Hiromika Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er på utkikk etter en "stor-bil", ala MB og volvo eller lignende. Tenkte å putte i ca 20-30K i bilen. Har kjørt en gammel Mazda 323 uten servo til nå, og har tenkt å oppgradere litt, men var litt usikker på hva jeg bør se etter. Må vere passe driftsikker, god å sitte i å kjøre, og større motor en sist , og helst ikke bruke alt for mye bensin. Tenkte å ha denne noen år så greit om den tåler en god del km. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Saab 9000? Komfortable, går greit med minste motor (2-liter uten turbo), og en del bedre med litt større motorisering (2-liter med turbo, 2,3-liter uten turbo og 2,3-liter med turbo (Aero)). Sikre biler, men kanskje litt tørste. Min 2-liter (uten turbo) bruker tett opp mot literen på mila. 2-literen med turbo bruker 7-8% mindre drivstoff, faktisk ... Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har sett på Saab og det er meget pene biler, men de er ganske dyre i innkjøp. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Audi 100 Quattro! Her er et vanvittig pent eksemplar til en fornuftig pris. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1291729 Endret 2. mars 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 tror jeg vi ha en bil som har gått litt kortere.. Audi er sikkert greit det, men får det for meg det er dyre deler til disse bilene..? Er det noen Ford, Opel eller Volvo som oppfyller kriteriene mine? Ser etter flere forslag og hvorfor dere mener den bilen passer bra Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Syns ikke Audi har spesielt dyre deler, men jeg er vant til å ha Italiensk motorsykkel.. Km-stand har lite å si på disse bilene, vedlikehold spiller en større rolle. Har sett 2år gamle biler som ser værre ut enn det der... Endret 3. mars 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tja, for den prisen burde du vel kunne få tak i en midt-nittitals Opel Omega B, men om det er et veldig godt kjøp er jeg usikker på. Men valget innen brukte, større mellomklassebiler fra Japan innen din prisgruppe er jo egentlig ganske velfylt. Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Ja japser holder som regel langt og lenge, men ikke alle er like komfy? Mitsubishi Galant, Mazda 626, Toyota Camry er vel alle ganske gode biler. Lurer litt på bmws 3 serie.. for liten motor? Holdbar? Også sett litt på volvo 460, men ser ut som jeg er tvunget til et kompromiss uansett i mitt prisleie, hehe Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 3-serie er vel ikke det beste valget om du vil ha komfort, mer sportslighet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Er vel ikke akkurat av de største bilene heller ... Lenke til kommentar
ghia01 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 En Ford Scorpio må være rette bilen for deg. Dette er store flotte biler som er nydelige å kjøre. Større baksete finnes knapt Setene er som en god sofa Bilen er stor, med veldig god plass Samtidig er den lettkjørt å go! Driftsikre er dem og. Trenger vanligvis ikke bytte annet enn slitedeler For 20-30000 får du en bil fra tidli 90 tall med 2liters dohc motor på 120 hk. En nydeli motor. Eller vil ha mer fraspark kjøper du en 2.9liters v6er, da har du kongebil. Bruker litt mer bensin, men likevel mindre en daue trøtte volvoer! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 En Ford Scorpio må være rette bilen for deg. Dette er store flotte biler som er nydelige å kjøre. Større baksete finnes knapt Setene er som en god sofa Bilen er stor, med veldig god plass Samtidig er den lettkjørt å go! Driftsikre er dem og. Trenger vanligvis ikke bytte annet enn slitedeler For 20-30000 får du en bil fra tidli 90 tall med 2liters dohc motor på 120 hk. En nydeli motor. Eller vil ha mer fraspark kjøper du en 2.9liters v6er, da har du kongebil. Bruker litt mer bensin, men likevel mindre en daue trøtte volvoer! 8070816[/snapback] Å si at 2,9-literen bruker litt mer bensin, er en sterk underdrivelse. Så lenge motoren ikke er i toppkondisjon, bruker Scorpio med denne motoren enorme mengder bensin. Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Mener å hørt det samme... Ford er kansje ikke å beregne som de mest driftsikre bilene? Ford Sierra ligger tett under, kansje noe å tenke på... Blir ikke alt for lett å finne bil da jeg ikke gidder dra kysten rundt for å hente en "billig" bil, så greit å ha en del valgmuligheter. Endret 4. mars 2007 av Hiromika Lenke til kommentar
ghia01 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Mener å hørt det samme... Ford er kansje ikke å beregne som de mest driftsikre bilene?Ford Sierra ligger tett under, kansje noe å tenke på... Blir ikke alt for lett å finne bil da jeg ikke gidder dra kysten rundt for å hente en "billig" bil, så greit å ha en del valgmuligheter. 8074400[/snapback] Ja mange mener at Ford ikke er driftsikre biler, men jeg har selv hatt mange forder og har bare gode erfaringer. har vært borti sierraer som har gått 800 000! Sierra er absolutt en bil å tenke på. For 20000 kan du få en meget bra 92-93 mod som har vært gubbekjørt siden ny, altså bilen har hatt et godt og rolig liv. de siste modellene av sierra var nesten feilfrie og enda bedre sammenskrudd enn de første. det største problemet på sierra er forgasserne på 85-89 modeller, kjøp heller en med innsprøytning. Og hvis noe går sunn er dette en enkel og billig bil å reparere Når det gjaldt komfort og kjøreegenskaper lå sierra langt foran konkurentene på si tid sierra er mye bil for pengene. god plass, god å kjøre. Kraftige motorer som også er gjerrige på bensin Det er ikke uten grunn at sierra var mest solgte bil hele 80 tallet Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Ser Sierraen selgest relativt billig med kort km stand, noen modeller jeg bør se etter, CLX etc.? Noen motorer som er mere holdbar? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Glx eller ghia..Jeg personlig hadde gått for og finne en 93 sierra sedan med 2.0i manuell..Det er en god bil. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Hva med en Mercedes 300D w124. De ruller jo evig langt. Hvis forhjulstrekk ikke er et hinder, hva med Nissan Maxima, Peugeot 605, etc. Endret 8. mars 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Nissan Maxima blir vel over mitt budsjett, og veldig mange med automatgir Peug605 kan vere intrisangt, vet spesielt dieselen går langt, men lurer på om motoren blir litt liten til den tunge bilen. Endret 8. mars 2007 av Hiromika Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvorfor ikke automatgir ..? Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Hvorfor ikke automatgir ..? 8109480[/snapback] Jeg vil ha manuelt gir, har ikke noe forklaring. mere kontroll kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå