Gå til innhold

Trippel skjermoppsett eller storskjerm?

sindre2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville heller hatt en stor skjerm enn flere små.  Siden en da slipper den irriterende kanten i mellom.

8067153[/snapback]

Ja, du har et poeng der.

I 2 år brukte jeg 3 skjermer (3 stk. 17", 2 like Samsung 172V og en NEC 1760NX i midten). Jeg hadde vel egentlig kun bruk for 2 skjermer, men jeg "måtte ha" noe i midten... Programmet som brukes hovedsaklig er Propellerheads Reason (musikkprogram for de som ikke vet det, som kan deles opp i 2 vinduer).

For en stund siden flyttet jeg til mitt nye hus og kjøpte meg samtidig en NEC 2070WNX, som har 1680x1050 oppløsning. Og da får jeg akkurat plass til hele programmet i bredden, uten å måtte ha en skjerm nummer 2. Det er veldig fint å ha programmet på én skjerm i stedet for 2, for man slipper å flytte synet så langt for å gjøre kjappe endringer.

Allikevel kommer jeg nok til å koble til de to Samsung'ene, for når man først har brukt flere skjermer så blir man litt avhengig av det. Det er kjekt å kunne surfe litt, være på MSN og forskjellig uten å bytte mellom vinduer på én skjerm. Dessuten bruker jeg av og til flere programmer samtidig, som Ableton Live eller Cubase SX sammen med Reason, og da er det kjekt å kunne spre dem litt og se mye samtidig.

Skulle jeg vinne i Lotto eller noe slikt, så kan det hende jeg ville kjøpt en Mac Pro med en 30" Cinema HD skjerm. For den skjermen har så høy oppløsning at det kan hende jeg kunne greid meg med den... Men jeg er usikker, kanskje jeg hadde kjøpt 3, hehe. Man har da lov til å drømme :)

Det er ihvertfall slik at mye skrivebordsplass er veldig fint å ha, for folk som driver med mange vinduer på en gang.

Edit: Når det gjelder spill, så har jeg kun brukt den midterste skjermen. For jeg brukte 2 skjermkort for å drive de 3 skjermene. Og skjermkort nr 2 (GF6600) er ikke kraftig nok til å drive kjøre spill med god kvalitet etc.. Men det er jo uansett veldig få spill som jeg synes det er noen vits å bruke flere skjermer på. Spesielt nå som jeg har en skjerm med "widescreen oppløsning" (16:10). Men hvis du er veldig opphengt i flysimulatorer, så kan jeg forstå deg og ønskene dine.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Dell har faktisk tilbud på den nye 30"ern sin nå. Se her

8067378[/snapback]

Ja, den har lik oppløsning som 30" Cinema HD skjermen til Mac, og ikke minst er den billigere. Tror ikke det er en voldsom kvalitetsforskjell (rett meg hvis jeg tar feil), for Apple er kjent for å ta seg godt betalt ja.

Edit: Navnet på Mac skjermen

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...