Gå til innhold

avid xpress eller liquid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva du har behov for og hva som passer deg best. Det er to vidt forskjellige programmer. Med mindre du trenger de mest avanserte funksjonene, og vil bruke masse tid på å lære seg Xpress, ville jeg valgt Liquid. Det er et fullgodt program, og da jeg pratet med representanter fra Avid under LLB07 sa de at det gir veldig mye valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Som nevnt en gang så kommer det ann på bruksområdet og evnt hva du har vært borti før. Liquid er mer brukervennlig, mens jeg for min del føler jeg jobber mye raskere i Xpress.

Det må og nevnes at Xpress er myemye særere på HW enn Liquid, man kan i 99% av alle tilfeller glemme å kjøre Amd cpu, og til intel MÅ du ha intel chipset. Aller helst dropp selvbygg i det hele tatt og kjøp sertifisert maskin.

Om man kommer til å bruke masse tid på å lære seg Xpress eller Avid sitt GUI kommer ann på om man liker å jobbe med avid, vil du ikke lære det så klarer du heller ikke det. Jeg har byttet omtrent helt og bruker Avid Xpress og ett par filter plugins og går nok ikke tilbake til Liquid med det første.

Avid sin måte å gjøre ting på tjener kanskje ikke hobby redigerere eller de aller minste, jeg ser på avid som en workflow om man skal se hva dem tilbyr av produkter ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...