Gå til innhold

Bibelske profetier om Jerusalem og Israel

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter bibelske profetier om Jerusalem og Israel. Spesielt er jeg på jakt etter noe sånn som.. mennesker skal komme flyvende på ørnevinger fra vest og øst. Teksten er ikke ordrett, men det er noelundne den konteksten jeg huske.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er på jakt etter bibelske profetier om Jerusalem og Israel. Spesielt er jeg på jakt etter noe sånn som.. mennesker skal komme flyvende på ørnevinger fra vest og øst. Teksten er ikke ordrett, men det er noelundne den konteksten jeg huske.

Takk.

8063427[/snapback]

En ting er helt sikker. Beskrivelsene av "det himmelske Jerusalem" som Bibelen gir er med all tydelighet symbolske. Det skal blant annet være gater av gull. Kan en tenke seg noe mer ubehagelig å gå på?

Lenke til kommentar

Jesse: Som den mest fremtredene kristne på dette forumet, har jeg et spørsmål -

du sier:

En ting er helt sikker. Beskrivelsene av "det himmelske Jerusalem" som Bibelen gir er med all tydelighet symbolske
-

er det slik at noe i Bibelen skal tolkest symbolsk og noe bokstavelig? Eller er alt, og dette blir selvsagt din subjektive mening, enten eller?

Jeg for min del finner det mest fornuftig at alt i Bibelen skal tolkest symbolsk.

Men om du mener at man kan velge og vrake, hvilke kriterier er det for hva som skal tolkest bokstavlig vs symbolsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...