E320CDI Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei, jeg lurer på om hvordan jeg skal ta å lage sånn svart og hvit ramme på photoshop? og skrive navnet mitt på rammen. Jeg håper noen kan hjelpe meg med det! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du har iallfall to mogelegheiter: 1. Merk alt (Ctrl + A) og gå til Edit --> Stroke. Vel Inside, den fargen du vil ha, og breidda på ramma. Om du vil ha til dømes ein kvit ramme inst og svart utanfor, legg fyrst til ein kvit stroke, og so ein svart, med mindre breidd. 2. Utvid arbeidsområdet ved å gå til Image --> Canvas size og hak av for Relative. Skriv inn den breidda du vil ha på ramma både i høgd og breidd. Fyll so i det ekstra området som har kome til med ynskja farge. Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Du har iallfall to mogelegheiter:1. Merk alt (Ctrl + A) og gå til Edit --> Stroke. Vel Inside, den fargen du vil ha, og breidda på ramma. Om du vil ha til dømes ein kvit ramme inst og svart utanfor, legg fyrst til ein kvit stroke, og so ein svart, med mindre breidd. 2. Utvid arbeidsområdet ved å gå til Image --> Canvas size og hak av for Relative. Skriv inn den breidda du vil ha på ramma både i høgd og breidd. Fyll so i det ekstra området som har kome til med ynskja farge. 8062510[/snapback] Tusen takk for det! og hvis jeg skal ha navnet mitt på rammet, hvordan skal jeg få det til? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Berre å bruke tekstverktøyet det, og flytte teksten so den kjem over ramma. Tekstverktøyet er knappen i verktøyboksen som er ein T, flytteverktøyet er øvst til høgre. Lenke til kommentar
Alexh0lm Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ctrl + A - For å markere alt Ctrl + C - For å kopiere bildet ditt Ctrl + N - For å åpne nytt ark Så øker du bildet med så mange pixler du vill ha ramma. f.eks hvis bildet er på 300 x 400, så lager du et nytt blank bilde på 350 x 450. Trykk ok. Så Ctrl + V - For å lime inn bildet i ramma Nå har du fått en ramme på 25 piksler rundt bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå