Gå til innhold

Fujitsu Siemens V3205 til 4995. Bra pris/maskin?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Siba.no selger Fujitsu Siemens V3205 til 4995 kroner nå. Såvidt jeg kan se har den en litt dårlig CPU (single-core) og litt liten HD.

Til prisen er den vel et ok kjøp?

Noen her som kan si noe om denne modellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette er en glimrende pris! Jeg tror jeg bestiller denne. Modellen med noe bedre spesifikasjoner (Core Duo T2050 og 80GB HD) koster 2400,- mer (Amentio), det er det ikke verdt etter min mening.

Her er det noen erfaringer fra en eier: Review

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Ja, det er plass til 2 stk. RAM-brikker (SO-DIMM DDR2, 533/667 MHz). Den RAM-brikken som følger med er en 512MB 533 MHz-brikke.

Skjermkortet er Intel GMA950 (integrert), det har svært dårlig spill-ytelse. Det klarer imidlertid Windows Vista Aero-grensesnittet (men da må du nok regne med å oppgradere til 1024MB RAM).

Lenke til kommentar

Høres ut som en veldig bra pris.

Jeg har den med Core Duo, og det funket helt fint å slenge inn den billigste 512Mb ram-brikken jeg fant, selv om det var en PC5300 brikke. Det er dessuten et i945GM chipsett i den, som jeg tror støtter C2D om det skulle bli prismessig interessant en gang i fremtiden.

Skjerm og støy er veldig bra, byggekvalitet og tastatur helt OK, men litt varmt i fanget etter en stund.

Vet ikke om det kommer av Duo og 2 x 512Mb, men min drar helt greit Farcry (low) og Counter-strike i kjedelige stunder. Fikk dessuten gratis oppgradering til Vista Business gjennom Fujitsu, selv om Amentio ikke tilbød det da jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg en. Synes prisen er veldig bra sammenlignet med hva andre lignende PCer koster hos de andre nettbutikkene :)

Har også bestilt meg en ekstra 512 MB RAM brikke. Litt mer futt til å drive Vista hvis jeg skulle ønske å oppgradere en gang.

Lenke til kommentar
Fy F...!    Det var mye brae tilbud på bærbare akkurat nå.

Først den FS pc'en i en annen tråd her og nå denne!

Hvilken skal man gå for?

En rå FS 17" med x1800 skjermkort    eller  en ultraportabel 12" ?

:dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:

Mvh

8072752[/snapback]

Ja mye bra på markedet nå :) Hva du skal gå for kommer helt ann på krava og behovene dine. Jeg for min del har en ganske rå stasjonær PC til spill og krevende programmer og en HTPC til film osv. Derfor kjekt med en liten bærbar som er enkelt å ta med seg på kurs, ferier og lignende. Har fra før av en bærbar med 15 " og synes det var litt for stort. Har du ikke en god spillemaskin utenom og vil ha det og ikke er så kravstor på batteritid og størrelse/vekt bør valget være klart ;)

Lenke til kommentar

Bestilte en jeg også igår. Hadde tidligere en 15,4" som jeg syntes var alt for stor. Heldigvis skulle søsteren min ha seg bærbar, så hun tok over den til en fair pris for begge.

Har da "jaktet" på en 12-13" og ikke funnet akkurat den jeg ville ha osv....

Mitt bruk er å ha den liten og lett, sla aldri bruke den til kompliserte ting&tang. Lagre bilder under reise og se en dvd kanskje. Ellers blir det bare "smurfing" og enkle oppgaver.

Fant da denne FS 3205 som "perfekt" til denne oppgaven. Vil oppgradere den med litt mer minne uansett.

Kjøpe ei brikke på 1GB så holder det i massevis for meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurer på om den var feilpriset den også?

Skulle bestille en i dag jeg også men så at prisen var satt opp igjen.

Var jo en annen Fujitsu siemens som også var feilpriset og ble diskutert på forumet. Så jeg tviler litt på at dere faktisk får den til 4995.-?

Si ifra hvis dere fikk den for 4995.- ! Ett knallkjøp hvis dere fikk det. :)

Så det ble ikke en bærbar på meg denne gang heller..

Mvh

Lenke til kommentar

Var jo en annen Fujitsu siemens som også var feilpriset og ble diskutert på forumet.   Så jeg tviler litt på at dere faktisk får den til 4995.-?

Si ifra hvis dere fikk den for 4995.- !  Ett knallkjøp hvis dere fikk det.  :)

Mvh

8085664[/snapback]

Den var ikke feilpriset men et godt tilbud og det hender ofte at bærbare blir satt ned med en 1000 lapp... det andre tilfelle var litt for ekstremt da maskinen var satt ned med 50% noe som selvfølgelig ikke var korrekt.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Var jo en annen Fujitsu siemens som også var feilpriset og ble diskutert på forumet.   Så jeg tviler litt på at dere faktisk får den til 4995.-?

Mvh

8085664[/snapback]

Den var ikke feilpriset men et godt tilbud og det hender ofte at bærbare blir satt ned med en 1000 lapp... det andre tilfelle var litt for ekstremt da maskinen var satt ned med 50% noe som selvfølgelig ikke var korrekt.

8085736[/snapback]

Den var jo satt ned med 2 høvdinger. før 6995 nå 4995 , nesten 30%, syntes det var mye på en pc som i utgangspunktet ikke kostet "såå" mye. :)

Da er det jo synd at jeg var litt "treig".. :) syntes det var en meeeegeet bra pris på den.

Mvh

Lenke til kommentar

Mvh

8085664[/snapback]

8085736[/snapback]

Den var jo satt ned med 2 høvdinger. før 6995 nå 4995 , nesten 30%, syntes det var mye på en pc som i utgangspunktet ikke kostet "såå" mye. :)

Da er det jo synd at jeg var litt "treig".. :) syntes det var en meeeegeet bra pris på den.

Mvh

8085874[/snapback]

5995,- nå ser jeg men Siba har ofte noen gunstige tilbud men har kanskje vært litt rause da dem priset den til 4995,- men at de som har bestilt får varen til den prisen er jeg faktisk rimlig sikker på i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Mvh

8085664[/snapback]

8085736[/snapback]

Mvh

8085874[/snapback]

5995,- nå ser jeg men Siba har ofte noen gunstige tilbud men har kanskje vært litt rause da dem priset den til 4995,- men at de som har bestilt får varen til den prisen er jeg faktisk rimlig sikker på i dette tilfellet.

8085965[/snapback]

F...! :cry:

Lenke til kommentar

Siba er sære. Da jeg begynnte å jakte på denne maskinen kostet den rett under 8000,- de fleste steder, men bare 7000,- på Siba. Innkjøperne hadde sikkert satset stort.

EDB (Visa) hadde trøbbel da jeg skulle betale, så ordren ble stående bare halvveis ferdig. Da jeg ringte kundeservice, slettet de ordren, og ba meg bestille på nytt, men nå var prisen satt opp til 8000,- igjen (dagen etter). Ba dem glemme det og bestilte en kraftigere versjon hos Amentio.

Virker rett og slett som om ikke innkjøp og salgsavdeling der borte er helt avstemte, så antar de ofte brenner inne med for store lager som de må kvitte seg med...

Lenke til kommentar
Siba er sære. Da jeg begynnte å jakte på denne maskinen kostet den rett under 8000,- de fleste steder, men bare 7000,- på Siba. Innkjøperne hadde sikkert satset stort.

EDB (Visa) hadde trøbbel da jeg skulle betale, så ordren ble stående bare halvveis ferdig. Da jeg ringte kundeservice, slettet de ordren, og ba meg bestille på nytt, men nå var prisen satt opp til 8000,- igjen (dagen etter). Ba dem glemme det og bestilte en kraftigere versjon hos Amentio.

Virker rett og slett som om ikke innkjøp og salgsavdeling der borte er helt avstemte, så antar de ofte brenner inne med for store lager som de må kvitte seg med...

8086116[/snapback]

Du har en slik en?

Er den for liten til å se på film og tv på hytta og når man ellers er på farta , og surfe?

Hvilke spill greier den å kjøre? Har du prøvd? Greier den Call of Duty og FarCry og slike på lave/middels instillinger?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...