siDDis Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 VGA, component, DVI eller HDMI er anbefalt til plasma. Forskjellen mellom dei er omtrent ingenting. Kjør 1366x768 oppløsninga, dei fleste plasma av nyare dato håndterer dette heilt fint! Det merkelege er at skarpheita er enda fin, ijallefall på min Så for surfing og sånt så fungerer den oppløsninga heilt fint Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvordan er det egentlig med VGA vs. DVI eller HDMI? Trodde at det var fy-fy å bruke analogt, men nå har jeg hørt at både VGA og RGB skal gi like bra, eller bedre bilde enn digital overføring. Stemmer dette eller er det bare sånt som kommer fra den typen folk som må ha rørforsterker på PCen for å få lyd de kan kalle bra? Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 VGA, component, DVI eller HDMI er anbefalt til plasma. Forskjellen mellom dei er omtrent ingenting. Kjør 1366x768 oppløsninga, dei fleste plasma av nyare dato håndterer dette heilt fint! Det merkelege er at skarpheita er enda fin, ijallefall på min Så for surfing og sånt så fungerer den oppløsninga heilt fint 8076302[/snapback] kjører 1024*768, som er oppløsninga til tv. prøvde 800*600 og 1280*1024 for morro, funkett greit det å. var bare størrelsen på iconer og tekst som ble påvirket. skjermbildet holdt seg innenfor skjermen. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Går fint, hvis en tenker litt etter har nok ganske mange brukt f.eks. 1024x768 85Hz eller 1600x1200 100Hz på sine dataskjermer. Men her og nå snakker vi faktisk om noe så nusselig som 60Hz, selv på 1920x1080 60Hz -interlaced- er en ikke i nærheten av å "pushe" den VGA kabelen for så fryktelig mye, den har fortsatt potensial så det holder :) 1280x720 60Hz tilsvarer noe a-la 800x600 100Hz / lavere båndbredde enn 1024x768 85Hz (hvis kalkuleringene er riktige, hehe). Det er kanskje derfor bildet blir såpass bra? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 går den ann å få lyd og bilde over samme hdmi kabel fra pc.? 8076209[/snapback] Ja hvis du har ett hovedkort eller dedikert lydkort som har SP-DIF utgang på prinkortet, så kan man kople denne til skjermkortet og få digitale signaler igjennom HDMI kabelen. Dette hjelper dessverre lite om ikke TVen kan ta i mot signalet. Personlig så kjører jeg HDMI via forsterkeren, som henter ut lyden derifra, og sender bildet videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå