Gå til innhold

Server - problemer - får ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med en server. Den skulle fungere - i teorien, men fungerer ikke. Skjønner ikke helt hva som ikke virker.

Jeg har altså en Win XP maskin med phpeasy installert (Apache, php og Mysql). Denne har jeg fast IP på i nettverket (192.168.0.20)

Jeg har også en asus router som har satt den overnevnte maskinene som virituel dmz.

Ettersom det ikke ligger noe på maskinen min nevner jeg også at jeg har stengt windowsbrannmuren og det ligger ikke antivirus på maskinen.

Videre er ictys.mine.nu satt opp til å peke til maskinen min. Jeg bruker dyndns.org til dette. (gratis, veldig bra)

Når jeg går inn på ictys.mine.nu så får jeg bare standard feilmelding.

Når jeg pinger ictys.mine.nu så får jeg ping igjen fra min maskin (193.217.183.10)

Noen som har peiling? Er det 80 porten som av en eller annen grunn er stengt?

Endret av ictys
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du brukt port forwarding? OG har du vært inne i brannmuren til XP og tillatt portene der?

8063140[/snapback]

Dynamisk dnz er port forvarding. Alt innkommende blir videresendt til den maskinen som er satt opp som dynamisk dnz. Før jeg satte opp det så fikk jeg opp routeren - ikke så veldig nyttig, men det tyder vel på at alt funker utenom den.

Såvidt jeg har forstått så virker dynamisk dnz slik at maskinen er satt "på utsiden" av routerens brannmur.

Niks, jeg har ikke vært inne i brannmuren til xp - jeg skrudde den av :D - ikke så lurt, men alt for å få det til å virke.

Er ikke så farlig, alt som ligger på maskinen er win xp og easyphp

Lenke til kommentar

Er den noko spesiell grunn til sette maskina som DMZ istadenfor å berre ta portforwarding av dei aktuelle portene til den maskina som skal vere serveren?

Og eg håper alle XP-patcher og siste oppdaterte php-versjon på den maskina.

Lenke til kommentar

Jeg prøver port forevarding. Skrudde av virituel dmz.

Protocol no skrev jeg ikke noe på, men altså port 80 til den interne maskinen.

Når jeg pinger, ictys.mine.nu får jeg opp min ip. men når jeg prøver å åpne siden blir det bare tull.

Som sagt localhost funker helt fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tror det må være noe med brannmuren.

Når jeg pinger ictys.mine.nu får jeg riktig ip. men når jeg går inn på siden får jeg feil.

Det "morsomme" er at når jeg sitter på servermaskinen (der apache er lagt inn) så får jeg på http://localhost opp siden, og når jeg åpner ictys.mine.nu. Men altså ikke på alle andre maskiner.

Hva betyr det? Er det brannmuren som sperrer alle andre?

Lenke til kommentar

Pingen skal du ikke se deg blind på - det kan være ruteren din som svarer på den hvis den ikke er deaktivert.

Husker ikke helt apache, lenge siden jeg knotet med den - men har du konfigurert at den skal svare på ictys.mine.nu - husker jeg rotet rundt inne i ini filen for å peke de forskjellige domenene til rett katalog. Lokalt så svarer den for da er det jo 127.0.0.1. Hvis den ikke er satt opp til å svare på din eksterne ip vil du ikke få svar selv om port forwarding er korrekt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...