Gå til innhold

Musikk: [Alt Rock] We Must Whisper - The Last Note

Anbefalte innlegg

We Must Whisper - The Last Note

Bandet mitt har laget denne sangen. Greia er at jeg spilte inn gitardelene hjemme, la på trommer og bass. Er ganske fornøyd med resultatet egentlig.

Denne versjonen er uten vokal, men hør gjerne igjennom uansett! :)

Er åpen for kritikk selvfølgelig!

edit: Oppdaterer posten da sangen er på nett!

Endret av razh0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Vokalisten prøver for hardt å etterlikne amerikanske vokalister som høres ut som de må drite. Vokaltypen av denne sorten (som likner på standard amerikanske alternativeband som Bloodsimple og det som verre er) er virkelig ikke bra.

Musikken fortsetter mer eller mindre i samme sporet. Dere er flinke, men låta blir for typisk altrock, og da er det noe som skurrer. Alternativ rock burde ikke tillegges begreper som typisk, så originalitet og progresjon må dere jobbe mye mer med i framtida. Som jeg har sagt til mange før, er det bra at dere har lært dere grunnregler etc i musikkarten dere driver med, for sånn som jeg tenker, kan man ikke bryte reglene før man har lært seg dem selv ;)

Jeg likte best "gitarsoloen" mot slutten av låta og melodien som spinner ut fra den. Her har dere noe dere kan bygge videre på.

Stå på videre! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var litt for kjedelig, musikalsk sett. Vokalen var helt forferdelig, det var flaut å høre på. Produksjonen hadde en veldig bøtte-aktig lyd, men det kan jo forbedres.

Det hadde kanskje ikke vært så dumt å strekke seg litt lenger og prøve å lage noe mer spennende?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for kritikk!

Vi har vært i studio og spilt inn en ny låt som vi håper på å få lastet opp i neste uke. Den sangen lener vel mer mot rock, så vi får se. :)

Disse innspillingene er gjort hjemme i kjelleren til en kamerat, så vi kan ikke forvente superduperproduksjon.

Angående låtskriving skal vi nok være litt strengere med oss selv heretter. Min mening er at "The Last Note" er altfor "Rett fram" og kjedelig. VI vil prøve å lage sanger med mer variasjon, musikalsk sett.

edit: Det med bøtteaktig lyd kan MySpace skyldes for. Ta kontakt om noen vil ha en mp3-fil med full kvalitet.

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Var da ganske bra dette men melodien osv ''riffet'' ble litt kjedelig syns jeg.

Vokalen var ikke så bra...

Produksjonsmessig er det mye å jobbe med, og det høres ikke ut som dere har gjort så mye på den delen. Reverb, delay og compression må benyttes om dere skal få dette til å høres så rent og klart og rent ut som mulig.

Likte veldig godt partiet ved 2:14 ;) det var fint :)

Men stå på ;) absolutt noe å bygge videre på detta =)

Lenke til kommentar

Syns låta var nesten ok. Vokalen BØR byttes ut... Det lønner seg å ikke prøve å høre ut som noe man ikke er. Dette er bassist-i-amerikanske-altrock-og-new-punk-band-vokal. Sangen blir bare slitsom! Prøv å slappe litt av i magen og rompa når dere synger.

Har hørt gjennom sangen og den er alt for lang.

Konklusjon: Det fins så alt for mange band som kjører NØYAKTIG samme linja som dette, så dere må være skikkelig gode for å komme noen vei eller skille dere ut på noen måte. Og dere er ikke SKIKKELIG GODE enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...