Joffer Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg trenger virkelig å reinstallere XP nå. I maskina har jeg koblet 4x250GB HD til Sil3114 kontrolleren på hovedkortet og kjører disse i raid5 via biosen til chipsettet. Angrer litt i dag på at jeg ikke kjørte disse som standalone disker og heller laget raid5 i xp (jeg har patchet slik at det går ann.. ref toms hardware bl.a.). Anyway, jeg har de nå konfa i sil3114 biosen. Er det noen her som har reinstallert og hvordan har det gått med dataene på raid5 volumet? Jeg har ikke mulighet til å ta backup av alt det (700GB) så er litt redd for å miste dataene (ikke mye livsviktig, men mye musikk jeg har rippa og filmer osv..) I teorien burde det jo egentlig gå greit.. Noen som har praktiske erfaringer? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ja men da du har vel ikke noe å tenke på. Det er en kontroller, med 4 disker tilkoplet konfigurert i raid på den. Ingeting flyttes alt ligger der. Det eneste du trenger er OS som skal lese alt dette. Om du har eller om du skal installere igjen det er kun drivere som mangler, er ikke det da ? Men at du kopler diskenne fra, husk plasseringen, vil hindre noe tull under installeringen Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Jo i teorien skal det bare være det.. det er bare at jeg hadde mye plunder i starten, ref bl.a. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=637849&hl= Men, som jeg fant ut av til slutt, så er det jo bare å ikke installere den applikasjonen.. Men før jeg gikk igang ville jeg mest sjekke om noen andre hadde gjort det før meg.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har du satt opp raid i BIOS så har du satt opp raid i BIOS. Reinstaller windows og innstaller riktig driver til raidoppsett på kontrolleren din så skal alt være som før. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg kjørte på og alt gikk greit Windows installerte/fant en ubrukelig "raid device" driver eller.no, men jeg gikk bare inn og valgte update driver og installerte den nyeste driveren jeg hadde på disk, og vips var den tilbake. Jeg var litt skeptisk i starten fordi da jeg først prøvde å bygge raid-5 oppsettet så endte det hele tida med å dø etter hver restart. Er 99% sikker på at det var pga en jalla java raid-manager tool som jeg hadde installert, men som jeg fjernet for lenge siden og siden har raidet overlevd svenskeknappen osv, og nå også en reinstall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå