjelengder enn ADSL. Hvis linja er av god kvalitet kan en fint kjøre 2 Mb sdsl på 7 km linjelengde. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 SDSL leveres på betydelig lengre linjelengder enn ADSL. Hvis linja er av god kvalitet kan en fint kjøre 2 Mb sdsl på 7 km linjelengde. 8071533[/snapback] Nei det kan du ikke. ADSL og SDSL må leveres på ca like lang avstand fra sentralen. Dog SDSL er et lite hestehode forran ADSL. Hvis du bare bruker nettet til download vill jeg valgt ADSL, da det stort sett er nedhastigheten som er viktig. Men straks du skal sende mye data ville jeg valgt SDSL. Men igjen dette kommer ann på hva du skal bruke nettet til. Selv har jeg SDSL og er kjempefornøyd, og det holder i lange baner for mitt bruk. Gjør meg ikke noe å vente i noen minutter ekstra for å få oppdatert windows... Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 RulleRimfrost: Det er ganske mye data som skal opp og deles 1:1. Får håpe at det går bra, og at jeg får 2mb Skal høre på mandag/tirsdag/onsdag neste uke med mimer. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Men så bor jeg 2115m fra sentralen, noe som senker hastigheten ... 8069998[/snapback] so!? jeg bor 5 km fra sentralen. jeg ligger lengst uanna den. og har max linje av det vi kan ha. 1.5 mb. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det noe side der man kan sjekke avstanden til nærmeste sentral? Jeg har ikke fast tlf, så det må være mulig å søke på adressen min Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Er det noe side der man kan sjekke avstanden til nærmeste sentral? Jeg har ikke fast tlf, så det må være mulig å søke på adressen min 8257987[/snapback] Jepp, her. For å sjekke linjelengde må du velge diginal ethernet. Endret 28. mars 2007 av Glenn Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Takk glenn, der har vi siden jah Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Her kan du se min avstand til sentralen: Total linjelengde inkludert inntak: 1160 meter Utifra siden står det: Høyeste produktklasse: ADSL 14432/800 Høres det noe lunde riktig ut? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jepp, høres ganske riktig ut det, jeg har nærmere 2km linjelengde og 13300/980 effektiv hastighet så ja Lenke til kommentar
pine Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Så det eneste minuset mitt blir at det går 3 ganger saktere å laste ned ? Men 200kbs er jo ikke akkurat så sakte. 8068725[/snapback] Jeg fikk 260 kB/s med 2,3 mbit fra catch. Du vil nok få ca 220-230 tenker jeg. 8068742[/snapback] Catch confet sine linjer med 2.3 mbit. Spørs hvor linja blir levert fra så tipper jeg at det blir nærmere rene 2 mbit - overhead. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå