Stian89 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dag1 Bein- BicepsKnebøy 4* 8 Lårpress 3* 10 Lårcurl 2* 12 Lårspark 2* 12 Leghev 2* 12 Bicepscurl m/stang 3* 8 Bicepscurl m/tau 2* 12 Konsentrasjonscurl 2* 12 Bicepscurli maskin 2* 12 Dag2 Bryst- Triceps – Mage Benkpress 4* 8 Skråbenk m/hantel 3* 10 Flies m/cabelcross 2* 12 Pec-dec 2* 12 French press 3* 8 Triceps m/tau 2* 12 Dips 3* 10 Sit up 3* 30 Mage i nedtrekksmaskin 2* 20 Mage – Side 2* 20 Dag 3 Rydd – Skulder Rygghev 3* 15 Markløft 4* 8 Nedtrekk fremme 3* 12 Superset Nedtrekk bak 3* 12 Superset Latrow 3* 10 Skulderpress 3* 8 Fronthev m/hantel 2* 12 Superset Sidehev m/hantel 2* 12 Superset Bakside m/wire 2* 12 Hei. Har de siste to månedene, snart 3 månedene (om jeg ikke tar helt feil), brukt programmet ovenfor. De siste ukene har jeg stagnert i de fleste øvelser, (minimal fremgang). Er det muligens på tide å begynne med et nytt program? Er 2-3mnd veldig lenge på etthvert program? Når det gjelder kosthold spiser jeg havregryn til frokost, 6-8brødskiver på skolen (fordelt på 3 måltider), middag/annen mat når jeg kommer hjem, så trening, så middag igjen (kylling, fisk, fullkornspasta osv), så kvelds i form av f.eks noen bokser tunfisk og salat e.l. Jeg veier 79-80kg, men har heller ikke greid å øke i vekt på en god stund (flere uker) - er det en ide å vurdere tilskudd i form av proteinshakes e.l.? Takker for svar, Stian. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har du trent sammenhengende uten noe opphold i 2-3 mnd er det på tide å ta seg en treningsfri uke! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har hatt en uke her og der hvor jeg har kjørt med 50% innsats, så vi kan vel nesten kalle det en fri uke. Men var for et par uker siden syk i en hel uke, og da ble det ingen trening. Men det jeg lurer på er om jeg har kjørt samme øvelsene for lenge/lenge nok? Er det ikke slik at hvis du kjører samme rutinen om og om igjen bil kroppen bli vant med dem, og fremgangen vil minske? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 2-3 mnd er vell lenge å holde seg til et program ja. Det lønner seg å ha en uke fri hver 6.-8. uke for deretter å bytte treningsprogram. Du kan ha f.eks. 3 rutiner som du bytter mellom slik at kroppen din ikke vender seg til et bestemt program. Dvs du bruker rutine A i uke 1-6, rutine B i uke 8-14 og rutine C i uke 16-22 også begynner du på A igjen i uke 24. Les mer om hvordan du kommer forbi stagnering her: http://www.bodybuilding.com/fun/bbinfo.php...=PlateauBusting Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Det er ikke vits i å bytte program så uhyre ofte, blir mye stress med å øve inn teknikken i nye øvelser på den måten, og da har man mindre fokus på løftet. Så lenge man har et allsidig program så kan man fint holde seg til det samme i lengre enn 2-3 måneder, men det anbefales å ta seg pauser en gang i blandt. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 spis deg opp i vekt, og en uke fri Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 takker for respons, får vurdere saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå