Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Faren min besvimte, hvorfor?

co2

Anbefalte innlegg

Ble akkurat fortalt at min far hadde besvimt i bilen. Den hadde heldigvis stått i fri, og det sjedde ingen ulykke.

Han var i telefonen med moren min, da han sa han følte seg kvalm, og så mistet hun kontakten. Rettere sagt at mobilen gikk i gulvet. Han ble hentet, da han ikke turde å kjøre mer.

Etterpå nå så har han vondt i nakke og er kvalmen. Han tror det er influensa, men det syntes jeg da var lite trolig da du ikke engang kan se han er det.

Noen som har ideer hvorfor dette skjedde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje være ømme lymfer. Noe lignende skjedde med pappa i sommer og da var det derfor.

Grunnen: Han hadde tatt 5 thaimassasjer på to timer eller noe sånt. :!:

Vi var å sola oss i Spania hvis du lurte. ;)

En annen ting som bestefaren min har fått noen ganger er epilepsiamfall, uten at han faktisk HAR epilepsi. Han blir svimmel, og detter sammen og får pusteproblemer.

Er det noe annet så vet jeg ikke. :blush:

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å stille noen diagnose med så liten informasjon. Det kan være av så mange årsaker, og det blir vanskelig å utelukke noe. Det trenger strengt tatt ikke være noe alvorlig. Om faren din bruker noen medikamenter mot høyt blodtrykk eller har nettopp vært syk, kan det hende at han har fått midlertidig nedsatt blodtrykk. Dette er så vidt jeg har forstått slettes ikke uvanelig, og kan resultere i kvalme, svimmelhet og også sjanse for å besvime. Dette er fordi blodstrømmen til hjernen blir svak i et kort tidsrom.

Selv har jeg besvimt som følge av dette en gang jeg var sterkt forskjølet for noen år siden. Da hadde jeg ligget lenge stille for så å reise meg fort opp. Jeg sto over toalettet, plutselig blir jeg kvalm og svimmel og vokner opp på gulvet. Det har aldri skjedd siden.

Skulle det skje igjen burde han kontakte lege...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...