JacEr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Som sagt så hopper vaskemaskinen min bortover golvet under sentrifugering, og lager et helsikes leven. Har prøvd å senke antall omdreininger, uten nevneverdig resultat. Har hørt at det kan komme av/forsterkes av svikt i gulvet, så jeg har prøvd å sette maskinen så nærmt veggen som mulig. Allikevel skal det svært lite til for at sentrifugeringen setter hele maskinen i bevegelse. Noen som har tips på hvordan jeg kan få slutt på dette? Er det mulig å lage et fundament som kan ligge oppå det eksisterende gulvet, og få mindre svikt ved hjelp av dette enn det er i selve gulvet? Alle råd mottas med takk. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har du kontrollert att maskinen din står i vater, ellers kan du få problemer med ubalanse når den både vasker og sentrifugerer. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har du skaffet deg en elgjager? Mye elg i området? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har du kontrollert att maskinen din står i vater, ellers kan du få problemer med ubalanse når den både vasker og sentrifugerer. 8063246[/snapback] jepp, står i vater uansett hvilken retning vateren legges i. Elg? Hæ?!? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er dette en ny vaskemaskin eller har den fungert lenge før den begynte med hoppingen bortover gulvet? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vaskemaskinen er ca 1 år gammel, den begynte å hoppe etter ca 7 mnd, og jeg fikk reparatør hjem til meg (det var han som gav meg tipsene om mulig svikt i gulvet). Han justerte noen av støtdemperne på selve trommelen (mener jeg å huske) og alt var mye bedre. I tre dager, ihvertfall... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har min maskin på laminatgulv, noe som gjør at den beveger seg litt vel mye om den sentrifugerer for fult. Glatt gulv gjør at den får anledning til å gli bortover gulvet. Var aldri plaget av dette da maskinba sto på gulvbelegg. Høres jo ut som opphenget til trommelen er feil. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Godt mulig jeg burde ta kontakt med reparatør igjen, mht trommelen. Du mener det å legge en antiskli-matte e.l. under maskinen kan hjelpe. Min står på linoliumsgulv... Endret 2. mars 2007 av JacEr Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg hadde også min ett og et halvt år på linoleum og da sto den i ro. Hørs mere ut som det er noe feil med opphenget i maskina. Regner med at du har hatt vaskemaskin på samme plassen før du fikk denne eller tar jeg feil? Hvor langt ned har du prøvd og sette ned turtallet på sentrifuga? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vaskemaskinen ble kjøpt ny når jeg flyttet inn i nåværende leilighet, så det har ikke vært annen maskin her. Ble først satt ned fra 1600 til 1200, via 1000 til nåværende 800. Regner med det blir en telefon til reparatør, problemet er å måtte ta seg fri fra egen jobb for å ta imot denne karen... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hva slags maskin er det snakk om? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er der jeg også endte opp, men i mitt tilfelle grunnet steinhardt og glatt laminatgulv. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ingen fare, den skal ut og henge opp tøyet! [/smellbongbong] Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kan du ikke bare legge noe tungt oppå`? Lenke til kommentar
TheNorwegianViking Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Muttern og fattern sleit med samma, de kontaktet han vi kjøpte den av og han hadde noe slags gummmiknotter som man satte den opp, og da sluttet den å bevege seg, men her kan det jo være noe gæli med maskina siden det negynte etterhvert, og ikke med en gang slik vi oppøevde.. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Kan du ikke bare legge noe tungt oppå`? 8064472[/snapback] Jeg har prøvd å sitte på den, med mine 0,1 tonn uten at det hjalp noe særlig. Maskinen er en Indesit WIL165X, har i ettertid hørt at man bør holde seg langt unna indesit-maskiner. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Indesit er nok ikke toppkvalitet, men en moderne vaskemaskin skal ikke oppføre seg slik ved vanlig bruk. Hvis du vasker med halvfull maskin og den ikke står i vater og ikke står stødig med alle fire beina så kan den flytte på seg. Jeg vil anbefale at du ringer servicemannen så fort som mulig. Til lenger du bruker maskinen slik, til større sjanse er det til at skaden/problemet blir værre. Endret 3. mars 2007 av Mr D Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Den står rett og slett ikke i vater. PLukk vateren frem of justèr maskinen og problemet er borte. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) hadde et lignende problem hos oss også. ta tok fattern en planke, borra to hull som de forreste beina gikk nedi, ikke helt gjennom. etterpå tok han noe superfix og limte den på gulvet, og satte maskinen oppå. siden da, har den aldri bråket noe mer, og ikke rørt på seg mer. stødig som et fjell! Genialt! Slik: Endret 3. mars 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 *snip* 8067636[/snapback] Kjempegreier, får kanskje prøve noe lignende. oOF: Maskinen står i vater, har sjekket både forkant, bakkant og begge sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå