molland Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Heisann Jeg har en disk til "overs" og den er s-ata 200gb, har ikke plass i pc'en så da tenkte jeg å mekke ett kabinett selv, ja jeg vet det går ann å kjøpe, men jeg liker å holde på litt selv. Så, jeg har ett kabinett der det har stått dvd-rom i, der har jeg nå den ene hdd'en i, er tilkoblet strøm men ikke s-ata kontakten ennå. Dermed tenkte jeg om jeg kunne kjøpe en pci-sata og koble til uten på kabinettet og selvfølgelig koble til disken inni og deretter koble til eSata kontakten i pc'en? En kan jo koble til en vanlig intern kabel i den pci-sata saken og deretter inn pc'en, eller er jeg helt på bærtur der? Hvis dette skulle fungere så har jeg jo ikke en særlig flyttbar disk ettersom det kabinettet er stort og tungt, men den hdd'en tenkte jeg å bruke til backup. Takker for svar Frode Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei, vet ikke om jeg forstod deg helt korrekt, men jeg var ute etter ekstern harddisk for litt siden. Endte opp med et opplegg jeg er veldig fornøyd med dette Harddisk kabinettet. Jeg hadde ikke fler SATA plasser internt, så jeg kunne ikke ha overgang mellom SATA, til eSATA. Så jeg kjøpte dette SATA kortet. Er ikke sikker på i hvilken av delene det fulgte med SATA -> eSATA bracket. Men det fulgte med... (pakket opp litt for fort og ukontrollert.) Så ved å kjøpe det harddisk kabinettet, vifteløst, men allikevel relativt kaldt (35 grader). Og dette SATA kortet, 6 sata porter, 4 innterne og 2 eksterne (ikke eSATA). så fikk jeg alt jeg trengte. (eSATA kabel og sata -> eSATA bracket.) Håper dette innlegget hjalp litt i det minste. Lykke til videre. ps, min jakt etter ekstern harddisk pågikk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=700050&hl= MvH Bjørnar Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hei Takker for svar Men jeg har ett stk s-ata kabinett icybox, men er ikke så lysten på å bruke flere hundre kr på ett kabinett til, derfor er min plan å bruke det kabinettet til en hdd. Har altså 2 stk s-ata disker. Har s-ata kabler, disk, pci-sata kort (internt) og snart det pci-sata som jeg nevnte i forrige link. Det produktet jeg linket til i første post (tråd) kan jeg koble det til hd'en i det kabinettet for så å sette en s-ata kabel i den også i pc'en? Det blir vel omvendt av egentlig bruk, men det skulle vel ikke ha noe å si? Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå