4588pkdkrikue5c Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Heisann, Er S-ATA drivere inkludert i Windows XP SP2 CDèn under innstalasjonen? Jeg er så lei av floppy innstlasjon ser dere Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er s-ata drivere på sp2 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Men jeg tror ikke mine er der.. Men uansett så lasta jeg ned driverene for å være sikker. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 KOmmer an på hvilket chipset du har på hovedkortet, men normalt med installasjon av 1-EN s-ata disk er ikke problem. SKal du kjøre RAID eller lignende må du ha drivere Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Eldre SiliconImage kontrollere støttes krever ofte floppy ( 3112 og 3114 ) Nye hovedkort har som regel sata kontrollere som kjører på drivere som finnes på windows cden.. støtte kan avhenge av chipset.. Endret 5. mars 2007 av Star Lenke til kommentar
shabador Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Om det ikke er det, er det ikke så alt for vanskelig å bare integrere driverene i installasjons-cd'en ved hjelp av nlite: http://www.nliteos.com Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg forstår ikke dette med s-ata drivere. Jeg har hatt to hovedkort de siste årene med s-ata hdd koblet til, uten at jeg noen sinne behøvde å tenke på drivere! Når man har s-ata kontakter på hovedkortet, så er det vel bare å koblte til? Slik har det alltid fungert for meg, men jeg har jo også kun hatt xp med sp2. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg forstår ikke dette med s-ata drivere. Jeg har hatt to hovedkort de siste årene med s-ata hdd koblet til, uten at jeg noen sinne behøvde å tenke på drivere! Når man har s-ata kontakter på hovedkortet, så er det vel bare å koblte til? Slik har det alltid fungert for meg, men jeg har jo også kun hatt xp med sp2. 8087639[/snapback] Ikke når man skal installere windows på en av de. Om man allerede HAR windows innstallert, så er det en annen sak. Da klarer nok windows å kjenne igjen sata diskene du setter i. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg forstår ikke dette med s-ata drivere. Jeg har hatt to hovedkort de siste årene med s-ata hdd koblet til, uten at jeg noen sinne behøvde å tenke på drivere! Når man har s-ata kontakter på hovedkortet, så er det vel bare å koblte til? Slik har det alltid fungert for meg, men jeg har jo også kun hatt xp med sp2. 8087639[/snapback] Ikke når man skal installere windows på en av de. Om man allerede HAR windows innstallert, så er det en annen sak. Da klarer nok windows å kjenne igjen sata diskene du setter i. 8088227[/snapback] Det kan jeg forstå, men når jeg har hatt ide-harddisk koblet til har jeg uansett installert windows på s-ata, ettersom det ofte er det smarteste på grunn av hastigheten. Kanskje er det på grunn av SP2 versjonen. For meg høres det uansett merkelig ut, alle nyere hovedkort skal da klare dette fint... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg hadde planen om å lage en sånnen Windows CD. Unattended Windows CD tror jeg det heter. Men bare lurte om de var inkluderte, men det er de nok ikke. Har lastet ned driverene nå, og legger dem inn på CDèn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå