The_Lozer Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) jeg har laget dette scriptet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php session_start(); if (isset($_POST["login"])) { $post_user = $_POST["brukernavn"]; $post_pass = $_POST["passord"]; if ((!empty($post_user) && !empty($post_pass))) { // Bruker filer $bruker_path = "brukere/"; $bruker_fil = file("{$bruker_path}userfile.txt"); foreach ($bruker_fil as $explode){ $bruker_explode = explode("****", $explode); $bruker_fil_user = $bruker_explode[0]; $bruker_fil_pass = $bruker_explode[1]; $bruker_fil_epos = $bruker_explode[2]; // Ser over logginn if ($post_user == $bruker_fil_user and $post_pass == $bruker_fil_pass) { $logged_inn = "true"; } } $logged_inn = "wrong"; } else { $logged_inn = "wrong"; } } else { $logged_inn = "false"; } // Utput av logginn if ($logged_inn == "false") { echo ' <form action="" method="post"> <input type="text" name="brukernavn"><br /> <input type="password" name="passord"><br /> <input type="submit" name="login" value="logg inn"> </form>'; } elseif ($logged_inn == "wrong") { echo ' <i>Feil brukernavn eller passord</i><br /> <form action="" method="post"> <input type="text" name="brukernavn"><br /> <input type="password" name="passord"><br /> <input type="submit" name="login" value="logg inn"> </form>'; } elseif ($logged_inn == "true") { $_SESSION["loggedinn"] = $post_user; echo "ok"; } ?> alt fungerer bortsett fra at brukernavnet og passordet ikke godkjennes uanett hva jeg skriver (jeg har skrevet riktig brukernavn og passord); håper noen kan hjelpe meg Endret 2. mars 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Eclipse klarte ikke å indente teksten din. noe som får meg til å tro at du har noe feil med de forvirrende if'ene dine. Jeg tror også at du har en $logged_inn = "wrong"; utenfor en if, slik at den alltid blir satt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå