karkasc Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det noen som vet hvor man finner disse instillingene i bios på dette kortet? Har lett over alt uten å finne noe som helst... Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Ikke bruk BIOS da din sau ^^. Bruk CPU-Z eller liknende EDIT: Klikk på CPU-Z Endret 4. mars 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Det svaret var vel ikke særlig hyggelig? CPU-Z sjekker volten, hvis du skal endre den må du enten inn i BIOS eller bruke Clockgen f.eks. Skal se om jeg finner manual. Hang on..... http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/...8_A7V133-VM.pdf DIP-switches for å endre frekvenser. Hvis denne er satt i jumper-free-mode kan du endre CPU-instillinger i BIOS. Hvis hk satt opp i jumper-free mode skal du se disse instillingene: BIOS->Advanced->Operating Frequency Setting CPU freq. DRAM freq. Svarte på feil spm. her gitt. Regna med at du skulle klokke opp litt. Finner ingen voltinnstillinger overhodet. Endret 4. mars 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Ok, fresh start. Da skjønner jeg ikke problemet. Ligger ikke innstillingene i BIOS? Har Asus-HK selv jeg, og innstillingene du leter etter ligger på mitt kort - i "Advanced" og "Jumperfree Configuration". Vet ikke hvordan det er hos deg, men jeg må i hvert fall sette "AI-tuning" til "Manual" Før jeg kan endre klokk og volt. PS. Ikke bry deg om sauen, noe jeg sier til alle =P Endret 6. mars 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Sauer er ålreite dyr. Gikk gjennom manualen og fant ikkeno. Kortet støtter garantert forskjellige spenninger, men ikke nødvendigvis i BIOS. Hvis spenning settes ut fra CPU, kommer man vel ikke særlig langt med overklokking. Jeg regner med det er derfor du trenger vcore-innstillingene. Nå er det vel mulig å modde athlon/duron, uten at jeg husker hvordan. Har selv hk som lar meg justere spenning, så alt jeg har gjort er å låse opp multiplier. EDIT: Voltmod for A7V133: Denne gir veldig høy spenning. http://www.overclockers.com/tips386/ Det skal være mulig å modde default Vcore på noen cpu, men fant ikke fungerende link nå. Endret 6. mars 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nei, så veldig langt kommer du vel ikke men du kan da fortsatt klokke en deel..? Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 karkasc <- Det er han som skal klokke. Tror jeg. Ikke hørt noe mer. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nå ble jei confused.. 8093723[/snapback] Du skrev som om det var jeg som skulle klokke. Ingen som har sagt de skal klokke forsåvidt, men hva skal man ellers med vcore-innstillinger? Ustabil pc? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Du sa et lr annet man kommer ikke så langt med overklokking hvis man ikke setter opp Vcore.. Mn du sier det jo selv -hva skal man lrs med Vcore?? Det er vel ikke vits å endre noe på den hvis du ikke overklokker. Systemet er vel stabilt det på normal klokk?? Endret 6. mars 2007 av Gordon_Freeman Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nei, nå ble det mye rot her. Du formulerte deg bare på en sånn måte at det så ut som det var jeg som skulle ha hjelp og ikke karkasc. Da er det oppklart. Nå skal jeg ikke tulle mer. Ihvertfall ikke på en stund. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Haha, ååja, på den måten jaa, nå skjønte jeg og.. Men takk for praten anyway :!: Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men hvor i helvete ble det av han første duden da a?? Lenke til kommentar
karkasc Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Men hvor i helvete ble det av han første duden da a?? 8093949[/snapback] Hehe..Så ikke noe svar på lang tid, så hadde helt glemt å sjekke tilbake! Men takk for alle svar, selv om jeg ikke tror jeg tør å tukle så mye med selve kortet..Så en smule for komlisert ut - ihvertfall når jeg bare får klokket 100mhz til.. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Men hvor i helvete ble det av han første duden da a?? 8093949[/snapback] Hehe..Så ikke noe svar på lang tid, så hadde helt glemt å sjekke tilbake! Men takk for alle svar, selv om jeg ikke tror jeg tør å tukle så mye med selve kortet..Så en smule for komlisert ut - ihvertfall når jeg bare får klokket 100mhz til.. 8100717[/snapback] Så guide for modding av CPU for noen år siden, men i dag virker det som alle linkene er døde. Anbefaler ikke å modde hk, hvis du er avhengig av denne pc-en. Har modda en del i gamle pc-en min, men ikke voltmod på hk. Vifteløst hk nå, modda PSU, gjort om et grafikkort til vifteløst. Modda CPU-kjøler og satt inn variabel motstand. + div lyddemping. Endret 7. mars 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå