Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Synet blir plutselig veldig uklart og dirrer

Tunky

Anbefalte innlegg

Av og til når jeg sitter stille en stund og enten ser på TV eller PC hender det at alt plutselig blir uklart og dirrer frem og tilbake. Ganske vanskelig å forklare, men det er litt ubehagelig. Jeg må bare knipe øyene hardt sammen, oftest opp til flere ganger, for å få det til å gi seg.

Kan nevne at jeg bruker briller, og at jeg fra jula og halvannen utover ikke brukte i det hele tatt, og at jeg ikke bruker de så ofte nå for tida. Likevel mener jeg at det samme skjedde da jeg brukte briller på heltid.

Er det bare at øyene tar en pause? Er at de blir så slitne at de ikke klarer å holde seg stille? Hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er pga. anstrengelse når du ikke bruker briller. Jeg bruker selv briller eller linser, og jeg merker at når jeg ikke har det på, så kjennes det ut som noe som ligger og trykker bak på øyet, også får jeg sånn at jeg ser i tåke og må blinke masse. Har aldri opplevd at øynene har dirra, da..

Lenke til kommentar

forsto ikkje heilt, men er av og til sånn med meg at når eg sitter og ser ein plass og ser så blir ting uskarpt og sånt fordi at eg liksom ikkje konsentrer meg om å sjå, da hender det at eg må blinke eit par ganger, før eg klarer å sjå skarpt igjen, dette skjer som offtast når eg sitter trøtt om kveldene forann pc-en.. er det sånn du meiner trur du? =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...