Medisinmannen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei. Nå i det siste har jeg begynt å dele filene mine til andre "venner" på nettet. Jeg laster også ned masse filer. - Det vil jeg gjerne gjøre mens jeg spiller. Samtidig har jeg 2 andre på nettet som surfer ... Pr. i dag sitter jeg med Home Max (8mb/1mb) fra mimer. Den yter 6mb/600kb. Jeg har snakket med de, og de sier at skal jeg ha mere opplastnings fart, må jeg kjøpe SHDSL. De tilbyr 2mb/2mb for 100kr mer enn det vi betaler i dag. Skal jeg slå til på det? Vil jeg merke at det blir dårligere eller bedre? På nedlastning og opplastning? Vil jeg ha god nok kobling til å ta imot HD? Takker for svar! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 joda shdsl er greit det, men hvis du laster ned mye vil jeg ikke anbefale deg og gå fra 6mbit til 2mbit, det er stoor forsjell, som du sa i en anen post: 6mbit er for lite, hvorfor vil du gå ned til 2? for og sende filer til venner, kan de ikke bare gi deg mp3 en sin så laster du den full Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) "vennene" mine kjenner jeg ikke. Bare ip adressen. Har ikke fysisk kontakt med de ... *hint hint* Og når jeg laster ned nå går det ca. 700kbs. Så skifter jeg, så går det 250 +- ... Er vel grei fart det og. tar jo ikke så lang tid å laste ned en 4gb. Også går jo det fort opp igjen, samme fart. Endret 2. mars 2007 av -PeeWee- Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du vil oppleve en kraftig forbedring av ut-hastigheten, men inn-hastigheten vil du merke en svekkelse av. Dersom linja di er variabel i dag, vil du merke en forbedring. Tjenestekvaliteten på SHDSL er i de aller fleste tilfeller langt bedre enn på ADSL, siden dette i utgangspunktet er linjer beregnet på bedriftsmarkedet. Nå har jeg ikke så mye erfaring med 2Mb SHDSL, men på jobben bruker vi 2X2Mb SHDSL. Dette oppleves i praktisk bruk, som mye raskere og mer stabilt enn en 6 Mb linje fra ngt. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Internetten er stabil nå, men når jeg laster opp, går internetten sakte ... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fordelen med SHDSL er at du kan laste opp og ned på full hastighet samtidig. Ulempen er at man betaler en del mer for hastigheten... Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Pengene tenker jeg ikke særlig på ... Betaler 299kr for ADSL2+ nå ,men det får vi jo ikke. 2mb/2mb må vi betale 399kr for. Faren min sier det er greit, så lenge jeg betaler 50kr pr mdn :!: (Grunnen til at det er så billigt, er at faren min jobber i tafjordkraft, som eier mimer. Dermed rabbater Så dere ikke tror at mimer sykt billigt ...) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Og du går ikke for en raskere SHDSL linje enn 2 mbit og betaler litt mer i måneden enn 50 kroner fordi...? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 De har ikke større hastigheter enn 2mb til private kunder. Så jeg burde slå til på 2mb/2mb? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg ville gjerne betalt litt ekstra for å få god ut hastighet. Hadde SHDSL vært litt billigere hadde jeg gått for det. En ting du må huske på er at SHDSL går på et egent kobber par, så det må være ledig par fra sentralen til deg, noe det ikke er sikker det er. Om det ikke er det er de ikke pliktige til å legge opp nye kabeler for å få det til. Dette medfører også at du må betale for montør, noe som vel koster litt. I tillegg er utstyret litt dyrere, så du må sansyneligvis betale litt mer her også. Husk også på at SHDSL ikke går like langt fra sentralen som ADSL. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 http://mimer.no/Default.aspx?tabid=143 Vet ikke om dere ser hva som står der, men linje lengden min er 2115m fra sentralen. Hvilken fart kommer jeg til å få utifra lengden? Eller er det noe annet det går på ? Lenke til kommentar
Ludolf71 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 http://mimer.no/Default.aspx?tabid=143 Vet ikke om dere ser hva som står der, men linje lengden min er 2115m fra sentralen. Hvilken fart kommer jeg til å få utifra lengden? Eller er det noe annet det går på ? 8068106[/snapback] Om du er kobla til en Telenorsentral kan du få 16000/800 linje, men effektivt vil du kanskje ikke få mer enn 12000 inn. Men ang adsl versus shdsl: Om du har ei feit innlinje men tynn utlinje og laster mye opp samtidig som du laster ned så vil du få problemer. Når du mottar en datapakke så skal det sendes tilbake en bekreftelse på at pakken er mottatt. Om du laster opp store filer vil du ikke få sendt tilbake bekreftelsen. Da må pakken sendes om igjen. og om igjen. Da synker nedlastingshastigheten din veldig raskt. Så bruker du ut-linja di kraftig så kan du faktisk oppleve bedre kvalitet med shdsl enn adsl. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 "vennene" mine kjenner jeg ikke. Bare ip adressen. Har ikke fysisk kontakt med de ... *hint hint* Og når jeg laster ned nå går det ca. 700kbs. Så skifter jeg, så går det 250 +- ... Er vel grei fart det og. tar jo ikke så lang tid å laste ned en 4gb. Også går jo det fort opp igjen, samme fart. 8064292[/snapback] jeg har 1.5 fra telenor. og jeg får 200 kb/s og det tar ca 6-7 timer å laste ned en film på 4.5 gb. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Hvordan går det med spilling da? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvordan går det med spilling da? 8068557[/snapback] Spilling er helt ypperlig over SHDSL siden det her er lavere ping enn ADSL. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Jeg har hatt 2 mbit SDSL, var en fin linje det, men man kan ikke spille samtidig som man laster ned selv om man kun bruker feks 70% av kapasiteten. Jeg opplevde at jeg måtte strupe den på ca 20% for at spillopplevelsen fortsatt skulle være akseptabel. -Men på natten så var ned/opp -lasting helt konge da den gjerne kjørte full pupp begge veier samtidig. Edit: Spilling uten nedlasting var helt konge (hadde sdsl fra catch). Ping på ca 15 der jeg nå har 25 (nextgentel nå) Endret 3. mars 2007 av Trøtt Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Så det eneste minuset mitt blir at det går 3 ganger saktere å laste ned ? Men 200kbs er jo ikke akkurat så sakte. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så det eneste minuset mitt blir at det går 3 ganger saktere å laste ned ? Men 200kbs er jo ikke akkurat så sakte. 8068725[/snapback] Jeg fikk 260 kB/s med 2,3 mbit fra catch. Du vil nok få ca 220-230 tenker jeg. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så det eneste minuset mitt blir at det går 3 ganger saktere å laste ned ? Men 200kbs er jo ikke akkurat så sakte. 8068725[/snapback] Jeg fikk 260 kB/s med 2,3 mbit fra catch. Du vil nok få ca 220-230 tenker jeg. 8068742[/snapback] det er meningen at man skal få 250 kB/s med 2.0 mb linje. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Men så bor jeg 2115m fra sentralen, noe som senker hastigheten ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå