Gå til innhold

Dobbelt opp med Administrator kontoer.

Anbefalte innlegg

Hei.. Har netopp formatert og alt gikk fint.

Til jeg fant ut at jeg hadde 2 stk Administrator kontoer.

Den ene heter Administrator og den andre er navnet mitt.

Jeg vil gjerne ha den med navnet mitt, men kontoen som heter Administrator kan jeg ikke slette.

Hvis noen kan hjelpe meg med dette hadde jeg blitt glad. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har pleid å ha bare en Administrator konto med mitt navn.

Men nå laget den en som het administrator.

Er også sånne slåav menyer som er på skole/bedrifts pcer.

Når jeg fks. trykker CTRL+ALT+DELETE, så kommer det en meny som spør om jeg skal skru av pcen, åpne oppgavebehandling, osv.

EDIT:

Når jeg formaterer, så kommer det spørsmål underveis i innstalasjonen av Windows om jeg skal være medlemm av et domene, osv. Vil ha sånne menyer, osv som er på normal windows.

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
Har pleid å ha bare en Administrator konto med mitt navn.

Men nå laget den en som het administrator.

Er også sånne slåav menyer som er på skole/bedrifts pcer.

Når jeg fks. trykker CTRL+ALT+DELETE, så kommer det en meny som spør om jeg skal skru av pcen, åpne oppgavebehandling, osv.

EDIT:

Når jeg formaterer, så kommer det spørsmål underveis i innstalasjonen av Windows om jeg skal være medlemm av et domene, osv. Vil ha sånne menyer, osv som er på normal windows.

8063600[/snapback]

For å slippe påloggingsboksen, går du til kontrollpanel - brukerkontoer. Deretter velger du "Endre måten brukere logger av eller på". Kryss av for å bruke velkomstskjerm.

Dersom du skal være medlem av et domene, må du bruke påloggingsboksen. Dette skal vel ikke du være, ved hjemmebruk? Da velger du bare standard nettverksinnstillinger med arbeidsgruppe.

Noe sier meg at du kanskje ikke er vant til XP pro. Dette er nemlig valg du må gjøre der. I XP home slipper du dette. Den har ikke støtte for domener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...