Gå til innhold

Ikke mange som bruker dette forumet!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei på dere.

Klart at det er synd at det ikke er noen stor trafikk på dette forumet (Videoredigering) Jeg har stort sett akkurat startet med videoredigering, og møter mange utfordringer. Jeg har et analogt kamera (HI8), og et Pinnacle DC10+ videocapture kort. For redigering bruker jeg Studio 8. Jeg tenker å oppgradere gradvis, og etter hvert kjøpe et digitalt kamera, og en DVD brenner. Bruken er bare familiefilmer, ungene, ferier etc. På sikt ønsker jeg å kunne legge alle mine filmer til DVD, med menyer, og noe egenkomponert musikk. Alle mine papir og lysbilder skal scannes, og lagres på DVD'er.

Når denne prosessen starter for alvor (selvfølgelig parallelt med videre filming) vil jeg sikkert møte problemer av forskjellig art.

Derfor vil jeg, så langt som mulig, benytte dette forumet, både for å ta nyte godt av erfaringen til dere som har drevet med dette en stund, og prøve å bidra til utveksling av egne erfaringer.

:smile:

Lenke til kommentar

Håper dette videoforummet fortsatter å vokse.

Fint om folk legger ut litt om linker som amhanler videoredigering. Norske bruksanvisninger på hvordan ting gjøres er det lite av her. Sikkert mange som kan mye her som kunne laget noen artikler osv. Mulig om noen hadde en hjemmeside som andre kunne gått å sett på artikler osv.

Lenke til kommentar

Ja, ja. Det var jo noen som ikke helt forsto hva jeg mente. Selvfølgelig mente jeg videoredigerings delforumet. Og ikke de andre. Takk til alle som svarte. Endelig litt trafikk på linjen. Hehe.

Jeg kritiserte ikke forumet i seg selv. Jeg bare la merke til at det ikke kom så mange meldinger inn. Så jeg hadde ingenting å bidra med, og i rein frustrasjon av å ikke få trykke på keyboardet så skrev jeg inn den meldingen i Videoredigerings forumet.

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter at jeg har hentet ned film fra kameraet inn på pc'en min, så stopper den når det er et opphold i filmmaterialet på DV-kassetten. Dette er ikke hovedproblemet. Når jeg vil hente ned resten, så må jeg restarte maskinen. Why oh why?

Har et Canon XM2 dv-kamera

Selvbygd PC (Pentium4, fungerer skikkelig bra ellers)

Firewire-overføring

Dette er min første Posting på denne siden. Håper dette formet blir større etter hvert ja!

Kjøp av DV-kamera: sjekk prisene hos Fotohuset i Oslo, de er som regel de billigste på alt. Sparte 5000,- spenn!

Lenke til kommentar

Wintersborg i Kr. Sands skulle ha 29.950,-

Dette gjelder for Canons utrooooolig fete XM2 3CCD kamera!

Fotohuset i Oslo

Karl Johans gate

skulle ha 22950,- for kameraet + 595,- for et extra Ion Lithium batteri fra Hâhnel (uoriginalt men hey, det er et Ion Lithium batteri!)

+ 150,- i postoppkrav = 23695,-

Ser på kvitteringen min fra 10.10.02

Så jeg sparte faktisk 6255,-!

Kødder aldri, kan sende deg kvitteringa mi på fax

Ring dem på 22 42 09 60 :D

Lenke til kommentar

Jeg tror deg jeg FUKAS.

Håper det kan hjelpe andre.

Ta noen tlf send noen mailer så kan du spare masse penger.

Jeg kjøpte samme kamera for 14.900.- på Tennerif for 4 uker siden.

Canon xm2 er kremen innen dvkamera.

Mvh

tomy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...