Gå til innhold

Vegas 7.0 (Plugins, Video FX osv)

Anbefalte innlegg

Halloen, eg har hvert på leit etter nye plugins, video FX, transistions, back drops.

Men har ikke akkuratt kommet me mye ut av det.

Hva eg ønsker er mer ekstra materiel til Sony Vegas 7.0, råd ønskes :p

(ps: vet om en del ting some kan kjøpes, men håpet og finne en annen løsning).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier Vegas ikke er det du finner mest til, hva program ville du anbefalt?

Film effekter er ikker akuratt d mest spennende for meg, intro stuff text osv for og lage spennende introer, overganger og avsluttninger til filmer er vel mitt område.

har hørt om mange andre programer men aldrit tatt meg tid til og finne ut hva som passer meg best.

Kansje du har noen råd? åpen for alt :p

på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Vegas passer jo utmerket til ditt bruk, bare man lærer seg å bruke fx, transitions og keyframes riktig og kombinert. Ferdige templates for text etc er jo ikke morsomt når alle kan bruke det. Da kan man likegodt holde seg til Magix eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener, men føler at eg har kommet til et punkt hvor det er vanskelig og finne ut av mere selv. Og kjøpe en training dvd til flere hundre virker heller ikke fristende.

Her er en lenk til noe eg har laget, hvis det er interesant og se, har funnet ut av det meste selv gjennom og lage mange videoer frem til nå, men føler at det kunne hvert spennende og lære litt mer.

http://files.filefront.com/Karazhan_finwmv...;/fileinfo.html

Ros og ris velkommen :p

Lenke til kommentar

Effekter kan være så mangt, for å si det mildt....enten litt overganger og farger i redigeringsprogrammet eller tyngre grafikk du må gjøre i After Effects, Shake, Cumbustion osv.

I de aller fleste tilfeller klarer man seg LENGE med det som er standard av effekter i de aller fleste semiproffe redigeringsprogram, for mye effekter som ser for ferdige er bare tull uansett.

Så alt avhenger av hva man vil få til, effekter er jo en egen rettning å gå jobbmessig innen tv/film.

Selv redigerer jeg i Avid Xpress, som via AVX kan bruke en del plugins som dessverre er DYRE. Liker å jobbe med farger så har Magic bullet og digital filmtools sine verktøy i Avid. Det dekker mine behov og delvis innafor hva jeg mener er forsvarlig å bruke av kroner på plugins og verdien av oppsettet har jeg og fortrengt;)

Til Avid(både Xpress, Composer og ds nitiris) så finnes high end plugins fra feks. Genarts, som beveger seg inn i prisklasser med 4siffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...