Gå til innhold

iso fil? hvilket program åpner den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og viss det er en film, så åpner VLC media palyer den fint :)

du kan også bruke isobuster viss du skal ha iso fila om til filer igjen...

8061838[/snapback]

Åpner VLC vanlige iso filer uten å pakke den ut? :hmm:

8063691[/snapback]

På filmer ja :D

Og også xbox media center kjører de på samme måte ;)

Lenke til kommentar
har ei iso fil, trenger et program for å åpne den... men finner ikke noe...  noen som vil poste en link til meg?

8061520[/snapback]

En ISO er en vanlig, komprimert fil. Du får pakket den opp ved hjelp av f. eks WinRar.

8064013[/snapback]

En ISO fil er ikke vanlig komprimert mappe!

Det er ett image av en cd/dvd eller annet... ikke noe med komprimering å gjøre..

Lenke til kommentar

En iso fil er vanligvis en image fil brukt på distribuering av programmer, og de som mottar lovlige iso filer vet stort sett hva de skal gjøre med dem til uten å spørre på slike forum.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
En iso fil er vanligvis en image fil brukt på distribuering av programmer, og de som mottar lovlige iso filer vet stort sett hva de skal gjøre med dem til uten å spørre på slike forum.

8065787[/snapback]

Folk som deg irriterer meg.

Man kan jo lage et image av en egenprodusert dvd. Linux kommer som ISO-fil. Noen programmer kommer som ISO-fil. Alle som bruker ISO-filer er ikke lovbrytere.

Til trådstarter: Du kan brenne ISO-filen til en dvd eller bruke et program som emulerer dvd-stasjoner. Det er blitt nevnt noen tidligere. Jeg anbefaler Daemon Tools.

Lenke til kommentar
takk for den unyttige infoen fra deg... setter pris på sånnt...

8065905[/snapback]

litt høflighet er lov..

8068056[/snapback]

Høflighet fra hvem? Det finnes ingen klare bevis på at toazty er pirat. Kun at han har en ISO-fil han lurer på hvordan han skal bruke. Det at Mythos indirekte kaller han ulovlig fordi han ikke vet hvordan man bruker ISO-filen er lite høflig.

Lenke til kommentar
takk for den unyttige infoen fra deg... setter pris på sånnt...

8065905[/snapback]

litt høflighet er lov..

8068056[/snapback]

Høflighet fra hvem? Det finnes ingen klare bevis på at toazty er pirat. Kun at han har en ISO-fil han lurer på hvordan han skal bruke. Det at Mythos indirekte kaller han ulovlig fordi han ikke vet hvordan man bruker ISO-filen er lite høflig.

8068671[/snapback]

vis du ser det innleget han skreiv, så står det "takk for den unyttige infoen fra deg... setter pris på sånnt..."

Lenke til kommentar
har ei iso fil, trenger et program for å åpne den... men finner ikke noe...  noen som vil poste en link til meg?

8061520[/snapback]

En ISO er en vanlig, komprimert fil. Du får pakket den opp ved hjelp av f. eks WinRar.

8064013[/snapback]

Det er ett image av en cd/dvd eller annet... ikke noe med komprimering å gjøre..

8065405[/snapback]

Feil. Iso er et komprimert format, og man trenger ikke mounte for å åpne de. Hvis du har et komprimeringprogram liggende på maskinen som WinRar, er det bare å høyreklikke og velge "Pakk opp til mappe..."

Gjorde det selv akkurat nå.

Det er ikke noen motsetning i at det er et image og en komprimert fil.

Lenke til kommentar

8061520[/snapback]

8064013[/snapback]

8065405[/snapback]

Feil. Iso er et komprimert format, og man trenger ikke mounte for å åpne de. Hvis du har et komprimeringprogram liggende på maskinen som WinRar, er det bare å høyreklikke og velge "Pakk opp til mappe..."

8070176[/snapback]

Feil, VikinGz har rett, ISO er ikke komprimert.

Det er en kopi av et ISO 9660 filsystem (CD) og derav ikke komprimert,

det kunne vært det, men det er det da altså ikke.

kilde:ISO Image

Lenke til kommentar

8061520[/snapback]

8064013[/snapback]

8065405[/snapback]

8070176[/snapback]

8070737[/snapback]

Den kan i hvert fall pakkes opp med WinRar, som er et program til å åpne/pakke komprimerte filer i forskjellige formater. Siden den blir større etter at den er pakket ut, så er den vel pr definisjon komprimert.

Lenke til kommentar

8061520[/snapback]

8064013[/snapback]

8065405[/snapback]

8070176[/snapback]

8070737[/snapback]

Den kan i hvert fall pakkes opp med WinRar, som er et program til å åpne/pakke komprimerte filer i forskjellige formater. Siden den blir større etter at den er pakket ut, så er den vel pr definisjon komprimert.

8071298[/snapback]

Om jeg lager et bilde i Photoshop som er 3 kb stort, for så å endre størrelsen slik at bildet blir 5 kb stort vil ikke det si at bildet er komprimert. Blir vel det motsatte av komprimert.

Lenke til kommentar

Jeg sier takk for meg i denne diskusjonen. Nok flisespikking. Ville egentlig bare hjelpe trådstarter, som spurte etter hvilket program han kunne bruke til å åpne ISO filer, som han kan åpne med WinRar, som er et program for å åpne/pakke komprimerte filer. Nok om det.

Og til deg GeirGrusom:

"Om jeg lager et bilde i Photoshop som er 3 kb stort, for så å endre størrelsen slik at bildet blir 5 kb stort vil ikke det si at bildet er komprimert. Blir vel det motsatte av komprimert."

So what?!?

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...