Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spy/nettleser problem !

Anbefalte innlegg

Har fått merkelig problem med PC`n. når jeg skriver f.eks. www.posten.no dukker opp helt annen webside! klikk på resultatene fra søkemotorene kan også sender meg til helt annen adresse enn den jeg klikker på ! har kjørt spy doktor, adware, spy boot uten forbedring.

er det noen som vet hva er problemet? finnes noen som jeg kan gjøre??

Takk

Endret av ramin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken nettleser bruker du? (IE?)

Hvis dette er tilfellet kan du prøve med f.eks getfirefox.com eller opera.com og se om problemet oppstår der også.

Hvis dette er tilfellet har du nok en form for spyware, selv om du ikke fant noe som løste problemet.

Lenke til kommentar

Bruker Explore ! dette problemet skjedde etter at jeg kjørte spydoktoren igår som fant noen spy filer, men da valgte jeg "fix it" fikk blue screen/ dumping memorys" på maskinen alså nesten crash. maskinen startet igjen men da fikk dette problemet idag med !

Lenke til kommentar

... aaaand?

Har du prøvd andre nettlesere?

Jeg vil forresten anbefale deg å skifte permanent til FF eller Opera. IE er den mest usikre spyware bomben man kan komme borti.

Ellers er det en ide å endre emnetittelen din, da den er elendig.

Lenke til kommentar
Hei, ramin

Last ned Hijackthis, start programmet, velg "do a system scan and save a logfile". Loggfilen poster du sammen med loggen fra rootchk

8064425[/snapback]

Det er nok mest sannsynlig at du har fått Spyware. Symptomene på en infisert pc er ofte ting som at nettleseren går til en annen adresse en den du skrev inn. Har selv hatt et malware som gjør dette. Følg rådet til norbat, så er det sikkert noen som kan hjelpe deg. Visst ikke så kan du nå formatere, noe som eventuelt er siste utvei.

Og vurder å bruke en annen nettleser. Vil anbefale Opera fordi jeg har den og har aldri hatt noen problemer med den. Rask er den også. FF er også et godt valg, men personlig foretrekker jeg Opera. :)

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hei !

Takk til alle sammen for rådene.

jeg kjørte Spydoktor i safe modus, den oppdaget problemene og fjernet alle. ingen av de andre gratis antispy programmet oppdaget disse !

så trikset for slike spy er å scane i safe modus !

har installert FF og farvel med IE :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...