Toreey Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Pcen min skurer seg av etter et par sekunder, den blir for varm Min prosessor er AMD Athlon 4000+ Når jeg tok den ut, var den helt for jævlig varm, brant meg på hendene Er det normalt? Den ble ikke kald før ca 5 min Den var sikkert rundt 200 grader Hva kan dette skyldes? Jeg har hvertfall mistet alt kjølepastaen på den, kan det være derfor? Men går den så raskt opp i temperatur for det? Vifta mi sitter ikke 100% Nedpå, den presser ikke ned, men den sitter oppå, og koblet til.. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Vifta mi sitter ikke 100% Nedpå, den presser ikke ned, men den sitter oppå, og koblet til..Hva kan være problemet? Hmmm, that's a tricky one Endret 2. mars 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Toreey Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Viss jeg ikke har kjølepasta / vifta sitter ikke 100% nedpå Blir prosessoren 200grader varm bare etter 30 sec(Helt når den er kald, og ikke vært bruk i lenge) Og når den er varm(Jeg har starta pcen, og den gikk av etter 30sec) Så varer den bare 5-10sec, så går den av Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Om kjøleren ikke sitter nedpå så skal du være glad at prosessoren din ikke smeltet. Fest kjøleren orntelig, og få på noe kjølepasta. Lenke til kommentar
Toreey Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Om kjøleren ikke sitter nedpå så skal du være glad at prosessoren din ikke smeltet. Fest kjøleren orntelig, og få på noe kjølepasta. 8064505[/snapback] Mrn kan prosessoren virkelig li så varm da? den satt jo nedpå var bare at den ikke liksom ble presset ned mot prosessoren skikkelig hardt, var litt laus å sånn, kunne liksom vri den vekk, men den sattt jo oppå... at den kan bli 200grader av det så raskt på 15sec er ganske utrolig, tror ikke at det rett og slett er komt en bug i prosessoren? at den tar inn for mye strøm eller noe... men jeg skal prøve med det, men hadde jo nesten ingenting igjen på den, kunne så vidtt se kjølepastaen, og at vifta ikkesatt helt på, noen som har noe annet å komme frem til? tusen takk Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja, prosessoren blir brennvarm på sekunder, det er en grunn til at vi har en kjøler på den vet du, den er ikke bare til pynt. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja det tar ikke lang tid før den blir varm, den smelter lenge før den når 200 grader, hehe Jeg startet en gang en litt eldre pc med en K6 prosessor og glemte å kople kjøleren på, det gikk ikke ett sekund engang og cpu'en ble død. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 En Athlon 4000+ kan aldri bli 200 grader varm med mindre det er feil med den. Hva med å bare montere viften ordentlig ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Om kjøleren ikke sitter nedpå så skal du være glad at prosessoren din ikke smeltet. Fest kjøleren orntelig, og få på noe kjølepasta. 8064505[/snapback] Mrn kan prosessoren virkelig li så varm da? den satt jo nedpå var bare at den ikke liksom ble presset ned mot prosessoren skikkelig hardt, var litt laus å sånn, kunne liksom vri den vekk, men den sattt jo oppå... at den kan bli 200grader av det så raskt på 15sec er ganske utrolig, tror ikke at det rett og slett er komt en bug i prosessoren? at den tar inn for mye strøm eller noe... men jeg skal prøve med det, men hadde jo nesten ingenting igjen på den, kunne så vidtt se kjølepastaen, og at vifta ikkesatt helt på, noen som har noe annet å komme frem til? tusen takk 8064667[/snapback] Sikkert ikke 200 grader. Da er det egentlig utrolig at dener intakt. Jeg vil heller tro den var mellom 80 og 120 grader. Men som sagt, prøv å feste kjøleren skikkelig og ta på kjølpasta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå