pessimisten Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei! Jeg blir nødt til å fylle inn Ip osv under nettverkstilkoblingen manuelt, men vet ikke hva jeg skal ha under DNS server. Litt bakgrunnshistoie: Som sikekrt noen vet så har Nectgentel kjøpt kundene til LOS. Dette fører til at Los må bytte fra PPPOE til Dynamisk IP (på routeren). DVS, at modemet logger på med brukernanv og pass imotsetning til routeren som gjorde det tidligere. I tillegg til dette har de bestemt seg for å Legge inn noe NAT greier(ikkespør meg). Dette NAT noe blockerer portene mine og for å hindre dette ble jeg bedt om å gjøre følgende: 1) Skift IP'en til routeren til 10.0.0.50 2) Skru av DHCP på routeren 3) koble Kabelen fra modemet i LAN port istedenfor WAN port. 4) Endre internettinstillingene i nettverkstilkoblingen slik: IP: 10.0.0.2(fordi NAT'en har "påne" porter til denne IP'en) Subettmask: 255.255.255.0 Standard gateway: 10.0.0.1(IP'en til modemet) Men så kom vi til det med DNS og det har jeg nå glemt fordi det var allerede så mye å holde styr på . Så jeg lurer egentlig på om noen vet hva som skal fylles inn der. Jeg er nå tilkoblet til nett, men har bare 1,5 mbit når jeg egentlig skal ha 3 :S, så lurer på om det er noe feil der. Jeg har opprinnelig skrevet: Preferen: 10.0.0.50 Alternative: 10.0.0.1 På forhånd takk Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Primary DNS Server : 217.13.7.140 Secondary DNS Server : 217.13.4.24 Dette er Nextgentel sine DNS-tjenere . Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) ngt er ikke åpne for alle, eneste som er åpen fra ALLE isper powertech med 195.159.0.100 og 195.159.0.200 <- den er åpent for deg. Endret 2. mars 2007 av ranvik Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg skal gjerne ha den som er åpen for meg... Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg skal gjerne ha den som er åpen for meg... 8064057[/snapback] Siden du nå er ngt-kunde, skal du bruke de dnsene Konge oppga. De er åpne for ngt sine kunder, og står sentralt i ngt sitt nett, og vil være raskere og mer effektive enn offentlige dnser som er åpne for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå