Gå til innhold

Partibarometer for mars 2007

Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?  

339 stemmer

1. 1. Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?

• Demokratene [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.96%] [0.62%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [4.17%] [2.79%] [2.84%] [1.80%] [1.92%] [3.70%]
      7
    • Fremskrittspartiet [22.92%] [29.77%] [25.57%] [25.75%] [26.44%] [26.54%]
      91
    • Høyre [17.71%] [14.88%] [15.34%] [13.17%] [17.79%] [9.88%]
      36
    • Kristelig Folkeparti [0.00%] [0.47%] [2.27%] [2.40%] [3.37%] [1.23%]
      4
    • Kystpartiet [1.04%] [1.40%] [0.57%] [0.60%] [0.96%] [1.23%]
      0
    • Pensjonistpartiet [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.48%] [0.00%]
      1
    • Rødt (AKP, RV, RU) [4.17%] [5.58%] [6.25%] [5.99%] [4.33%] [8.64%]
      20
    • Senterpartiet [0.00%] [1.86%] [0.00%] [1.80%] [2.40%] [0.62%]
      7
    • Sosialistisk Venstreparti [6.25%] [7.44%] [11.93%] [8.98%] [8.17%] [11.73%]
      31
    • Venstre [9.38%] [9.30%] [10.80%] [11.38%] [7.69%] [ 13 ] [8.02%]
      25
    • Norges Kommunistiske Parti [3.13%] [1.40%] [1.14%] [1.20%] [0.96%] [0.00%]
      2
    • Arbeiderpartiet [18.75%] [15.35%] [14.20%] [16.17%] [16.35%] [12.96%]
      65
    • Kristent Samlingsparti [0.47%] [0.00%] [0.60%] [0.00%] [0.00%]
      3
    • Miljøpartiet De Grønne [0.93%] [1.70%] [1.80%] [1.44%] [1.23%]
      8
    • Blankt [4.17%] [3.26%] [4.55%] [4.79%] [1.92%] [3.09%]
      18
    • Ville ikke stemt [8.33%] [5.12%] [2.84%] [3.59%] [4.81%] [10.49%]
      19

Anbefalte innlegg

Under sistnevnte hva da? Og hvis du mener stigmatiserende som en del andre, hva er begrunnelsen?

At mytene dine er gale.

8204051[/snapback]

Jeg tror du må slå opp 'stigmatisering' i ordboka.

Kan du begrunne at de er gale?

Her gjør du akkurat det samme som jeg bskyldes for. Du funderer på årsak til at folk stemmer som de gjør.

Bakgrunnen min for 'Myte 1' er at mange argumenterer som om høyresiden ikke bryr seg om solidaritet.

Vel, jeg skal ikke utelukke at det ikke ligger noe i de argumentasjonen som føres ovenfor høyresiden. Høyresiden har aldri vært flinke til å gi uttrykk for å være solidariske, og da kan jeg ikke beskylde folk for å argumentere på den måten nei.

8204051[/snapback]

Nå sier du jo at jeg har rett.

Men måten du får det til å se ut, at det nesten er venstresiden sin feil at høyresiden har problemer med å framstå solidariske blir feil, det er ene og alene høyresidens feil.

8204051[/snapback]

Jeg har da ikke sagt noe slikt...

Hva snakker du om nå?

8203810[/snapback]

Det jeg sier det er at med engang, iallfall under denne debatten, så med engang folk legger noe skyld over på høyresiden og påpeker noe de gjør galt, så skaper bla. du sånne myter om at venstresiden har skylden for det, og det blir helt gal vei å gå, høyresiden får rydde opp i et bilde de selv har skapt av seg.

8204051[/snapback]

Jeg har ikke beskyldt venstresiden for å skape disse mytene.

Men siden du tar det opp. Joda, jeg mener politikerne på venstresiden (og høyresiden) bevisst fremstiller motparten feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SV diskriminerer ikke menn,  de vil oppnå full likestilling i samfunnet,

8204099[/snapback]

Nå har jeg selv blitt kjønnsdiskrimert som følge av føringer gitt utifra bl.a. AP og SV sin politikk. Så du kan gjerne leve i en fiktiv eventyrverden, men her i den virkelige verden er dette vås og ingen skal komme og fortelle meg at SV har en politikk som ikke diskriminerer på bakrunn av kjønn. Dette rammer for ordens skyld både kvinner og menn.

At SV har en politikk som ikke kjønnsdiskriminerer er feil og det er håpløst utrolig at noen faktisk klarer å hevde annet. :)

Lenke til kommentar
Israelere som bygger en apartheid lignende mur

Muren som i realiteten for det meste er et gjerde har redusert antall selvmordsangrep drastisk. Mener du det er feil av Israel å beskytte sin egen sivilbefolkning mot terrorister?

Ellers lurer jeg på hvordan Israel kan ha noe som helst med apartheid å gjøre, i og med at araberne faktisk er representert i landets nasjonalforsamling.

SV diskriminerer ikke menn

Jo, det gjør de ved å være for kjønnskvotering.

SV diskriminerer heller ikke de med god økonomi. De gjør dem bare klar over at de er en del av et samfunn der de må dele litt, å gi litt for og bedre kårene til de som ikke har det fullt så godt.

8204099[/snapback]

Og dermed setter vi i gang med stigmatiseringen igjen...

Lenke til kommentar
Israelere som bygger en apartheid lignende mur

Muren som i realiteten for det meste er et gjerde har redusert antall selvmordsangrep drastisk. Mener du det er feil av Israel å beskytte sin egen sivilbefolkning mot terrorister?

Ellers lurer jeg på hvordan Israel kan ha noe som helst med apartheid å gjøre, i og med at araberne faktisk er representert i landets nasjonalforsamling.

Hysj på seg, ellers kommer PK-politiet og tar deg. Må ikke rokke ved vedtatte sannheter, det er fali' det.

Lenke til kommentar

Mener du det er rettferdig at Israel tvinger tusenvis av palestinere til å flykte fra hjemmene sine?

Har ingenting med saken å gjøre. Det som blir problemet i situasjonen er at de krever at så mange palestinere må flytte og at de driver nærmest en heksejakt på dem og tvinger dem bortover, dette er brudd på menneskerettigheter og dette er noe Israel virkelig burde stille seg til ansvar for.

Jo, det gjør de ved å være for kjønnskvotering.

Jeg vil ikke gå så langt som å si at noe sånt er diskriminering, men såklart er det en viss forskjellsbehandling. Det er dessverre sånn også at det er forskjellsbehandling idag i arbeidslivet, og der har gjerne menn det beste utgangspunkt med tanke på at et enormt flertall av sjefene er også menn og da blir det gjerne sånn i dag at ledere og sjefer velger menn. Og det er ikke nødvendigvis fordi de ser på kompetansen til mannen, det er fordi han er mann. Og sånn har kvinner dessverre lenge blitt luket ute av samfunnet på, og man kan gjerne si at man da bekjemper et onde med et annet, men det er nødvendig for å kunne oppnå en likestilling, for den behandlingen mange kvinner får idag og har fått tidligere er skammelig i et land som Norge.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe ukjent at de to "mytene" som blir fremstilt her er svært vanlige, sannsynligvis (ihvertfall forhåpentligvis) ikke hos aktive politikere, men hos en stor del av de som stemmer AP/SV. Utallige ganger har jeg kommet i diskusjon med AP-sympatisører som mener "Høyre er bare for kaksene, de er egoistiske og vil at de fattige bare skal bo på gata, blablabla".

Skjønner ikke at noen i det hele tatt gidder å påstå at mytene ikke er vanlige hos en del på venstresiden.

Samtidig er det sikkert mange som stemmer både Høyre og FrP som tror AP's mål er å innføre 100% planøkonomi, fjerne eiendomsretten og opprette et nytt sovjet i Norge.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe ukjent at de to "mytene" som blir fremstilt her er svært vanlige, sannsynligvis (ihvertfall forhåpentligvis) ikke hos aktive politikere, men hos en stor del av de som stemmer AP/SV. Utallige ganger har jeg kommet i diskusjon med AP-sympatisører som mener "Høyre er bare for kaksene, de er egoistiske og vil at de fattige bare skal bo på gata, blablabla".

Skjønner ikke at noen i det hele tatt gidder å påstå at mytene ikke er vanlige hos en del på venstresiden.

8208795[/snapback]

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte tok sånn på vei. Men det er vel slik en del reagerer når de føler seg truffet...

Samtidig er det sikkert mange som stemmer både Høyre og FrP som tror AP's mål er å innføre 100% planøkonomi, fjerne eiendomsretten og opprette et nytt sovjet i Norge.

8208795[/snapback]

«Norge er den siste sovjetstad» (eller noe i den retning)

AP snakker stadig om å styrke offentlig sektor. Og jeg vil ikke klandre noen for å lure på når den faktisk blir nok styrket. Vi har så langt den største offentlige sektor i verden i forhold til folketallet. Men allikevel må den styrkes. Og til det trengs selvsagt mer av skattepengene våre.

Er det rart noen av oss heller ønsker å omorganisere litt for å få mer ut av det vi allerede har... :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hørte litt på Kristins tale til menigheten idag. Den var en til henne å være en nokså kraftløs affære. Applausen var nølende, poengene forutsigbare. Helheten var for meg et parti som på tross av at de hyler om at de trives med posisjonen, likevel ikke er tilfredse. Tror det kommer til mere sirkus fra den kanten.

Lenke til kommentar
Hørte litt på Kristins tale til menigheten idag. Den var en til henne å være en nokså kraftløs affære. Applausen var nølende, poengene forutsigbare. Helheten var for meg et parti som på tross av at de hyler om at de trives med posisjonen, likevel ikke er tilfredse. Tror det kommer til mere sirkus fra den kanten.

8213446[/snapback]

Syns talen var ganske god jeg. Hun var ganske morsom der hun sto, og kom med veldig kloke ord. Om vi får mer "sirkus", eller rettere sagt konflikter og uenigheter, fra den kanten er nok utvilsom, det skjer jo alltid i politikken. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8213446[/snapback]

Syns talen var ganske god jeg. Hun var ganske morsom der hun sto, og kom med veldig kloke ord. Om vi får mer "sirkus", eller rettere sagt konflikter og uenigheter, fra den kanten er nok utvilsom, det skjer jo alltid i politikken. :p

8213526[/snapback]

Hun bruker å være veldig motiverende, og skarpskåren i budskapet ellers i denne settingen. Hvis du fikk med deg responsen fra menigheten, så fikk du vel også med deg mangelen på entusiasme?

Lenke til kommentar
Hun bruker å være veldig motiverende, og skarpskåren i budskapet ellers i denne settingen. Hvis du fikk med deg responsen fra menigheten, så fikk du vel også med deg mangelen på entusiasme?

8213556[/snapback]

Ikke på slutten, nei. Da var det stående applaus.

Lenke til kommentar

8213556[/snapback]

Ikke på slutten, nei. Da var det stående applaus.

8213586[/snapback]

Når er det ikke stående applaus etter formannens, unnskyld lederens, tale på et landsmøte med respekt for seg selv? :)

Hørte ikke talen, og har heller ingen særlig interesse av å gi fru Halvorsen noe særlig av min tid, men kommentatoren fra NRK Nyheter synes den var litt i slappeste laget, og litt dårlig respons fra delegatene.

Forøvrig er det kanskje ikke så rart, i opposisjon kan man fleske til med riiimelig mye rart, mens i posisjon (og klart underlegen part i regjeringen), kreves det nok at man utviser litt mer takt og varsomhet.

Lenke til kommentar

8213446[/snapback]

8213526[/snapback]

8213556[/snapback]

Vel problemet er at hun sitter i regering nå og må være litt mer forsiktig med hva hun sier, dette fordi media ikke evner å skille hva hun sier som representant for regeringen og hva hun sier som partileder,media ønsker sensasjoner og nøler ikke med å vrenge på dette desverre . :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...