Autopsy Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 For tiden sitter jeg på et system med: PSU: Hiper 580W HK: ASUS A8N-SLI Premium CPU: AMD 64 3700+ RAM: 2048 MB OCZ Platinium Edition GPU: POV 7800 GTX Alt er stappet inn et Antec P180 kabinett. Tiden er vel moden for oppgradering? Kan jo også nevne at jeg sitter på en Dell 24" widescreen med oppløsning 1920x1200. Som sagt; det er hovedkort, prosessor og minne jeg skal oppgradere i første omgang. Senere blir det vel et DX10-kort. Så langt har jeg kommet frem til dette: Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 1 695,- Intel Core 2 duo E6600 2.40GHZ, 1066FSB 2 995,- Asus P5N32-E Sli, NFORCE-680I sli, Atx, 2 150,- SUM: 6 840,- Forslag og kommentarer mottas med takk Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Foreslår: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Asus P5N-E SLI Intel Core 2 Duo E6600 Pris fra PSdata: 4960. Tror PS vil være billigst. Ytelsen burde være lik eller bedre pga bedre minne. Litt nedstrippa hovedkort så du får selv vurdere om det er noe du savner som 680I har Endret 2. mars 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vil jeg tjene mye ytelsesmessing ved å gå for PC6400? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vil jeg tjene mye ytelsesmessing ved å gå for PC6400? 8063670[/snapback] Nei, på stock så vil du i praksis ikke merke mye forskjell. Men skal klokke så vil det hjelpe litt. Også den pc6400 rammen han har plukket ut koster ikke mer enn den pc5400 rammen du selv hadde funnet. Så vil si at forslaget til heisann80 er et veldig bra forslag. Og jeg har faktisk bestillt akkurat det han har plukket ut og får det i posten på mandag. Bra valg! Søk på google eter asus p5n-e sli review og du vil få mye hyggelig lesing, dette kortet holder ikke noe tilbake for sine storebrødre som koster en god del mer. Vinci Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Vil jeg tjene mye ytelsesmessing ved å gå for PC6400? 8063670[/snapback] Nei, på stock så vil du i praksis ikke merke mye forskjell. Men skal klokke så vil det hjelpe litt. 8063767[/snapback] Kommer mye ann på hva trådstarter bruker pc'en til. Å gå fra Singelcore til Dualcore merkes veldig godt i mange tilfeller. Bare det å kunne pakke ut en rarfil eller søke etter virus og sammtidig surfe på nettet uten at maskinen blir som sirup er en lettelse. Edit: Autopsy,har du planer om å benytte deg av SLI? Skal du overklokke? Endret 2. mars 2007 av Morten K Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har ikke store planer om SLI. Er nok ikke per dags dato superivrig klokker heller, men ser ikke bort i fra at jeg leker meg i BIOS hivs systemet tillater det.. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vil jeg tjene mye ytelsesmessing ved å gå for PC6400? 8063670[/snapback] Nei, på stock så vil du i praksis ikke merke mye forskjell. Men skal klokke så vil det hjelpe litt. 8063767[/snapback] Kommer mye ann på hva trådstarter bruker pc'en til. Å gå fra Singelcore til Dualcore merkes veldig godt i mange tilfeller. Bare det å kunne pakke ut en rarfil eller søke etter virus og sammtidig surfe på nettet uten at maskinen blir som sirup er en lettelse. Edit: Autopsy,har du planer om å benytte deg av SLI? Skal du overklokke? 8063892[/snapback] Selvfølgelig vil han merke en del når han går fra singelcore amd til dual core conroe. Men det var strengt tatt ikke det han spurte om, han spurte om det var mye å tjene på å gå for pc6400 ram i steden for 5300 som han hadde satt opp i orginal oppsettet sitt. Og siden prisen er omtrent den samme så hadde jeg nok gått for pc6400. Vinci Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har ikke store planer om SLI. Er nok ikke per dags dato superivrig klokker heller, men ser ikke bort i fra at jeg leker meg i BIOS hivs systemet tillater det.. 8064041[/snapback] Forslaget heisann80 satte opp er definitivt egnet for klokking ja. Vet at jeg skal vertfall tyne det oppsettet litt når jeg får det på mandag Vinci Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vil jeg tjene mye ytelsesmessing ved å gå for PC6400? 8063670[/snapback] Nei, på stock så vil du i praksis ikke merke mye forskjell. Men skal klokke så vil det hjelpe litt. 8063767[/snapback] Kommer mye ann på hva trådstarter bruker pc'en til. Å gå fra Singelcore til Dualcore merkes veldig godt i mange tilfeller. Bare det å kunne pakke ut en rarfil eller søke etter virus og sammtidig surfe på nettet uten at maskinen blir som sirup er en lettelse. Edit: Autopsy,har du planer om å benytte deg av SLI? Skal du overklokke? 8063892[/snapback] Selvfølgelig vil han merke en del når han går fra singelcore amd til dual core conroe. Men det var strengt tatt ikke det han spurte om, han spurte om det var mye å tjene på å gå for pc6400 ram i steden for 5300 som han hadde satt opp i orginal oppsettet sitt. Og siden prisen er omtrent den samme så hadde jeg nok gått for pc6400. Vinci 8064063[/snapback] Hehehehehe...ser jo det nå. Litt for lang dag på jobben i dag. Helt enig med deg nå Vinci. Autopsy: Ta en titt på Asus P5B-E Pluss også. Svært bra,stabilt og overklokkingsvennlig hovedkort. Sjekk denne tråden for mer info. Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Joda, mye interessant lesing, selv om jeg ikke skjønner så sinnsykt mye av overklokking. Bør vel kanskje sette meg litt inn i det.. Men, går det ikke an for meg å bare kjøpe HK, CPU og RAM som folk VET klokker bra også kan jeg bare følge en "guide" for hvilke timings osv som klokker bra? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Joda, mye interessant lesing, selv om jeg ikke skjønner så sinnsykt mye av overklokking. Bør vel kanskje sette meg litt inn i det.. Men, går det ikke an for meg å bare kjøpe HK, CPU og RAM som folk VET klokker bra også kan jeg bare følge en "guide" for hvilke timings osv som klokker bra? 8064409[/snapback] Joda,det finnes mange fine guider på nett. Jeg har P5B-E Plus selv og kan garantere at du blir fornøyd. Vurderte også Asus P5N-E SLI før jeg kjøpte. Siden jeg ikke trenger SLI og at P5B-E Plus gjør det svært bra i test,så valgte jeg det. Jeg hadde også lyst til å prøve et Intel-brikkesett siden jeg alltid har hatt Nvidia (Dette er vel mitt 6. hovedkort på 2 år). Uansett hva du velger...Asus skuffer sjelden. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du kan følge en guide for litt sånn enkel overklokking, men problemer er at med en gang du skal "tyne" cpu litt, så er alle cpu'er litt forskjellige. Noen trenger mye volt, andre kan du dra lagt på default volt. Hvis du er helt ny når det kommer til klokking, så er det safe å prøve å klokke prosessor så langt den vil uten at du forandrer på volten. Men den CPU'en og et P5B hovedkort vil du fort kunne komme opp i 3GHz uten å måtte forandre på andre innstillinger enn fsb'en. Alltid greit å begynne litt forsiktig når du er i "opplæringsfasen". Så når du har funnet en stabil klokk på standard innstillinger så kan du prøve deg litt og litt frem. Lykke til! Vinci PS! Du vil ikke bli skuffet på stock innstillinger heller med det oppsettet ditt Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det høres bra ut. Er ganske keen på oppgradering nå EDIT: Kom til å tenke på en ting, bør jeg investere i en raptor til os og hyppig brukte programmer? (steam, ps osv) Endret 3. mars 2007 av Autopsy Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det høres bra ut. Er ganske keen på oppgradering nå EDIT: Kom til å tenke på en ting, bør jeg investere i en raptor til os og hyppig brukte programmer? (steam, ps osv) 8064916[/snapback] Det spørsmålet der kan starte en hel ny tråd om diskusjoner hehe Her er det masse sterke meninger ute og går, noen mener at det er totalt unyttig, og at du i forskjell fra de nyeste sata disken ikke vil merke den helt store forskjellen, og at det er penger ut av vinduet. Mens andre derimot sverger til at det gir i løft i systemet, windows reagerer raskerer, spill loader fortere osv. I mange tilfeller er det i dag harddisken som er det tregeste elementet i en ny pc. Så har vi jo dette med at raptoren kan bråke mer enn vanlige disker, spesielt under load. Så dette må nesten blien smaks sak. Du kan jo eventuellt lese litt på forumet om hva andre sier on raptor disken, se om det får deg til å bestemme deg. Vinci Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Setter opp enda alternativ, gi meg tilbakemelding på hva dere tror funker best: Intel Core 2 duo E6600 2.40GHZ, 1066FSB 2X2MB Cache, 1066MHZ fsb, 65NM, S775 2 995,- Asus P5B-E Plus, P965, SOCKET-775, Atx, Gblan, Sataii, Firewire, PCI-EX16+PCI-EX4 1 450,- Geil 2GB (2X1GB) DDR2 PC6400 800MHZ ultra 4-4-4-12 METALLIC-ORANGE aluminum Retail 1 695,- Mulig jeg også slår til skikkelig på stortromma med: Asus Geforce 8800GTS 320MB GDDR3, Hdcp, PCI-EXPRESS, 2XDVI-I, TV-OUT, 320BIT 2 650,- Totalt: 8 790,- Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ser ikke noe galt, men prisene virker noe stiv. HVor skal du handle fra? Ellers så er Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit ekstremt gode brikker til en glimrende pris om du har litt flaks. Se Her. Krever da at du er villig til å klokke litt. 4-4-4-12@800MHz burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg handler fra www.mamoz.no. Kjenner en kar som jobber der, thats why.. Mulig jeg får litt avslag, hvis ikke bestiller jeg alltids fra andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå