MittBrukernavn Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har lenge hvert plaga av at søstra mi laster ned mye og helst upploader for fullt så jeg mister forbindelsen helt. Hun hører ikke etter når jeg sier i fra at ho ikke kan laste ned og opp så mye men ingenting enderer seg. Slår jeg på limiteren i BitComet så er den tilbake på fullt en time seinere. Så finnes det er program jeg kan bruke får å gjøre så ho bare har tilgang til halvparten av opp og nedhastigheten? Det er det eneste programmet må kunne + at det må være helt usynelig. Har prøvd med NetLimiter men det tar ikke lang tid føre den er borte... Noe jeg kan gjøre men hardwaren jeg bruker? -Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G -Telenor SpeedTuch 510 Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 flash wrt54g med dd-wrt og sett qos :-) og sett henes i bunnen. og din på toppen. Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 flash wrt54g med dd-wrt og sett qos :-) og sett henes i bunnen. og din på toppen. 8063900[/snapback] Skjønte ikke helt hva du mente med flash tingen men det her har jeg gjort med QoS uten noe hell. Jeg har min nettverkskabel på Port 3. Noen anbefalte endringen jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 første for at qos skal funke MÅ du si til routern hvem hastighet du har. hvis ikke det funker gå på www.dd-wrt.com :-7 er siden der du finner mer info. "firmeware upgrade" er same som flash. da får du MYE mer du kan stille på. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) hva hvis du virkelig forklarer hun hvordan delingen av linjen faktisk fungerer, og at hun ved å la upload'en gå for fullt (hvilket jo ikke gavner dere en dritt) tar hele ned linjen også. med andre ord: bruker hun 9:10 av upload kapasiteten, så forsvinner 9:10 av ned hastigheten også (ikke helt reelt i teori, men stemmer ganske godt i praksis når det er snakk om surfing og online-gaming.) men isteden for å gi henne halvparten av linja, så forklar henne at hun får full hastighet ned (og faktisk gi henne det) men begrens UPLOAD'en hennes til ca. 70-80% av linja. Da kommer ikke hun til å merke noenting til det på nedlasting, og fint lite på opplasting, men du kommer til å få ett merkbart raskere/responsivt nettverk. NetLimiter er det programmet jeg har funnet som fungerer desidert best til denne oppgaven, og ingen av de andre jeg deler nett med (vi er 6 stk på en adsl linje) har problemer med å la det gå med en go limit på uploaden, er jo stort sett bare på torrent sider med ratio det har noe å si alikevel... edit: typo's Endret 2. mars 2007 av Dingy Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har prøvd å forklare det før Dingy, men det hjelper ikke så mye. Ser forresten at jeg har en V2.2 og jeg finner bare veileding for V5 og V6 på dd-wrt. Har kommet 2 orginale Firmware updates etter den jeg har installert men trur ikke det hjelper noe på hastigheten. Jeg kjører med v4.20.6 nå Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 hvis du har wrt54g v2 (står under på linksys box'en skal du ha : http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/down.php?pa...v23_generic.bin NB: husk reset til default FØR du flasher, og jeg tar ikke noe ansvar hvis du gjør det galt. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Last ned versjon 23 SP2 standard og mini. Inne i linksys menyen laster du opp mini filen først. Dette gjøres fordi den ikke kan laste opp så store filer fra orginal firmware. Etter du har gjort dette kan du laste opp standard DD-WRT. Husk å bruke filene som heter generic. Kort sammendrag: 1. Reset 2. Last opp filen "dd-wrt.v23_mini_generic.bin" i linksysen på siden i menyen der du skal laste opp nye firmware. 3. Når dette er gjort og routeren har startet på nytt trykk på reset knappen bak til lysene blinker 4. Last opp filen "dd-wrt.v23_generic.bin" på samme måte som punkt 2 5.Reset igjen Nå er det bare å sette opp routeren som du vil ha den Endret 2. mars 2007 av -snoop- Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Like ille enda Er Netlimiter virkelig det eneste programmet som kan det jeg trenger? Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Så problemet er mellom stolen og skjermen fordi jeg ikke kan gjøre det her med firmware saken; -Ha programmet på alle PC'ene i huset -Begrense nedlastingen og opplastingen nøyaktig så alle har f.eks 75% av nedlastinga som limit og 60% av opplastinga? Det er nok mere LoGP's siden det ser ut som om du liker forkortelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå